/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatták az új BMW M5-öst

2020. június 17. 18:35   |   Autoblog
címkék:  

Az 5-ös sorozat felújításával egyidejűleg a BMW a csúcsmodelleket, az M5 és M5 Competition kiviteleket is továbbfejlesztette. A kozmetikai módosítások mellett a sportlimuzinok továbbfejlesztett kerékfelfüggesztéseket, finomhangolt járművezérlő koncepciót és nagyobb központi kijelzőt kaptak. A 4,4 literes ikerturbós V8-as motor teljesítményén nem változtattak.

Ahogyan az új BMW 5-ös sorozat esetében, a vese alakú hűtőrács-pár ezúttal is mélyebben az első lökhárítóba nyúlik, króm keretét pedig egyetlen darabból álmodták meg a tervezők. Az M-specifikus dupla lamellákat BMW M embléma díszíti. Az újratervezett első lökhárító merészebb vonalvezetést, két oldalán pedig nagyobb légbeömlőket kapott. A központi légbeömlő immár hatszög alakú és az olajhűtőt, illetve az aktív radarszenzorját is magába foglalja. A vadonatúj, „L” alakú menetfények a vese alakú hűtőrács-pár felé keskenyednek és már első ránézésre atletikus kiállást kölcsönöznek az újratervezett, LED-technológiás első fényszóróknak. Az extrafelszereltségek közé újonnan felkerült BMW Individual Shadowline opció eközben az adaptív LED-technológiás első fényszórók és a BMW Laserlight lézerfény-technológia sötétített változatát teszi elérhetővé.

A hűtőrács-pár duplalamellái, az alumínium motorháztető, az első kerekek mögé vágott, jellegzetes BMW M légkivezető-nyílások, az áramvonalas BMW M külső visszapillantó-házak és a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető egytől egyig az 5-ös BMW nagyteljesítményű csúcsváltozatának hamisítatlan stílusjegyei. A dupla ikervégződésű BMW M kipufogórendszer vékonyabb fala precizitást sugall, az újragondolt, erőteljes kialakítású hátsó lökhárító és nagyméretű diffúzor pedig felettébb atletikus kiállást garantál. A LED-technológiás hátsó lámpák háromdimenziós burát viselnek, modern fénydizájnnal értelmezve újra a BMW „L” alakú világításmintáját.

A BMW M5 Competition exkluzív státuszát fekete stílusjegyek nyomatékosítják tovább: a hűtőrács-pár kerete, a légbeömlők rácsozása, a külső visszapillantó-házak és a csomagtérajtóra helyezett légterelő szárny egyaránt magas fényű fekete színben pompázik, a hátsó lökhárítót pedig fekete betétek díszítik. A hűtőrács, a csomagtérajtó és az első kerekek mögé vágott légkivezető-nyílások fekete „M5 Competition” feliratot viselnek, a küszöböket pedig világító küszöblécek színesítik. Az alapfelszereltségként kínált BMW M kipufogórendszer fekete króm végeket kap.

A tulajdonosok öt új karosszériafényezési árnyalat közül is választhatnak: újdonságként mutatkoznak be a palettán a Brands Hatch Grey metál, a Motegi Red metál, a BMW Individual Tanzanite Blue II metál, a BMW Individual Aventurine Red II metál és a BMW Individual matt Frozen Bluestone metál árnyalatok. A Champagne Quartz metál opció mostantól Alvit Grey metál néven válaszható a modellpároshoz. Az extrafelszereltség részeként megrendelhető könnyűfém keréktárcsák között a 20” méretű, duplaküllős, csiszolt Orbit Grey BMW M könnyűfém keréktárcsák is megtalálhatók, amelyek a BMW M8 örökségei.

Finomhangolt járművezérlő koncepciójának és immár 12,3” képernyő-átmérőjű központi kijelzőjének köszönhetően az új BMW M5 és BMW M5 Competition minden eddiginél inkább a vezetőre összpontosít. A bajor prémiumgyártó ügyfelei minden korábbinál könnyebben áttekinthetik a vezetést támogató rendszerekben és az M xDrive intelligens összkerékhajtásban rejlő lehetőségeket. A középkonzolon két új gomb enged közvetlen hozzáférést a járműbeállításokhoz, illetve a digitális műszeregység és a BMW Head-Up kijelző tartalmaihoz – akárcsak a BMW M8 esetében.

Az M Mode gomb a Road és a Sport járműbeállítások gyors aktiválását teszi lehetővé. Az alapértelmezett beállításként aktiválódó Road járműbeállítás esetén a modell felszereltségébe tartozó összes vezetést támogató rendszer aktív, Sport járműbeállításnál azonban a vezető a saját preferenciáihoz igazíthatja az intelligens fedélzeti rendszerek értesítéseit. A Sport járműbeállítás arra is lehetőséget ad, hogy teljes mértékben kikapcsolják a legtöbb vezetést támogató rendszer automata fékezési és kormányzási beavatkozásait. Sőt mi több, a Sport beállítás a digitális műszeregységet és a Head-Up kijelzőt is M-specifikus tartalmakkal ruházza fel.

