/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott az új londoni taxi

2012. augusztus 07. 19:03   |   Autoblog
címkék:  

A Nissan az angol fővárosban bemutatta a klasszikus fekete taxik leváltására szánt NV200 London Taxit, amelynek már a teljesen elektromos változata is rendelkezésre áll. Az öt utas szállítására alkalmas NV200-at a Renault 1,5 literes, 90 lovas dCi motorja hajtja.

A Nissan megbecsült helyet foglal el az angol főváros taxi-történelmében: a ma már ikonikus LTI FX4 „Fairway" londoni taxi modell erőforrásául a Nissan 2,7 literes TD27 dízelmotorját választották, amely annak idején a napi londoni taxi-használatban megnövelt sebességet, megbízhatóságot és hatékonyabb üzemeltetést jelentett. Ugyanezt a motort alkalmazták a Fairway utód-modelljében, a TX1-ben is. Az NV200 erre az örökségre épít.

Az NV200 London Taxinak kisebb az üzemanyag-fogyasztása, jobbak a környezetvédelmi jellemzői, mint a jelenlegi londoni „fekete taxiknak", ugyanakkor kényelmesebb, tágasabb és könnyebben használható az utasok által. Különösen nagy figyelmet fordítottak a mozgásproblémákkal küzdő utasok igényeire.

A Nissan NV200 London Taxi a cég többcélú kisáruszállítójának, az NV200-nak az alapjaira épül – ez a modell sok elismerést begyűjtött, köztük a Nemzetközi „Év kisteherautója" díjat. A 2009-ben bevezetett modellt 40 országban értékesítik, világszerte eddig 100 ezer darab kelt el belőle. 

A 4,4 méter hosszú, 1,89 méter széles és 1,86 méter magas Nissan NV200 London Taxi öt felnőtt utas számára biztosít kényelmes elhelyezést, háromnak a hátsó üléspadon, kettőnek pedig a hátra néző felhajtható üléseken. A vezető melletti ülést a csomagok elhelyezése érdekében eltávolították. Feltűnő megoldás a taxi hosszirányban mozgatható oldalsó tolóajtaja az utasok számára – ezt a könnyű nyitás és zárás jegyében alakították ki. Egyben sokkal biztonságosabbak a gyalogosok, kerékpárosok és a többi jármű szempontjából is. 

A Nissan NV200 London Taxi ára várhatóan versenyképes lesz, a TX4-es modellnél – a Londoni Taxitársaság jelenlegi modellje – olcsóbb lehet, és a kijelölt „szakosodott" Nissan márkakereskedőn keresztül lesz elérhető.  

A Nissan NV200 üzemeltetési költségei sokkal kedvezőbbek, mint a többi londoni taxié. A modell takarékos, Euro 5-ös, 89 lóerős 1,5 dCi motorja, és a hozzá csatlakozó hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó a vegyes mérési ciklusban 4,4 l/100 km-es fogyasztás elérését teszi lehetővé, ami csaknem 50%-os megtakarítást jelent a jelenleg legtakarékosabb TX4-es modellel szemben, amelynek fogyasztása vegyes ciklusban 6,65 l/100 km.

Az üzemanyagköltségek a taxisofőrök általános költségeinek 10%-át teszik ki.   Egy év során az NV 200 London Taxi vezetői 50%-nyi, 500 fontos megtakarítással üzemeltethetnék autójukat a TX4-es modell vezetőihez viszonyítva.

Az NV200 London Taxi CO2-kibocsátása jóval kisebb, mint a jelenlegi taxi-modelleké – ez a fontos előny összhangban van a Boris Johnson polgármester által a londoni levegőminőség javítására kidolgozott stratégiával. Az NV200 London Taxi CO2-emissziója mindössze 138 g/km (a „legzöldebb" TX4-es modellé 209 g/km). A szimulációs számítások szerint, abban az esetben, ha minden jelenleg engedéllyel rendelkező londoni taxit NV200-asra cserélnének le, az évente 37 970 tonnával kevesebb CO2-kibocsátást eredményezne London területén, ami megfelel annak, mint ha évente 4100 hektár új területet (a londoni dugódíjas övezet területének kétszeresét) fásítanának be évente. Ami még ennél is fontosabb, az egészségre veszélyes NOx-és részecske (PM) kibocsátás a becslések szerint évente 135, illetve 20 tonnával csökkenne.

A jelenleg a végső próbákat – köztük a törésteszteket – teljesítő dízelmotoros Nissan NV200 az év további részében fogja megkapni a teljes London Taxi jóváhagyást. Teljes mértékben megfelel a London Taxi Üzemeltetési Feltételeiben rögzített előírásoknak. Ezek szerint alkalmas a kerekes székes utasok felvételére, és 7,6 méteres fordulókörön be tud fordulni – ez utóbbi jogszabályban meghatározott követelmény minden Hackney taxira vonatkozik. Ez az elvárás állítólag onnan ered, hogy a londoni Stranden lévő híres Savoy Hotel előtti kis körforgalmat a taxiknak egyetlen fordulási manőverrel kell bevenniük.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/