/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Bemutató: új Ford C-MAX és S-MAX

2015. május 05. 18:45   |   Autoblog
címkék:  

Kipróbáltuk a Ford legfrissebb egyterűit, a modellfrissítésen átesett C-MAX családot, valamint a vadonatúj S-MAX-ot, a Galaxy sportos kiadását. Mindkét jármű kifejezetten prémium irányba mozdult; kifinomultak, csendesek, nagyon kellemes őket vezetni és makulátlanul felszerelhetők. A C-MAX minden igényt kielégítő családi autó, az S-MAX pedig topmenedzser autónak is beválik.

A Ford 2003-ban mutatta be az akkor még Focus-alapú C-MAX első generációját, amelyből azóta több mint 1,2 millió darab talált gazdára Európában. Pillanatnyilag ez a Ford harmadik legnépszerűbb modellje, a 2015-ös modellévre pedig a mérnökök alaposan felújították. Az ötüléses mellett továbbra is rendelkezésre áll a hétüléses C-MAX, amely kétoldali tolóajtóval és páratlan variálhatósággal bír.

A C-MAX külsőleg nem sokat változott, cizelláltabb orr-részt és új hátsó lámpát kapott, a karosszériaszínek sorában pedig megjelent a Red Rush piros és a barnásszürke árnyalatú Caribou. A Fordok megkülönböztető jegye, a fordított trapéz formájú hűtőrács a C-MAX-nak is jól áll, a karcsúbb fényszórók, valamint a szögletesebb, nyújtott ködfényszórók pedig karakteresebbé teszik az autót. Új a középen kidomborított motorháztető, az összképbe pedig az ablakmosó fúvókák sem zavarnak be, mert azokat a géptető alá költöztették. Ezen kívül a hátsó lámpákat is átalakították, a fehér és a piros részeket felcserélték.

Az öt- és hétüléses változatot a kétoldali tolóajtó különbözteti meg egymástól, no meg persze méretbeli eltérés is van, a Grand C-MAX 14 centiméterrel hosszabb (4519 mm), valamint 32, tetősínekkel pedig 84 mm-rel magasabb (1694 mm). Az ötüléses elöl, a hétüléses hátul kínál nagyobb fejteret és vállteret, a második üléssorban pedig ismét az ötüléses a tágasabb. Ha a csomagtér méretét vizsgáljuk, a C-MAX 432, a Grand C-MAX 448 litert kínál (mini pótkerékkel, az ülések leghátsó pozícióban). Ha a két leghátsó ülést is elfoglalják, mögöttük csak 65 liternyi hely marad. A második sori támlák továbbra is alacsonyak, gyakorlatilag hátközépig érnek, s leghátra csak gyermekeket célszerű ültetni. Ugyanígy, a második sori középső szék csak szükség esetén használható, egyébként a mellette levő ülés belsejébe hajtogatható. Az ötüléses verzióban a második sori középső ülés azonban majdnem teljes értékű.

A Ford a vásárlók visszajelzései alapján teljesen áttervezte a műszerfalat. Letisztultabb, áttekinthetőbb a középkonzol, az egyes funkciók használata egyszerűbb lett; jó példa erre a klímaberendezés, amelynek gombjai könnyebben felismerhetők és jól megkülönböztethetők egymástól. Az új középső tárolókonzol csúsztatható, is kartámaszként is funkcionál – egy újabb jó pont. A kormányon továbbra is rengeteg gomb található, igaz, innen irányítható a fedélzeti számítógép és a vezetői asszisztens rendszerek is innen konfigurálhatók. Nagyon jó az új generációs, 20 cm átmérőjű érintőképernyős infotainment rendszer, azonban minden esetben oda kell nyúlnunk menet közben, ha állítani szeretnénk valamit, ugyanis sem külső kontrollert, sem funkciógombokat nem találunk. Egyébként sokat javítottak az érzékelhető minőségen, kicserélték a műanyagokat és a kárpitokat is az utastérben, amitől sokkal otthonosabb, prémium érzetűbb lett mindkét autó.

