BMW M3/M4 kihívó Amerikából
A Cadillac a Los Angeles-i Autószalonon bemutatta az ATS szedán és kupé sportváltozatát, amely egyértelműen a BMW M3/M4 és a hasonló európai sportmodellek, mint a Mercedes-AMG C 63 ellenfele lesz. Az ATS-V remekül néz ki és 455 lóerős 3,6 literes biturbó V6-os motor hajtja, amely 4,1 másodperces gyorsulást garantál. A Cadillac sportmodelljeit az észak-amerikai piacra szánják, azonban elég valószínű, hogy később Európába is elhozzák őket.
A Cadillac ATS-t két évvel ezelőtt mutatták be az Egyesült Államokban, míg a kupét tavaly dobták piacra. A V sportváltozat most látott napvilágot és jövő tavasszal kerül az amerikai márkakereskedésekbe. Az ATS-V szedánt és kupét a V modellek történetében először egy 3,6 literes, közvetlen befecskendezéses és változó szelepvezérléses, duplaturbós V6-os alumínium aggregát hajtja, amely 5750-es fordulatszámon 455 lóerőt ad le, a nyomatéka pedig 603 Nm 3500-as fordulatszámnál.
Az új erőforrás a szegmens legerősebbje és 3,9 másodperces 0-96 mérföld/órás gyorsulást tesz lehetővé (0-100 km/óra 4,1 mp, ami megegyezik a DKG-váltós BMW M4 kupé eredményével). Az ATS-V kupé emellett 299 km/órás csúcssebességet érhet el, ami európai konkurensei fölé helyezi. A motorerő egy nyolcfokozatú automataváltón keresztül jut el az önzáró differenciálművel szerelt hátsó tengelyre
A Cadillac ATS-V a normál ATS modelleknél szélesebb nyomtávon és szélesebb kerekeken nyugszik. Tengelyenkénti súlyelosztása közel tökéletes, 51/49 %-os, karosszériája pedig 25 százalékkal merevebb. 18 colos kovácsolt könnyűfém kerekei mögött Brembo nagyteljesítményű fékrendszer bújik meg, 27 centiméteres első tárcsákkal és 6-dugattyús nyergekkel. A harmadik generációs Magnetic Ride Control felfüggesztés másodpercenként ezerszer „olvassa” az utat, a speciális folyadékkal teli gátlók egyenként szabályozzák a csillapítást. A sofőr öt különböző menetmód közül választhat, a kifejezetten kényelmestől a versenypályára alkalmas beállításig.
Az ATS-V modellek karosszériája tükrözi átlagon felüli képességeiket. Minden karosszériapaneljük egyedi. A szellőzővel ellátott géptető szénszálas műanyagból készült, a nagyméretű légbeömlő nyílásokkal kirakott első lökhárító alján karbon toldat feszül, a hűtőrács pedig egyedi mintázatot kapott, hogy még több levegőt engedjen a motorhoz. A farrészen légterelő szárny, karbon diffúzorbetét és négy darab krómozott kipufogóvég mutatja, hogy a csúcskivitellel állunk szemben. Plusz pénzért a még hangsúlyosabb spoilereket tartalmazó külső karbon csomaggal és adatrögzítőt is magában foglaló pálya csomaggal tehető még ütőképesebbé a Cadillac.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)