/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

BMW Concept Coupe Mille Miglia

2006. május 12. 12:06   |   Autoblog
címkék:  

A BMW új koncepcióautójával a 22 idén startoló BMW-t és az 1940-es rekorder 328 Mille Miglia Touring Coupét ünnepli.


A BMW számára az egyik legemlékezetesebb verseny az 1940-es volt, melyet egy BMW 328 Mille Miglia Touring Coupe nyert meg 166,7 km/órás átlagsebességgel. Ezt azóta sem sikerült megdönteni. A 328-as típus a BMW sporttörténetének egyik legsikeresebb járműve volt. Az 1936-ban bemutatott 328 osztályában 1940-ig szinte minden versenyt megnyert, és később, még az 50-es években is komoly sikereket ért el.

A BMW Concept Coupe Mille Miglia 2006 stílusa egyszerre klasszikus és jövőbe mutató, az eredeti 328-as formája előtt tiszteleg. A 328-as Touring Coupét annak idején a roadster verzióból fejlesztették ki, akárcsak a mai Z4 Coupét a vászontetős Z4 Roadsterből. A felfelé nyíló tetőszerkezet a régi versenyautókat idézi, feleslegessé teszi az ajtókat és a torziós merevséget is növeli. A karosszéria ultrakönnyű, az építők a rácsszerkezetre gyakorlatilag alumínium burkot húztak. Gazdagon alkalmaztak szénszállal erősített műanyagot is. A kész autót végül gyönyörű ezüstmetálra fújták le.   

A nagyméretű első kör alakú fényszórók valójában nem a kocsi integrált részei, nem világítanak, ezt a funkciót a feljebb elbújtatott diódás lámpatestek vették át. A LED technológia jóvoltából a sima, áramvonalas karosszériaelemeket nem kellett megbontani, igen egyediek például az oldalsó irányjelzők és a hátsó lámpacsík. Bár az autó valószínűleg sohasem fog versenyezni, a designerek különböző fogásokkal (pl. szénszálas légterelők, diffúzorok) kiváló légellenállású karosszériát alkottak.

A hajtáslánc és a felfüggesztés a Z4 M Coupéból érkezett, de a koncepcióautó 23 centiméterrel hosszabb és 4 centiméterrel alacsonyabb nála. Teli kerekei 20 colosak, a rájuk szerelt abroncsok pedig 245/40 R 20-as méretűek. A motortérben a Z4 M Coupéból ismerős soros hathengeres, 343 lóerős erőforrás lapul, a megfelelő szívó- és kipufogóoldali módosításokkal a versenyautós hangzás érdekében. A belső tér megtartotta a 328-as versenyautók funkcionális egyszerűségét, de modern kivitelben. Csak három anyagot használtak a belső építészek: rozsdamentes acélt, kezeletlen marhabőrt és műszálat. A különböző logókat és szimbólumokat lézerrel vágták a felületekre.  

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/