/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatták az új Ford Galaxy-t

2015. április 08. 15:40   |   Autoblog
címkék:  

A márka legfrissebb globális formanyelvével fémjelzett új Galaxy hét teljes méretű ülést kínál, ahol a szegmensben elsőként kínált, egyetlen gombnyomással dönthető és felállítható hátsó üléseknek köszönhetően minden eddiginél egyszerűbb az utas/csomagtér optimalizálása. Az egyterű 120-240 lóerős motorokkal és temérdek új kényelmi és biztonsági felszereléssel érkezik.

A vadonatúj Galaxy korszerű, kifinomult formatervet kapott. A magasra húzott, trapéz alakú hűtőrács alatt az orr-rész teljes szélességében végigfutó légbeömlő látható. A keskeny fényszórók vonalai szinte észrevétlenül válnak eggyé az emelkedő övvonallal, ami erőteljes és elegáns karakterrel ruházza fel az autót. A modern, erőteljes ‘techno’ stílust tovább erősíti, hogy a hátsó lámpatestekkel összeolvadó hátsó szélvédő nagyobb méretű üvegfelület benyomását kelti. A vékony ajtóoszlopok jobb kilátást biztosítanak.

Az utastérben a középkonzol a felső műszeregységtől kiindulva törés nélkül simul bele a műszerfalba, ami szinte egybeolvad az első ajtókkal. A nagyméretű üvegfelületek még szellősebbé varázsolják a kabint, s a tágasság érzetét az utastér teljes hosszában végigfutó, elcsúsztatható panoráma üvegtető is erősíti. A hagyományos műszeregység helyett opcióként egy 10 colos digitális kijelző is rendelhető, amelyen egy analóg sebességmérő és fordulatszámmérő animált ábrája jelenik meg. A felhasználók személyre szabhatják a digitális képernyő beállításait, 3D grafikáit és interaktív elemeit, s a képernyő fényereje automatikusan igazodik a környezet fényeihez.

A Galaxy utas- és csomagterének maximális kapacitása minden eddiginél könnyebben kihasználható. A csomagtérben található vezérlőpanel segítségével a második és harmadik üléssor öt ülése egyetlen gombnyomásra a padló síkjába dönthető. A szegmensben elsőként a panel segítségével a harmadik sor ülései automatikusan kihajthatók. A sík kialakítású raktérpadló révén az autóba könnyebb bepakolni a nagyméretű tárgyakat, s a második és harmadik üléssor egyenként csúsztatható és dönthető üléseinek köszönhetően az utastér/csomagtér konfigurációk mindig könnyen az adott feladathoz igazíthatók – legyen az egy reggeli út az iskolába a gyerekekkel, vagy egy reptéri fuvar.

A poggyásztér padlója alatt az új csomagrendező rendszer 20 literes rejtett rakodórekeszt kínál, és segítségével a magasabb tárgyak szállítása is megoldható. Az ajtóban kialakított tárolóhelyeken 1,5 literes palackok is elférnek, az ülés alatti tárolórekeszek pedig tökéletes helyet kínálnak a laptopok, könyvek, snackek és bármi más számára. A műszerfal tetején kialakított rekesz további tárolási lehetőséget jelent, a középkonzoli médiatárolóban pedig jól elférnek mobiltelefonok vagy a zenelejátszó eszközök.

A szülők jó hasznát veszik az alapáras gyermekfigyelő tükörnek, ami széles látószögű képet ad az utasülésekről. Az ülések vékony kialakítása és átgondoltan megtervezett formája a lehető legtágasabb belső teret biztosítja. A második és harmadik üléssor utasainak akár 10 mm-rel is nagyobb fejtér jut, mint a kifutó Galaxy modellben, s harmadik üléssor több teret kínál, mint a piaci vetélytársak modelljei: a fejtér itt akár 40 mm-rel is nagyobb lehet, mint a konkurensek esetében. A könyök- és válltér optimalizálásával sikerült otthonosabb érzetet teremteni a harmadik üléssori utasok számára, akiknek saját kartámasz-tárolórekesz és pohártartó is jut. A harmadik üléssorba történő bejutás egyetlen mozdulattal megoldható: a második sor ülései előrebillennek és előrecsúsznak, s a mélyített padlókialakítás megkönnyíti a ki- és beszállást.

