Busztól billencsig, bármivé alakul az Opel Movano
Súlyos sóderrakomány az építkezésre, terjedelmes konténer szállítása az ügyfélnek, vagy több mint egy tucatnyi utas a reptértől a szállodáig: hallatlanul sokféle feladat adódik a profi fuvarozóknál. Mindegyikre megoldást kínál a legnagyobb Opel haszonjármű, a sokoldalú Movano július óta megrendelhető harmadik nemzedéke.
Gyári karosszéria- és felépítmény-változataival pontosan hozzáigazítható bármilyen igényhez. Négyféle hosszúság és háromféle magasság készül, a megengedett össztömeg eléri a 4,5 tonnát, a raktérfogat a 22 köbmétert, a szállítható személyek száma pedig a 17-et. A Cargo furgon, a platós, a billencs és a busz közös nevezője a hatékony BiTurbo dízelmotor, a már az alapkiviteltől magas biztonsági színvonal, a teljes csatlakoztathatóság és az attraktív ár/érték-arány. Beszálló ára 7 570 000 forint (kiskereskedelmi áfás ár).
Európa-szerte a Movano Cargo, a klasszikus zárt furgon a legnépszerűbb. Ez is sok variációs lehetőséget kínál. A legkisebb, fronthajtású kivitel össztömege 2,8 tonna, hossza 5,04 méter, fordulóköre mindössze 12 méteres, raktere eléri a 8,6 köbmétert, maximális teherbírása pedig a 847 kilogrammot – kiváló munkatárs városi környezetben. A legnagyobb változat 6,84 méteres, hátsókerék-hajtással és hátsó ikerkerekekkel 4,5 tonnát visz el. A 17 köbméteres furgon hasznos teherbírása is két tonna fölötti. A személyszállítás és a raktér optimális elegyét a duplafülkés Movano adja, háromféle hosszúság választható, és heten ülhetnek bele. Ebből a kapacitásbajnok raktérfogata 8,3 köbméter, teherbírása 1928 kilogramm.
3,5 vagy 4,5 tonna maximális össztömeg, első- vagy hátsókerék-hajtás, szimpla vagy ikergumizás – mindez elérhető a Movano billenőplatós, fix platós vagy dobozos felépítményével. A 33 525 eurótól megrendelhető Movano billencs alapfelszerelésként tartalmaz 40 centiméter magas alumínium platófalat, tűzihorganyzott alvázat és elektromos csatlakozópontokat, kiegészítő felépítményekhez. A hátrafelé billenő plató alternatívája a három oldalra billenthető kivitel. Alumínium a platós Movano oldalfala is. A műanyag-bevonatú fapadlóhoz gyűrűkkel rögzíthető a rakomány.
A dobozos felépítményű Movano maximális raktérfogata 20 köbméter, de opcióként 22-re bővíthető. A műanyag-burkolatú, az oldalfalakon falemezzel védett és rögzítő léccel ellátott felépítmény lazán elviseli a durvább igénybevételt. Fontos a jó hozzáférhetőség is: a kétszárnyú ajtó 270 fokig nyílik.
Szállodai busznak vagy a focicsapat hétvégi turnéjához egyaránt megfelel a Movano kombi vagy busz változata. Mindkettő fronthajtású. A kombi nyolc utast vehet fedélzetére a vezetőn kívül, a kettős első ülésen és két háromszemélyes hátsó üléspadon. A Movano busz 17 ülésén a labdarúgó-csapat tartalék-játékosai is elférnek.
Különösen terjedelmes a rakomány, vagy olyasmit kell elszállítani, amire a Movano sokféle gyári felépítménye sem ad lehetőséget? Ilyen esetekre kínál megoldást az Opel a Movano padlólemezes alvázának három variánsával – normál fülkével, duplafülkével vagy padlóvázként. Az első két változat egyedi felépítmények és egészen speciális munkaeszközök optimális alapja lehet. A fülkéje mindnek hátrafelé zárt. A padlóvázas Movanóé viszont hátrafelé nyitott, hogy közvetlenül hozzá lehessen férni a raktérhez.
A modellek sokfélesége mellett alapjellemzője a Movanónak a gazdag felszerelés. Szériában tartalmaz oldalszél-kiegyenlítést, LED-es nappali menetfényt, távirányítós központi zárat, Bluetooth-kapcsolatú rádiót és USB-csatlakozót. További részletek a hivatásszerű fuvarozás biztonságát fokozzák. Ilyen például az opcionális holttér-figyelő a külső tükörben és az átfogó hátratekintő kamerarendszer. Egy speciális kamera menet közben a jármű mögötti eseményeket mutatja. Mivel a válaszfalas furgon vezetője egyébként csak a külső tükrökből pillanthatna hátra, a hátsó kamera nagymértékben javítja a körkilátást. A holttér-figyelő például bekanyarodáskor védhet ki baleseteket kerékpárosokkal. További segítség az opcionális sávasszisztens.
Komfortos és csatlakoztatott munkahelyet többek között a kényelmes vezető-, illetve kísérőüléssel, és 22 rakodóhellyel nyújt, amelyek összesített befogadóképessége 104 liter. Különösen praktikus az utasoldalon kihúzható, 10,5 literes FlexTray fiók. A Navi 50 IntelliLink Pro, az infotainment-kínálat csúcskészüléke, Apple CarPlay- és Android Auto kompatibilis, tökéletesen kapcsolódik a világhálóra. Kezelését hétcolos, színes érintőképernyő teszi egyszerűvé. Az okostelefon Bluetooth vagy USB útján csatlakozik. Újdonság a Movanóban a telefon drótnélküli töltése a műszerfal megfelelő felületén.
A Movano vadonatúj motorokat is kapott. A BiTurbo dízelek, noha kevesebbet fogyasztanak az előzőknél, nagyobb teljesítményűek és nyomatékosabbak. A vevő front- és hátsókerék-hajtás, illetve hatfokozatú sebességváltó és automatizált váltómű között választhat. A szigorú Euro 6d-TEMP, illetve Euro VI-d kipufogási normáknak megfelelő 2,3 literes motorok skálája 131 LE és 180 LE közötti. A Heavy Duty (strapabíró) Movano opcióként hátsó-, valamint néhány változatban összkerékhajtással is kapható.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)