/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatták minden idők legerősebb Bentley-ét

2017. január 06. 13:25   |   Autoblog
címkék:  

A Bentley Continental Supersports a patinás brit márka eddigi legerősebb és leggyorsabb autója, 3,5 másodperc alatt sprintel százra és eléri a 336 km/órás végsebességet. Elismerésre méltó adatok egy pazar luxust nyújtó négyüléses gran turismótól.

A Bentley Continental GT Supersports hagyományosan a Continental GT legerősebb, legexkluzívabb változata, amely már a 20-as években legendássá tette a márkát. Soha egyetlen autó nem ötvözte olyan sikeresen a nagy teljesítményt a kifogástalan luxussal. A második Supersports modell 2009-ben mutatkozott be, most pedig már a harmadik generációs modellt köszönthetjük.

A Continental GT sorozat csúcsmodellje egyedi külső és belső stílusáról ismerhető fel. Teljesen új első és hátsó részt kapott, karbon első toldattal és hátsó diffúzorral, küszöbjeit kiszélesítették, motorháztetejébe pedig szellőzőket vágtak, amelyek ugyancsak szénszálból készültek. A hűtőrács és minden egyéb rács a kocsi orrán fekete, a kipufogók szintén feketék, a fényszórók és a hátsó lámpák pedig sötétítést kaptak. A kocsi hátuljára hátsó légterelőt is illesztettek. 21 hüvelykes, kéttónusú, kétsoros küllőkkel rendelkező könnyűfém felnik és exkluzív opcióként Continental Supersports feliratú karbon motortakaró is elérhető az autóhoz.

A nyitható tetejű Continental GT Supersports Convertible-t többrétegű, akusztikus vászontetővel szerelték fel, amely ellenáll az extrém hőmérsékleteknek (-30°C – +50°C) és a monszunesőnek is. Kora tavasszal és ősszel sem kell lemondani a nyitott tetős autózásról, a nyakfűtés ugyanis alapfelszerelés.

Az új Continental GT Supersports modellek belső tere is különbözik a sorozat többi tagjáétól. Egyedi háromtónusú kárpitozást dolgoztak ki hozzájuk, speciális gyémántmintás dizájnnal, amely az ülések mellett az ajtópaneleken is megjelenik. Különlegesség, s mostantól a műszerfal dekorációk kínálatát gazdagítja a zászlómintás karbon berakás. A fejtámlákba Supersports feliratokat hímeztek, s a bőrkötéses volán, illetve a váltókar is egyedi kivitelű.

Az igazán drámai változások azonban a motortérben keresendők: a Bentley átmasszírozta 6 literes, duplaturbós W12-es erőforrását, így a Continental Supersports a világ leggyorsabb négyüléses autója, a Continental Supersports Convertible pedig a világ leggyorsabb négyüléses kabriója lett. A grandiózus erőforrást új turbófeltöltőkkel, új szoftverrel, átfésült hűtőrendszerrel és nyomatékvektor-szabályzó rendszerrel is ellátták, így a Continental Supersports ugyanolyan agilis lett, mint amilyen izmos.

Az intézkedéseknek köszönhetően a W12-es motor 710 lóerőt és 1017 Nm forgatónyomatékot hoz ki magából, 80 lóerővel és 217 Nm nyomatékkal többet, mint a 2009-es modell. A számoknál maradva, a nulla-százas sprint 0,3 szekundummal csökkent, a végsebesség pedig 8 km/órával nőtt. A kupé 3,5 másodperc alatt gyorsul fel százra és 336 km/óra a vége, míg a 175 kilogrammal nehezebb kabrió 3,9 másodperc alatt intézi el a százas sprintet és 330 km/óráig fokozhatja a sebességét. A nehézsúlyú sportolók megállításáról karbon kerámia fékrendszer gondoskodik, rekord nagyságú, 420 és 356 mm-es tárcsákkal, 8-dugattyús első és egydugattyús hátsó nyergekkel. Felárért titánium kipufogórendszer is kapható.

A tizenkét hengeres motor mind a négy keréknek közvetíti az erejét. A nyomaték 60 százaléka azonban alapesetben a hátsó tengelyre irányul, sportosabbá téve az autó karakterét. Az agilitást jelentősen javítja az új, a Continental GT3-R versenyautóban bemutatott nyomatékvektor-szabályzó rendszer, amely a kanyarokba bemenetnél illetve a kanyarokból való kigyorsításnál egyenként fékezi a kerekeket.

Az új Bentley Continental GT Supersports modellek európai világpremierje a márciusi Genfi Autószalonon lesz.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/