A C-MAX és Grand C-MAX menet közben ugyancsak jó benyomást tesz ránk. Meglepően kellemes vezetési élménnyel szolgálnak, ami a kiváló zajszigetelésnek, a kifinomult motoroknak és hajtásláncnak köszönhető. A Ford egyértelműen felzárkózott az élvonalbeli német gyártókhoz, ez vitathatatlan. Remek párost alkot az erőforrás és a váltómű, a rugózási komfort remek, érzékletesebb a kormányzás, emellett egy sor asszisztens rendszer vigyázza a biztonságunkat. A C-MAX-ot a kínálat legnagyobb, 2 literes dízelmotorjával szerelve próbáltuk ki, amely 150 vagy 170 lóerővel választható. A PSA Peugeot Citroën blokk némi változtatással került a motorháztető alá, és csak jó mondható el róla. Finoman ketyeg, simán jár és már a „pincéből”, körülbelül 1500-as fordulatszámtól húz. A gyengébbik nyomatéka 370, az erősebb változaté 400 Nm, de már az előbbi is bőven elegendő a lendületes autózáshoz. A 150 lovas erőforrás 9,8 másodperc alatt gyorsítja a Grand C-MAX-ot százra, a csakis Powershift automatával kapható 170 lovas csúcsverzió pedig 8,8 szekundum alatt teszi ugyanezt.

Mindkét járműben most először jelenik meg a Ford 1,5 literes EcoBoost benzinmotorja, valamint a 105 lóerős 1,5 literes TDCi ECOnetic dízel is. A 1,5 literes EcoBoost benzinmotor 150 és 182 lóerős változatban rendelhető, a 1,5 literes TDCi dízel pedig 95 és 120 lóerős változatban érhető el. A belépő szintet a 100 és 125 lóerős 1,0 literes EcoBoost blokk jelenti.

A felújított Ford C-MAX és Grand C-MAX már megrendelhető, az első autókat nyáron vehetik át az ügyfelek.

S-MAX

Az S-MAX a Ford egyik  modern sikertörténete. A hétüléses sportos egyterű 2005-ben tűnt fel tanulmány formájában, majd a kedvező fogadtatást követően 2006-ban sorozatgyártásba is került. Az S-MAX 2007-ben elnyerte az Év Autója címet is, és a típusból azóta több mint 400 ezer darab talált gazdára Európában. Magyarországon is kedvelt típus az S-MAX, a Galaxyval egyetemben a szegmens 60-65 százalékát birtokolja. Ráadásul az autók 70 százalékát a legmagasabb Titanium felszereltséggel vásárolják meg. A tetszetős modellnek pedig most megérkezett a második generációs kiadása, amelyet minden tekintetben nagyon eltaláltak.

A Ford dizájn-csapata továbbfejlesztette az eredeti S-MAX eleve friss és szemet gyönyörködtető formáját, még dinamikusabbá és vonzóbb megjelenésűvé varázsolva az autót. Véleményem szerint a forma telitalálat, az új S-MAX talán a legszebb mai Ford. Az A-oszlop hátrébb került, így a motorháztető hosszabb és formásabb lett. A krómozott, trapéz alakú hűtőrács és a keskeny fényszórók modern, ‘techno’ hatást keltenek. Az S-MAX hatásos oldalnézete és látványos kontúrú oldalablakai vonzó látványt teremtenek, aminek hatását tovább fokozza a jellegzetes LED nappali világítás és az autót szélesebbnek láttató LED-es hátsó lámpatestek, amelyeket krómozott díszléc köt össze. A hátsó lökhárítókba integrált kipufogóvégek között sportos diffúzor-elem húzódik.

Az új S-MAX tekintélyes méretű autó, 4796 mm hosszú, 1916 mm széles és 1655 mm magas, a tengelytávja pedig 2849 mm-es. Kabinja tágas és rendkívül sokféleképpen variálható. 32 féle ülés- és raktér-kombinációt kínál, nem beszélve az Easy-Fold rendszerről a második és harmadik üléssorban. A csomagtér oldalfalába épített vezérlőpanel nyomógombjai segítségével minden hátsó ülés külön síkba dönthető. A harmadik sor megközelítése sem nehézkes, a második üléssor Easy-Entry rendszerű ülései egyetlen mozdulattal elbillennek és előrecsúsznak, szabad átjárást biztosítva. A csomagtér hét üléssel a tetőig pakolva 285 literes, ami nem rossz, 5 üléssel már 965 literes. Az 5 üléses változat kalaptartó alatti 700 literes értéke is remek. Immár kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó is rendelhető, elég meglendíteni a lábat a hátsó lökhárító alatt.

