/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bioműanyagokot fejleszt a Mazda

2008. június 26. 15:42   |   Autoblog
címkék:  

A projekt célja, hogy nem élelmiszer alapú cellulóz biomasszából bioműanyagot állítsanak elő.


A Mazda a napokban a “Mazda Bioműanyag Projekt” útnak indításáról szóló kutatási együttműködési megállapodást írt alá a Hiroshimai Egyetemmel. A projekt célja, hogy nem élelmiszer alapú cellulóz biomasszából bioműanyagot állítsanak elő, és azt 2013-ra az autógyártásban történő felhasználásra is alkalmassá tegyék. 

A fejlesztés alatt álló bioműanyag nem csökkenti az élelmiszer-forrásokat, hiszen az alapjául szolgáló cellulóz biomassza olyan, fogyasztásra nem alkalmas növényi alapanyagból készül, mint a növényi hulladék vagy faforgács. Ezen felül, mivel a cellulóz biomassza növényi alapú, és ezáltal karbon-semleges, a bioműanyag mérsékli függőségünket a Föld korlátozott fosszilis üzemanyag-készleteitől, és csökkenti a széndioxid-kibocsátást.


A projekt célja, hogy kidolgozzanak egy rendkívül sokoldalú, a járművekben széles körűen alkalmazható polipropilén előállítására alkalmas gyártási folyamatot. Ennek során a cellulóz biomasszát először etanollá alakítják át, majd megvizsgálják az etilén és propilén különböző keverékeinek tulajdonságait. A polipropilénnek megfelelően hőállónak, erősnek és tartósnak kell lennie ahhoz, hogy járművek lökhárítóiban, illetve műszerfalaiban alkalmazhassák azt. A projekt további célja, hogy a gyártási folyamatot környezetbaráttá és költséghatékonnyá tegyék.

A Mazda korábbi biomassza-kutatásainak eredményeként jött létre a világ első, fokozottan tűzálló, nagy szilárdságú bioműanyaga, illetve a világ első, száz százalékban növényi alapú üléshuzat-szövete. Ezzel a két bioműanyaggal találkozhatunk a Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid utasterében. A Mazda hidrogén-üzemű forgótárcsás motorja által hajtott Premacy Hydrogen RE Hybrid a tervek szerint a 2008-as pénzügyi évtől kereskedelmi lízingforgalomba kerül Japánban.


A Mazda 2005 óta dolgozik együtt a Hiroshimai Egyetem mérnökképző intézetének kutatási részlegével. Az együttműködés széles körű autóipari kutatási tevékenységei közé tartoznak a biomassza-technológiai kutatások is. A jövőben a Mazda szeretné kibővíteni kutatási együttműködéseit, és egy multidiszciplináris (több tudományt, szakterületet érintő) kutatási projekt formájában szorosabbra fűzni kapcsolatát a Hiroshimai Egyetemmel. A Japán Nemzeti Ipartudományi és Technológiai Intézet (AIST) a Hiroshimai Egyetemmel fennálló biomassza-kutatási együttműködése keretében ugyancsak részt vesz a bioműanyag fejlesztésében.

Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid

A Mazda a napokban kapta meg a Japán Infrastruktúrális Fejlesztési és Közlekedési Minisztérium engedélyét a Mazda Premacy Hydrogen RE (Európában Mazda5) közúti tesztelésének megkezdésére. A hidrogénnel üzemeltetett forgótárcsás motorral hajtott legújabb Mazda hibridrendszer 40%-kal fokozza az autó teljesítményét, és megduplázza a korábbi hidrogénes megoldások hatótávját. A Mazda még a 2008-as pénzügyi évben szeretné befejezni a közúti tesztelést, és megkezdeni a modell üzleti célokra történő lízingelését.


Az új modellben megtalálható hibridrendszerben egy, a teljesítményt jelentősen megnövelő elektromotor kapcsolódik a Mazda hidrogénes forgótárcsás motorjához. Emellett a belső műanyagburkolatok és üléskárpitok részben növényi eredetű műanyagokból készültek.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/