Tovább korlátozzák a szmogriadó idején használható gépjárművek körét
címkék: budapest, dízel, dízelüzemű, elektromos, gázüzemű, hibrid, károsanyag-kibocsátás, szmogriadó
Az Euro 5-ös dízelüzemű gépjárművek forgalmát is korlátozzák majd szmogriadó esetén Budapesten – döntött a szmogrendelet módosításával a Fővárosi Közgyűlés szerdán. A változtatást egyhangúlag támogatták a képviselők.
Idén október 1-jétől az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási osztályba sorolt dízelüzemű járművek sem közlekedhetnek szmogriadó esetén – így határozott május 29-ikei ülésén a Fővárosi Közgyűlés. A döntés értelmében az eddigieken túl az Euro 5-ös besorolású (12., 13. és 14. környezetvédelmi osztály) dízel autók is korlátozás alá esnek, ha Budapest légszennyezettsége meghaladja a határértéket.
A budapesti szmoghelyzet riasztási fokozata során a forgalomkorlátozás nem érinti az 5-ös környezetvédelmi osztályú (vegyes hibrid, csak gázüzemű, csak elektromos meghajtású) gépjárműveket, a 6-os (Euro 3 benzines), a 9-es (Euro 4 benzines), a 14-es benzines (Euro 5 benzines), valamint a 15-ös és 16-os osztályú járműveket, amelyek Euro 6-osok üzemanyagtól függetlenül.
Az Országos Taxis Szövetség javaslatát befogadva a budapesti droszthasználati engedéllyel rendelkező személytaxi szolgáltatást végző gépjárművek is bekerültek a szmogriadó riasztás fokozatában előírt forgalomkorlátozó intézkedések kivételi körébe.
A korlátozás eredményeképp a 2018-as adatok alapján a Budapesten és 74 agglomerációs településen üzemben tartott gépjárművek 52 százaléka kerülne korlátozás alá és a javasolt korlátozás a dízelüzemű gépjárművek szennyezőbb 88 százalékát érintené, ami az összes állományhoz képest 35 százalékot jelent. Euro 5-ös besorolással 2014 végéig gyártották az autókat, így a legfiatalabb autó, amelyet érinthet a tiltás, 5 éves lesz.
Ezzel a döntésével jelentősen szigorította saját korábbi célkitűzését a Közgyűlés: amikor 2017-ben megszavazták, hogy 2018. október 1-jétől szmogriadó idején tilos lesz Euro3-as besorolású (7. és 8. osztály) dízelekkel közlekedni a városban, még csak az Euro4-es dízelek (10. és 11. osztály) 2019-es tilalma volt tervbe véve.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)
egyetlen autónk környezetvédelmi besorolását sem tudom. A gyártási évjáratot viszont igen. Ez a cikk tehát bár elég hosszú lényegében csak az évjáratra vonatkozó infóval tett gazdagabbá, miközben azt nem tudhtjuk meg belőle, hogy a Budepst táblától a Budapest tábláig tart majd atiltás, vagy csak mondjuk a Nagykörúttól befelé.
a besorolás benne van a forgalmiban
Milyen kegyelem döfés. Ilyen hülye cím. Jó ha egy évben egy esetleg két nap van szmogriadó. Azt meg valahogy csak kibírjuk.
az anyukat basznák szájba MInd!! az összes Tolvaj Fasszopónak uj autója van!
Bárgyú-ostoba nép ez! de hogy még az autosok see állnak ki!!
mondjuk én Pont szarni fogok rá!
Átesnek a ló túloldalára egy ilyen képmutató, értelmetlen intézkedéssel a Fővárosi Közgyűlés naplopó, az adónkból eltartott gyökerei.