/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bravó, Croma!

2007. november 07. 12:38   |   Autoblog
címkék:  

Az új Croma az egyik legtágasabb autó osztályában, hiszen hossza 478, szélessége 177, magassága pedig 160 centiméter.


Az új Croma a Fiat málhása, ezentúl is Station Wagon, azaz kombi formában lesz csak kapható. Az aktuális generációhoz képest változott a külseje, frontrészét például bravósra szabták, tetővonalát pedig elsimították. A Croma igazi családi autó, hatalmas és kényelmes belső térrel, modern motorokkal és magas biztonsági színvonallal. Az új Croma az egyik legtágasabb autó osztályában, hiszen hossza 478, szélessége 177, magassága pedig 160 centiméter. Csomagtere 500 literes és több mint háromszorosára bővíthető.


A frissített formaterv is valódi olasz stílusú, az orr-rész egyértelműen mutatja a Fiat családhoz való tartozást. A Grande Puntóval bevezetett és a Bravóval tovább örökített stílusjegyek köszönnek vissza az új Cromán is. Jellegzetesek a húzott fényszórók, a hűtőrács és a légbeömlők formája viszont teljesen újszerű. A kidomborított sárvédők, a küszöbök, valamint az egyedi hátsó lökhárító némi dinamizmust is kölcsönöznek a karosszériának. Szépek a hátsó lámpák, a B- és C-oszlopokat feketére festették, az ablakok pedig krómkeretet kaptak.  


Az utastér egyértelműen sugallja, hogy olasz autóban ülünk. A berendezés ismerős, de a kormánykerék új, mozgalmasabb a műszerfal, elegánsabbak a műszerek és újfajta anyagú és színű textil, illetve bőrkárpittal találkozunk. A 478 cm hosszú, 177 cm széles, 160 cm magas és 270 cm tengelytávú új Croma óriási fejteret és lábteret kínál (állítólag a legjobb a kategóriában), üvegfelületei pedig több mint 3,2 négyzetmétert tesznek ki. A poggyásztér a roló alatt 500 literes, de a hátsó üléseket lehajtva 1610 literes csomagtér alakítható ki. A Cargo box rendszer minden talpalatnyi helyet kihasznál a csomagtérben: a padló egy síkban van a rakodóperemmel, hogy megkönnyítse a rakodást, alatta pedig egy 16 centiméter mély rekesz rejtőzik, ahová a törékeny és értékes holmikat érdemes tenni. Az elválasztó panel természetesen kivehető, ami tovább növeli a csomagtartó térfogatát.


Az új Cromához kérhető DVD lejátszó, Blue&Me rendszer, Interscope Sound System hifi és CONNECT Nav Plus navigációs rendszer. A tempomat, az eső- és parkolószenzor, a keréknyomás ellenőrző rendszer, a hazakísérő fény, a kanyarfény funkcióval rendelkező ködlámpák szintén a modell felszereltségébe tartoznak.


A Croma két benzines és három részecskeszűrős Multijet dízelmotorral kapható. A 140 lóerős 1.8 16v motor mellett rendelkezésre áll egy 150 lóerős 2.2 16v hajtómű (Olaszországban nem kapható), de az eladások javarészét úgyis a dízelek adják. A 8 szelepes 1,9 literes JTD motor 120, míg a 16 szelepes 150 lóerőt ad le, a csúcsot pedig a 2,4 literes Multijet dízel képviseli kereken 200 lóerővel. Utóbbihoz hatsebességes szekvenciális váltót kapcsoltak. A benzinmotorral felszerelt modellek ötsebességes váltóművekkel (a 2,2-esnél szekvenciális automata opcióval), a dízelmotorral hajtott Cromák pedig hatfokozatú váltóművekkel jönnek ki a gyárból (a szekvenciális automata rendelhető az 1,9-eshez is). A dízelek nyomatéka sorrendben 280, 320 és 400 newtonméter. A 2,4 Multijettel a Croma 216 km/órás végsebességet ér el és 8,5 másodperc alatt gyorsul fel százra.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/