/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

BMW Z4 Coupé és Z4 M Coupé

2006. január 25. 10:43   |   Autoblog
címkék:  

Tavaly a Frankfurti Autószalonon mutatták be a Z4 Coupé koncepciót, ami akkora lelkesedést váltott ki, hogy a szériagyártás azonnal egyértelművé vált.

Z4 Coupé


Először a BMW Z4 3,0si Coupé kerül piacra, amiben a BMW magnézium-alumínium háromliteres, hathengeres erőforrása dolgozik. Ez a remek hajtómű 265 lóerőt szabadít a hátsó kerekekre 6600-as fordulatszámnál, és maximális, 315 Nm-es nyomatékát már 2750/perces fordulaton leadja. A menetteljesítmények magukért beszélnek: 0-ról 100 km/órára 5,7 másodperc alatt gyorsul fel a Z4 Coupé, végsebessége pedig elektronikusan limitálva 250 km/óra. Emellett az autó nem fogyaszt többet 10 liternél átlagosan. A könnyűsúlyú motorhoz egy szoros áttételű hatsebességes manuális váltót kapcsolnak, hogy a sofőr minden helyzetben a megfelelő sebességfokozatot választhassa. A BMW a kényelemszeretőkre is gondolt, ezért egy ugyancsak kiváló, hatsebességes sportautomata-váltó is rendelkezésre áll, kormányon elhelyezett fülekkel.


A Z4 M Coupéhoz hasonlóan a 3,0si-nek is a javára válik az 50:50 arányú súlyelosztás, az alacsony tömegközéppont és a hátsókerék-hajtás: a Z4 Coupé vezetése nagyon élvezetes, ráadásul a kirándulásokról sem kell lemondani a 340 literes csomagtartó miatt (40 literrel nagyobb, mint az M Coupéjé).  

A Z4 3,0si külsőleg egyébként alig különbözik az M verziótól, csak néhány stílusbeli eltérés fedezhető fel köztük. A háromliteres változat első lökhárítója más, hátul négy helyett két kipufogóvégződés van rajta, és másfajta, 17 vagy 18 colos könnyűfém felnikkel gördül ki a gyárból. Az autó tízféle fényezéssel, nyolcféle belső színnel és ötféle belső dekorációval rendelhető, de akinek ez sem elég megnyugtató, még inkább személyre szabhatja Z4 Coupéját a BMW Individual program segítségével.

Z4 M Coupé


Térjünk mindjárt a lényegre: a BMW Z4 M Coupé 343 lóerős (7900/perc) és 365 Nm nyomatékot ad le, kereken 5 másodperc alatt gyorsul százra és 250-nel megy. A többszörösen díjnyertes, 3,2 literes sorhatos motor ráadásul nagyon rugalmas is, nyomatékának a 80 százaléka már 2000-es fordulatszámtól rendelkezésre áll. Az álommasinához hatsebességes, rövid áttételezésű kéziváltót társítanak.

A dinamikus vezethetőséghez és a kiváló kezelhetőséghez azért egy jó motornál több kell, és a Z4 M Coupé nem is okoz csalódást. Karosszériája különösen merev, felfüggesztése pedig a BMW Z4 M Roadstertől származik. A Z4 M Coupé néhány további jellegzetességét pedig a BMW M3 Coupétól örökölte, így a variálható M differenciálzárat, valamint a komplett fékrendszert (utóbbit az M3 CSL-től). Akárcsak a nyitott tetős változat, a Z4 M kupé is exkluzív, könnyű 18 colos kerekeken gördül, elöl 225/45, hátul 255/40-es gumikkal.  

Az M változat háromféle egyedi M fényezéssel vagy öt standard színben érhető el. Ha tüzetesebben megnézzük, a 3,0si-től az M változat elölnézetből az x-mintázatú hűtőrácsában, a nagyobb légbeömlő-nyílásaiban, az első spoilertoldatokban és a motorháztető két vonalában különbözik. Az erősebb autóhoz Xenon-lámpák is járnak. Ezen kívül az M változat hátsó lökhárítóját méhsejtrácsos betét tarkítja, és kettő helyett négy kipufogóvég kandikál ki belőle.

A Z4 M Coupé csomagtere az akkumulátor hátsó elhelyezése miatt csak 300 literes, de egy ilyen autónak ez is a becsületére válik. Az utastérben az M BMW-k hangulata köszönti az embert – többek között a nappabőr M sportülések is a szériafelszereltség részét képezik.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/