Biztonságból jelesre vizsgáztak a nagy SUV-k
címkék: biztonság, euro ncap, g-osztály, honda cr-v, mercedes-benz, seat tarraco, suv, szabadidőautó, törésteszt
A töréstesztekre szakosodott fogyasztóvédelmi szervezet, az Euro NCAP három új nagyméretű szabadidőautót vizsgált. A Honda CR-V, a Mercedes-Benz G-osztály és a SEAT Tarraco egyaránt megkapták a maximális, ötcsillagos minősítést. A Tarraco minden idők egyik legjobb abszolút eredményét produkálta, a G-osztály pedig alvázas járműként brillírozott.
A SEAT Tarraco a Volkswagen MQB platformján osztozik a Škoda Kodiaqkal, mindketten ötcsillagosok. Két év alatt azonban jelentősen szigorodtak az Euro NCAP vizsgálati kritériumai, így a Tarraco eredménye különösen figyelemreméltó. Egyúttal mutatja, hogy a gyártók egyre több energiát fektetnek autóik biztonsági színvonalának emelésébe.
A Tarraco az Euro NCAP történetének egyik legmagasabb felnőttutas-védelmi értékelését kapta, 97 százalékkal zárt. Gyermekvédelme és gyalogosvédelme 84 százalékos lett, biztonsági asszisztens rendszereit pedig 79 százalékosra értékelték. Ezekkel a Tarraco a legbiztonságosabb SUV-k közé tartozik.
Az új Honda CR-V-t benzin-elektromos hibridként tesztelte az Euro NCAP, az előd 2013-ban még dízelként vett részt a vizsgálaton. Minden vizsgálati területen remekül szerepelt, felnőttutas-védelemre 93, gyermekvédelemre 83, gyalogosvédelemre 70, asszisztensekre 76 százalékot kapott.
A Mercedes-Benz G-osztályt most első ízben vetette alá tesztsorozatának az Euro NCAP. A doboz formájú terepjáró korábban minden bizonnyal rosszul teljesített volna elsősorban alvázas felépítése miatt. Bár az utóbbi mára sem változott, a nagytestű terepjáró mégis fényes eredményeket produkált. 90, 83, 78 és 72 százalékkal zrt a négy vizsgálati területen.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)