Bemutatkoztak az új Smartok
Lerántotta a leplet a Smart két népszerű modelljéről. A teljesen friss, egyen külsőt kapott ForTwo és ForFour tervezésekor a biztonság és a maximális helykihasználás lebegett a mérnökök szemei előtt.
Bemutatkozott az 1998 óta gyártott Smart ForTwo harmadik, valamint a ForFour második generációja. Az autók az eddigiekkel ellentétben teljesen egyen külsőt kaptak, csupán a hosszban és így az ajtók számában kell keresni az eltéréseket.
A külső merőben más lett. Elölről egyébként némiképp a Fiat 500L-re hajaznak az újdonságok, de a méhsejt-szerkezetű hűtőrács, valamint a lámpaburákba integrált LED nappali menetfények gondoskodnak a könnyebb megkülönböztethetőségről. Oldalról a magasabbra húzott övvonal és a végre négy csavarral rögzített kerekek tűnhetnek fel először, míg hátul az új lámpák lógnak ki a sorból.
A ForTwo 1,66 méteres szélességéhez 1,55 méteres magasság és 1873 mm-es tengelytávval megáldott 2,69 méteres hosszúság társul szemben a ForFour 2494 mm-es tengelytávjához járó 3,49 méteres hosszával.
A belső tér sokat javult az elődökhöz képest. A változatosságért a különböző színben összeállítható anyagok felelnek, míg a minőségérzetet a már belépő szinten kínált kulcsnélküli ajtónyitás, tempomat, külső hőfokmérő és a középkonzolon helyet foglaló színes kijelző adja. De aki többre vágyik, az választhat a két magasabb felszereltségből is, melyek közül a csúcsot olyan érdekességek teszik kívánatosabbá, mint a multifunkciós kormánykerék, a JBL hifi, vagy a fűthető ülések.
A modellek indulásakor mindössze kétféle háromhengeres benzinmotor közül lehet majd választani: a gyengébbik egy 1.0 literes szívó egység 71 lóerővel (52 kW) és 91 Nm-es csúcsnyomatékkal, míg az erősebb egy 0.9 literes turbóval lélegeztetett mini erőmű 90 lóerővel (66 kW) és 135 Newtonméterrel. A későbbiekben ezekhez csatlakozik az alapmotornak megnevezett 0.9-es 60 lóerős (45 kW) szívó kiadása. Szerencsére mindegy, hogy milyen motorral vesszük, mi magunk választhatjuk meg, hogy ötsebességes kézi váltóval, vagy hatfokozatú duplakuplungos automatával kívánjuk a továbbiakban vezetni kedvencünket.
Az árazásról egyelőre csak spekulációkat hallani, amik azt sejtetik, a ForTwo ára Németországban nem lesz több 11 ezer eurónál (közel 3,5 millió forint), míg a ForFour ennél nagyjából 600 euróval (180-190 ezer forinttal) kerül majd többe.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)