/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bugatti Bolide: most ez a csúcs

2020. október 28. 19:35   |   Autoblog
címkék:  

Tudtuk, hogy a Bugatti ikonikus 8 literes W16-os erőforrásában szunnyad még tartalék, csupán kellett egy projekt, amiben a pompás erőforrás igazán megmutathatja, mire képes. Ez lett a Bolide, a W16-os motor köré épült pálya-versenyautó, minimális karosszériával és maximális leszorítóerővel. A Bolide 1850 lóerős, amihez csupán 1240 kilogrammos tömeg társul, így minden ma létező hipersportkocsit maga mögé utasít.

A Bolide a francia gyártónak az utóbbi harminc évben kerékre állított legextrémebb, leggyorsabb és legkönnyebb járműve. Súly-lóerő aránya egészen elképesztő, példa nélküli a mai mezőnyben. Minden egyes lóerejének csak 670 dekagrammnyi súlyt kell mozgatnia. A Bolide saját tömege 1240 kilogramm, 110-es oktánszámú versenybenzinre kalibrált négyturbós W16-os motorja pedig 1850 lóerőt és 1850 Nm-es nyomatékot ad le. Ezek olyan értékek, amelyek a Bolide-t a Formula 1-es és az LMP1-es versenyautókkal helyezik egy ligába. Azokkal ellentétben viszont 500 km/óránál is magasabb sebességre képes.

Számítógépes szimulációk alapján a Bolide 2,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órára, 4,4 másodperc alatt 200 km/órára, 7,4 másodperc alatt 300 km/órára, és a 400 is megvan neki 12,1 másodperc alatt. Még döbbenetesebb, hogy a 0-500 km/órát is 20,2 szekundum alatt abszolválja. Ennek egyetlen mai hipersportkocsi sem ér a közelébe sem. Szintén szimulációk alapján a Bolide 5 perc 23 másodperc alatt futná a Nürburgring Nordschleife kört és 3 perc 7 másodperc alatt a Circiut de la Sarthe-t (Le Mans), ami 10 másodperccel jobb, mint egy mai, 1000 lóerő körüli hibrid hajtású LMP1-es versenyautó ideje.

Annak érdekében, hogy elérjék az 1240 kilogrammos saját tömeget, a mérnökök a ma elérhető legkorszerűbb technológiákat és anyagokat használták az építésnél. A Bolide karosszériája és utascellája természetesen szénszálas kompozit, és minden csavarja, illetve rögzítőeleme titániumból készült 3D-s nyomtató segítségével. A könnyű elemek falvastagsága csupán fél milliméter, mégis hihetetlenül merevek (1250 N/mm2). Világújdonság a tetőlégbeömlő alakváltozásra képes külső héja: alacsony sebességnél a felülete sima, nagy sebességeknél azonban rücskössé válik, ami 17 százalékkal csökkenti a felhajtóerőt. 320 km/órás sebességnél az első szárnynál 800, a hátsó légterelőnél pedig 1,8 tonna a keletkező leszorítóerő, ami szédületes.

A Bolide karbon-kerámia fékrendszert kapott. Az első kovácsolt magnézium felnik súlya 7,4, a hátsóké csupán 8,4 kilogramm egyenként. A gumik mérete sem hétköznapi, az elsők 34, a hátsók 40 cm széles futófelülettel rendelkeznek. A felfüggesztés nyomórudas kialakítású, vízszintes lengéscsillapítókkal. A nyomórudak titániumból készültek és 100 grammos tömegük ellenére 3,5 tonnát is elbírnak. A hegesztett irányítókarok a repülőgépiparban használt acélból készültek és a szakítószilárdságuk 1200 N/mm2. Akárcsak az 1 mm-es anyagvastagságú hátsó acélkereté. A Bugatti Bolide amúgy 995 mm magas, éppen annyi, mint az inspirációjául szolgáló Type 35. A tengelytávja 2,75 méter, a szélessége pedig 1,99 méter. Az optimális üléspozíció érdekében mind a pedálok, mind az utasoldali lábtartó 150 mm hosszan állítható.

Egyelőre nem született döntés a Bugatti Bolide sorozatgyártásáról.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/