A masszázsfunkciós Ford multikontúr ülések a hosszú utazások során mérséklik az izmok kifáradását. Az orvosszakértők közreműködésével kifejlesztett, 8 irányban állítható ülések fűthetők és hűthetők, 11 felfúvódó párnából álló rendszerük pedig gyengéden masszírozza az utasok combját, fenekét és derekát. Az ülőlapok párnái az ajtók nyitásakor leeresztenek, megkönnyítve a ki- és beszállást, a vezetőülés pedig memória funkciót is kínál. Az első ülések fejtámlái nemcsak fel és le, hanem előre-hátra is állíthatók, s a Galaxy kínálatában először jelenik meg a négyirányú motoros kormányállítás és a fűthető kormánykerék. A hátul ülők maguknak állíthatják be a kívánt hőmérsékletet.

A vezető munkáját olyan rendszerek segítik, amelyek figyelnek a sebességkorlátozásokra, a gyalogosokra és más járművekre. Elérhető intelligens sebességhatároló táblafelismeréssel, gyalogosészlelővel kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszer, továbbá merőleges és párhuzamos parkolást is lehetővé tevő parkoló asszisztens, kiállást segítő rendszer, keresztirányú forgalomfigyelő, valamint az autó környezetét mutató kamerarendszer is. A Galaxy emellett más berendezéseket is kínál, például a fénycsóvát az autó környezetének megfelelően szétterítő LED-es adaptív fényszórórendszert, vakításmentes távfény funkcióval. A vezetősegítő berendezések sorában megtalálható még a holttérfigyelő, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a sávtartó asszisztens és a vezetőfigyelmeztető rendszer is.

A Ford integral link rendszerű hátsó futóműve kiemelkedő komfortot biztosít, miközben a felfüggesztés oldalirányú merevsége révén tovább javult az autó irányíthatósága. A már a vadonatúj Mondeo és S-MAX modellekben is bevezetett futómű-konfiguráció hatékonyabban nyeli el a rázkódást, így az autó simábban és csendesebben halad. A jármű stabil futását Curve Control és Oldaldőlés Mérséklő rendszerek javítják, amelyek a motor forgatónyomatéka és a fékerő szabályozásával segítenek a vezetőnek, hogy mindig megőrizhesse uralmát a jármű fölött. A Galaxy modellhez automatikus hátsó szintszabályozás is rendelhető, ami az autó terhelésétől függetlenül megfelelő hosszúságú rugóutat biztosít, fokozva ezzel a komfortot és az irányíthatóságot. A láblendítéssel nyitható csomagtérajtó is újdonság.

Kompletten megújult a motorpaletta is. A Ford változó geometriájú (szimpla) turbótöltővel felszerelt, és tovább tökéletesített 2,0 literes TDCi dízelmotorja 120, 150 és 180 lóerős változatban is szerepel a kínálatban. A mérnökök áttervezték az egység motorblokkját, új hengerfejet és üzemanyag-befecskendező rendszert terveztek, s az emisszió további csökkentése érdekében a motort felszerelték a Ford új NOX-csapdás katalizátorával is. Megrendelhető a Ford új, 210 lóerős, 2,0 literes TDCi Bi-turbo dízele is, amelynek remek gázreakcióihoz 450 Nm forgatónyomaték társul, ami már 2000-es fordulatszámtól rendelkezésre áll. A benzinmotorok kínálatában megtalálható a 160 lóerős 1,5 literes EcoBoost blokk és a 240 lóerős 2,0 literes EcoBoost erőforrás is.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/