/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatták az új Nissan X-Trailt

2022. szeptember 06. 16:05   |   Autoblog
címkék:  

A Nissan leleplezte a vadonatúj, negyedik generációs X-Trailt. Az X-Trailből eddig csaknem hétmillió darabot értékesítettek világszerte, ami így a világ egyik legnépszerűbb családi szabadidőautójává vált. Az új X-Trail öt- és hétüléses változatban, első- vagy összkerékhajtással, továbbá kétféle benzin-elektromos hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.

Az új X-Trail külseje és belseje egyaránt tükrözi a jármű szellemiségét – sokoldalú és kalandvágyó. A külsőt olyan jellegzetes Nissan dizájnelemek emelik ki, mint az íves tető és a V formájú hűtőrács. Az orr-részt markáns fényszórók keretezik, amelyek az első lökhárító karosszériájába integrálva jelennek meg, a kombinált nappali menetfények és irányjelzők pedig a motorháztető zárt vonalában helyezkednek el.

Oldalról nézve az erőteljes első és hátsó kerékjárati ívek energikus megjelenést kölcsönöznek az X-Trailnek, míg az ajtók alján egy beillesztett elem a kifinomultság érzetét kelti. A C-oszlop formája egy delfinuszonyra emlékeztet. Hátulról nézve egy éles vízszintes vonal húzódik közvetlenül a rendszámtábla fölött és alatt, míg az osztott hátsó lámpák a csomagtartó széles nyílásáról gondoskodnak. A hátsó lökhárító alatti ezüstszínű panel ívelt, amely az X-Trail kalandos karakterét tükrözi. Az új X-Trail 10 karosszériaszínben és öt kéttónusú kombinációban lesz kapható.

Az új X-Trail lesz a Nissan európai kínálatának második modellje, amelyet a márka innovatív e-POWER hajtásrendszerével látnak el. Az e-POWER rendszer egy nagy teljesítményű akkumulátorból és egy változó sűrítési arányú benzinmotorral, áramfejlesztővel, inverterrel és 150 kW-os első villanymotorral integrált hajtásláncból áll. A kerekekre jutó teljesítményt kizárólag az elektromotor adja, ami azonnali, lineáris reakciót eredményez. A változó sűrítési arányú turbós benzinmotor 204 lóerős, és kizárólag az áramfejlesztést szolgálja, míg a kerekeket teljes egészében az elektromos motor hajtja. A tisztán elektromotoros meghajtásnak köszönhetően nincs olyan késleltetés, mint a belsőégésű motorok vagy a hagyományos hibridek esetében.

Az e-POWER technológia kialakításának szerves része a „lineáris hangolás”, amely úgy szabályozza a benzinmotor működését, hogy az a sebességhez képest megfelelő fordulatszámon pörögjön, elkerülve a hagyományos hibridek „felpörgetési” hatását erős gyorsításkor.

A Nissan egy teljesen új, „egy pedálos” vezetési üzemmódot is kifejlesztett az X-Trailhez, amelynek az „e-Pedal Step” nevet adta. Az e-Pedal Stepet úgy tervezték, hogy megszüntesse a városi vezetéskor folyamatosan ismétlődő elindulás-megállás okozta kellemetlenséget, és lehetővé teszi a vezető számára, hogy csak a gázpedál használatával gyorsítson és fékezzen. A rendszert először a középkonzolon lévő kapcsolóval kell aktiválni, és ha bekapcsolta, a gázpedál a szokásos módon gyorsít. A gázpedál felengedésekor az e-Pedal Step 0,2 g-vel fékezi az X-Trailt, ami elegendő a féklámpák kigyulladásához.

Bár az X-Trail e-POWER-rel felszerelt változata teszi majd ki a jármű iránti kereslet nagy részét, a kínálatba bekerül az 1.5 literes változó sűrítési arányú turbófeltöltős változat is. A 120 kW (163 LE) teljesítményű, 300 Nm forgatónyomatékkal rendelkező benzinmotoros verzió kizárólag kétkerék-meghajtással lesz kapható, mely esetben az X-Tronic fokozatmentes váltómű választható. A hajtáslánc 12 voltos lágyhibrid technológiával is rendelkezik. A rendszer nyomatékasszisztenst, meghosszabbított üresjárati leállást, valamint gyors újraindítást és gördülési leállást biztosít, ami mind a fogyasztás, mind a CO2-kibocsátás szempontjából előnyös. Lassításkor az energia visszanyerhető és tárolható a lítium-ion akkumulátorban. Ezt az energiát azután az autó rendszereinek működtetésére használja, amikor a motor leáll, például piros lámpánál várakozva.

A Nissan elektromos hajtásláncaihoz tervezett új összkerékhajtási rendszer Európában a vadonatúj X-Traillel mutatkozik be. Az e-4ORCE kettős villanymotoros rendszer összteljesítménye 157 kW (213 LE) a hátsó 94 kW-os motornak köszönhetően, amely élénk gyorsulást tesz lehetővé (0-100 km/óra 7 másodperc alatt). A hátsó nyomatékreakciója 10 000-szer gyorsabb, mint a mechanikus összkerékhajtású rendszeré. Az első és hátsó nyomatékelosztás optimalizálása mellett a rendszer mind a négy keréknél független fékvezérlést alkalmaz, hogy maximalizálja az egyes kerekek által okozott kanyarodási erőt. Ezáltal a kanyarodás minimális kormányzási beavatkozás mellett hűen követi a vezető szándékait.