Belül is merőben új látványvilág fogad. Dinamikus, kifinomult és high-tech hangulatú utastér, határozott középkonzollal és mélyen beágyazott érintőképernyővel. Az S-MAX egyik fénypontja az opcionálisan elérhető 10 colos digitális képernyő, amelyen animált analóg sebességmérő és fordulatszámmérő látható. A felhasználók a kormánykerékről személyre is szabhatják a képernyő beállításait és 3D grafikáit. A minőség prémium szintű, igényesen kidolgozott részletekkel, lágy tapintású, szép öltésekkel díszített kárpitokkal és puha műanyagokkal. Most első ízben olyan extrák érhetők el az autóhoz, mint a masszázsfunkciót is kínáló, fűthető és hűthető multikontúr ülések, a négyirányú motoros kormányállítás és a fűthető kormánykerék.

A mérnökök a hátsó ülések kontúrjait és tartását is tökéletesítették. A magas üléshelyzet kiváló kilátást kínál a hátsó utasok számára, a második sor ülései pedig előre-hátra csúsztathatók, sőt a támlájuk külön-külön dönthető is, így az itt utazók beállíthatják a lehető legkényelmesebb üléshelyzetet és lábteret; ez utóbbi a vékonyabb üléstámláknak köszönhetően egyébként is tágasabb. Háromzónás klímaberendezés is elérhető, a hátul ülők maguk állíthatják be a hőmérsékletet. Az S-MAX azonban nemcsak kényelem és kifinomultság terén fejlődött sokat, megkapta a legkorszerűbb vezetői asszisztens rendszereket és számos egyedülálló biztonsági felszereléssel is büszkélkedhet.

Újdonság a 180 fokos látószögű osztott első kamera, amelynek segítségével be lehet tekinteni a kereszteződésekbe, a gyalogosészlelővel kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszer, az aktív parkolóasszisztens, a kiállást segítő rendszer, a keresztirányú forgalomfigyelő, a sávtartó asszisztens, valamint az intelligens sebességhatároló. Ez utóbbi folyamatosan figyeli a közlekedési táblákat, és ennek megfelelően adagolja a gázt, hogy a vezető ne lépje át a sebességkorlátozást, s ezáltal elkerülje a gyorshajtás miatt kiszabott büntetéseket. LED-es adaptív fényszórórendszer és vakításmentes távfény, illetve adaptív kormányzás is rendelhető az autóhoz (csak később érkezik).

Kiváló TDCi dízel- és EcoBoost benzinmotorjaival az S-MAX halkan és könnyedén suhan az utakon. A 2,0 literes TDCi dízelmotor 120, 150 és 180 lóerős változatban is szerepel a kínálatban. A két erősebb blokkhoz hatfokozatú PowerShift automata sebességváltó is rendelhető, akárcsak az iAWD összkerékhajtási rendszer, ami észrevétlenül kapcsol az első- és az összkerékhajtás között, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását. A csúcsot a duplaturbós 210 lovas és 450 Nm forgatónyomatékú dízel jelenti, amelyhez minden esetben automata váltó kapcsolódik. 8,8 szekundum alatt gyorsítja az autót 100 km/órára.

Benzinmotorból kétféle áll rendelkezésre, a 1,5 literes, 160 lóerős EcoBoost hatfokozatú manuális váltóval, valamint a 2 literes, 240 lovas Ecoboost, amihez hatfokozatú automataváltó csatlakozik. 8,4 másodperc alatt gyorsítja az 1,7 tonnás autót százra és 226 km/órás végsebességet szavatol a számára. A gyorsítás lineáris, a tempó fokozódását alig érezni a testes autóban, amely minden körülmények között kulturáltan siklik az úton. A váltómű korrektül teszi a dolgát és padlógázra a piros tartományig pörgeti az erőforrást, amely még ekkor is visszafogott hangon dolgozik. Mindössze a számítógép által kijelzett fogyasztási értékek leptek meg, amely visszafogott vezetési stílus mellett sem akaródzott 13 liter alá csökkenni. Érdemes inkább valamelyik turbódízelt választani, amelyek 7-7,5 literrel is beérik. Az S-MAX egyébként mindegyik motorral lenyűgözően jó autó, nagyon kényelmes, csendes, remek futóművének hála pihentető vele az utazás.

Az új C-MAX-hoz hasonlóan a második generációs S-MAX már rendelhető hazánkban, az első példányon nyáron vehetők majd át. A C-MAX remek családi autó, míg az S-MAX tökéletes akár topmenedzseri autónak is, a drágább és általában szűkösebb német limuzinokkal szemben.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Clior
2015-05-05 - 19:22

Csak az az 1,6-os benzines, az miért van még gyártásban? Tavaly olyat béreltünk, hát az valami tragédia volt. Evett és szinte toltuk:(


*/