Az M Mode gomb fölött elhelyezett Setup gomb megnyomásával a sofőr közvetlenül a központi kijelző menürendszerének konfigurációs lehetőségei között találja magát. A rendszer részletekbe menően felkínálja a járműbeállítások, így többek között a hajtáslánc és a futómű-technológia személyre szabását, amellyel a modellpáros minden tekintetben az adott vezetési szituációhoz és a vezető személyes preferenciáihoz állítható. A multifunkciós BMW M sportkormány váltófülei mellett egy vörös M1 és egy vörös M2 memóriagomb is található, amelyekre bármelyik személyes járműbeállítás ráprogramozható és amelyek megnyomásával azonnal a kívánt járműbeállítás aktiválódik.

Az M Mode gomb hosszabb megnyomásával, majd a központi kijelzőn megjelenő figyelmeztetés elfogadásával előhívható a Track járműbeállítás. Ezt a vezetési üzemmódot kizárólag versenypályás használatra tervezték, kikapcsolva az összes vezetést támogató rendszer biztonsági- és komfort funkcióját. A vezető figyelme minden korábbinál jobban az autó előtt álló útra összpontosul, az audiorendszer elnémul, a központi kijelző pedig kikapcsol. A végeredmény színtiszta BMW M élmény, amely során a Head-Up kijelző M-specifikus tartalma a digitális műszeregységre vándorol.

Az M5 és M5 Competition motorházteteje alatt egy letaglózó erejű, vérpezsdítő menetteljesítményeket garantáló erőforrás dolgozik, amely percenkénti 6 000 főtengely-fordulatnál a BMW M5-ben 600 lóerő, a BMW M5 Competition modellben pedig 625 lóerő maximális teljesítmény leadására képes. A benzinmotor 750 Nm csúcs forgatónyomatéka már percenkénti 1 800 főtengely-fordulattól a vezető rendelkezésére áll, és a BMW M5-ben egészen 5 600-as fordulatig, a BMW M5 Competition modellben pedig egészen 5 860-as fordulatig kitart.

A BMW M5 3,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely már bőven a szupersportautók mezőnye. Ráadásul 11,1 szekundum alatt futja a nulla-kétszázas sprintet. A BMW M5 Competition mindezeket még gyorsabban letudja, hiszen álló helyzetből csupán 3,3 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy elérje a 100 km/órás tempót, a 200 km/órához pedig mindössze 10,8 szekundumra van szüksége. Mindkét modell végsebességét 250 km/óránál – M Driver’s Package csomaggal 305 km/óránál – korlátozza a vezérlőelektronika.

A kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóságot és a kimagasló versenypályás kvalitásokban rejlő vezetési élményt az M xDrive intelligens összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű intelligens vezérlése varázsolja egyetlen modellben négy kerékre. Alapértelmezett beállításként az M xDrive összkerékhajtás a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint továbbítja a benzinmotor erejét a négy kerékhez, az egyes tengelyekre továbbított erő aránya azonban személyre szabható és legvégső esetben a tisztán hátsókerék-meghajtás is aktiválható. Utóbbi esetben a dinamikus menetstabilizáló rendszer sem szab határt a vezetés abszolút élményének. A kormánymű és a változó lengéscsillapítás-vezérlés reakciója ugyancsak állítható.

Azon túlmenően, hogy az új BMW M5 Competition hasmagasságát az új BMW M5-höz képest hét milliméterrel alacsonyabbra állították, a mérnökök a lengéscsillapítókat és a spirálrugókat is a nagyobb teljesítményhez hangolták.  Utóbbiaknak köszönhetően még a maximális teljesítmény is veszteségek nélkül érkezik meg az aszfaltra, a modell pedig leginkább a zárt versenypályákon érzi magát elemében. A BMW M5 Competition még határon autózva is a lehető legprecízebb kezelhetőséget és vezethetőséget garantálja, amelyhez a hosszabbra nyúló utazásokon kimagasló menetkomfort társul.

Az új M5 és M5 Competition modellpárosát már alapfelszereltségként BMW M fékrendszerrel kínálja ügyfeleinek a gyártó, lyuggatott, belső szellőzésű féktárcsákkal, elöl hatdugattyús, BMW M logóval ellátott féknyergekkel, hátul pedig egydugattyús úszónyergekkel és integrált rögzítőfékkel. A feláras BMW M karbon-kerámia fékrendszer az aranyszínű, BMW M logóval ellátott féknyergekről ismerhető fel.

Németországban a BMW M5 120 900 euró, a BMW M5 Competition pedig 129 900 euró indulóártól érhető el.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/