Az utastérben új prémium anyagok, intelligens funkciók és átgondolt részletek jelentek meg. Az ügyfélkutatás egyértelműen kimutatta, hogy az ügyfelek a könnyen kezelhető alapfunkciókat részesítik előnyben, ezért az X-Trail egyszerű, intuitív fűtés/légkondicionáló kezelőszerveket, valamint a központi képernyőt kezelő, például az audio- és navigációs funkciókat vezérlő gombokat kapott. A „lebegő” középkonzol legfelső szintjén található az e-kapcsoló, a menetmód-választó és a két pohártartó, valamint a 15 wattos vezeték nélküli töltőlap az okostelefonok számára. A konzol felső szintje alatti tároló olyan tárgyak elhelyezésére szolgál, mint egy kézitáska vagy egy tablet. A második üléssor 60:40 arányban osztható, és van egy középső nyílás is. A második üléssor előre is csúsztatható, hogy maximalizálja a csomagteret, és a 7 üléses verzió esetén a harmadik sorba is könnyen be lehessen szállni. A második sorban ülők számára egy USB-A és egy USB-C típusú töltőpont áll rendelkezésre.

Az új X-Trial a csomagtartóban elhelyezett harmadik üléssorral is elérhető. Ezekben akár 160 cm magas utasok is elférnek, s a második üléssor alá tehetik a lábukat. Amikor a két hátsó ülés nincs használatban, akkor az X-Trail 585 literes csomagteret kínál. A motoros, kéz nélkül nyitható hátsó ajtó könnyedén hozzáférhetővé teszi a csomagteret.

Az X-Trail fejlett infotainment rendszert kínál különböző szolgáltatások széles portfóliójával, beleértve az okostelefonok könnyed integrációját, az akár hét készülék csatlakozását lehetővé tevő és a NissanConnect Services szolgáltatásaihoz szükséges fedélzeti WiFi-t, valamint egy külön alkalmazást, amellyel a járművel való interakció és a jármű adatainak figyelése lehetséges. A nagyobb felbontású, 12,3 hüvelykes kijelző a kulcs a navigációhoz, a szórakozáshoz és a jármű beállításaihoz, és kompatibilis az Android Auto és az Apple CarPlay rendszerekkel, illetve már a vezeték nélküli Apple CarPlay-t is bevezették. Head-up display is van, mégpedig 10,8 hüvelykes (27,4 cm), ami a szegmens legnagyobbja.

A NissanConnect Services okostelefon-alkalmazáson keresztül olyan járművezérlő funkciók állnak rendelkezésre, mint a kürt és a világítás távoli kezelése, valamint az ajtó nyitása és zárása. Intelligens figyelmeztetések is beállíthatók, beleértve a sebességet, az időt és a zónát, és az alkalmazás értesít, ha a jármű túllépi a beállított paramétereket. Ha nem a telefonjuk navigációját használják, a járművezetők hozzáférhetnek a 3D Maps & Live Traffic szolgáltatáshoz, amely olyan fejlett navigációs funkciókat tartalmaz, mint a „levegőben” történő térképfrissítések, a valós idejű forgalmi viszonyok, a Google Street View és az üzemanyagárak.

Az új X-Trail a ProPILOT vezetőtámogató rendszer következő generációjával rendelkezik, amely a körülmények szélesebb skáláján nyújt nagyobb támogatást a vezetőnek. A frissített rendszer már képes az autó sebességét további külső körülményekhez is igazítani: amikor az autó az autópályán egy alacsonyabb sebességkorlátozású zónába hajt át, a rendszer képes leolvasni az útjelző táblákat, és a navigációs rendszer sebességkorlátozási adatait figyelembe véve a megfelelő sebességre lassítani az X-Trailt. A rendszer a navigációs rendszer adatait is felhasználhatja a sebesség beállításához, ha az autópályán szűkebb ívű kanyarokhoz közelít. Az eddigi mozgó tárgy észlelés funkció új fejlesztésének köszönhetően a fékrendszer megállítja az autót, ha mozgó tárgyat észlel elöl. Ha pedig tolatás közben mozgó autót vagy álló tárgyat észlel, szintén megállítja az autót.

A vadonatúj X-Trail fedélzetén található biztonságtechnikai csomag másik jellemzője az új központi légzsák, amely a két első ülés között nyílik ki, hogy oldalütközés esetén megakadályozza az első sorban ülők érintkezését.

Az új Qashqai-hoz hasonlóan a vadonatúj X-Trail is az Alliance CMF-C padlólemezére épül. A CMF-C padlólemeznek köszönhetően az új X-Trail elöl frissített Macpherson rugóstag-felépítést kapott. A hátsó felfüggesztés egy továbbfejlesztett többlengőkaros felfüggesztés.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/