Dacia Logan MCV, a kirándulóautó
A Logan MCV ütőkártyái között találjuk a tágas, akár hétszemélyes utasteret, a takarékos motorokat és a kiváló ár/érték arányt.
A Logan limuzinhoz hasonlóan a Logan MCV-t (Multi Convivial Vehicle) is azzal a céllal fejlesztették ki, hogy az igen változatos körülmények közötti üzemeltetés támasztotta feltételeknek is megfeleljen. A műszaki döntéseket ezúttal is a robusztusságra és egyszerűségre való törekvés vezérelte. Így átvették a limuzin egy darabból készült műszerfalát, melynek köszönhetően elmaradnak az illesztési hézagok, és időtállósága is kitűnő. Hasonlóképp egy darabból készültek az ajtók burkolatai. Az anyagokat és kárpitokat is a Logan limuzintól vették át. Kívül is ugyanazokat a védőelemeket alkalmazták: a karosszéria üregeibe fecskendezett viasz szavatolja a lemezek belső védelmét, az utastér külső elemeinek illesztéseinél
tömítőmasszát alkalmaztak, illetve megerősítették az alváz kőfelverődés-elleni védelmét.
A Logan MCV láthatóan örökölte a 2006-os Genfi Autószalon alkalmából bemutatott Logan Steppe Concept stilisztikai elemeit, de persze korántsem annyira csinos és látványos. Az autó szélesebb oldalsó védőléceket kapott az ajtókra, melyek robusztusságát hangsúlyozzák. Motorblokkját alsó védőlemez, a sebességváltót és az erőátviteli elemeket pedig speciális szigetelés óvja a por behatolásától. A 155 mm-es hasmagasságnak és a hosszú rugóútnak köszönhetően a Logan MCV bátran megküzd a világ legkülönfélébb úttípusaival, még a legrosszabb állapotúakkal is.
Korszerű motorkínálat
A Logan MCV a limuzint sikerre vezető Euro 4-es besorolású motorokat veszi át, melyek a Renault-paletta számos modelljénél bizonyítottak már. A három benzines (1,4 és 1,6 MPI; 1,6 16V) és egy dízelmotorból (1,5 dCi) álló Logan MCV motorválaszték kielégíti a különböző piacok és ügyfélkörök támasztotta igényeket.
A két 8 szelepes, 1,4 és 1,6 literes benzinmotor nyomatéka már alacsony fordulatszámon jelentkezik, és széles üzemi tartományban, 3000-től 4500 percenkénti fordulatig rendelkezésre áll. Nagyvonalú méretei ellenére a Logan MCV tömege alacsony. Az induló változat súlya például mindössze 1165 kg. Ennek köszönhetően teljesítmény- és fogyasztási értékei a Renault csoport többi modelljével azonos szintűek.
Az 1,4-es erőforrás teljesítménye 75LE és 112Nm-es nyomatékot ad le 3000-es fordulatnál. Az 1,6 literes motor teljesítménye 90LE, nyomatéka 128Nm, szintén 3000-es fordulatnál. Mindkét motorhoz a Laguna II-nél és a Mégane II-nél megismert, 5 fokozatú mechanikus sebességváltó társul. A három első sebességi fokozat mindegyik erőforrás esetében rövid, annak érdekében, hogy biztosítsa a könnyű elindulást, és a jó gyorsítóképességet alacsony fordulatszámról, illetve megkönnyítse a nehéz rakományok szállítását. A két további fokozat a fogyasztás csökkentését és az akusztikai komfort növelését szolgálja. A 75 lóerős változat átlagfogyasztása mindössze 7,6 l/100km.
Már a limuzinhoz is kapható 1,6 literes, 16 szelepes motor 105 lóerőre és 148 Nm-es nyomatékra képes, ezzel a Logan MCV 11,8 mp alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, legnagyobb sebessége pedig 174 km/óra. Az erőforráshoz 5 fokozatú sebességváltó társul, továbbfejlesztett szinkronizálással és kábelvezérléssel.
Az 1,5 dCi erőforrás szintén a Renault csoporttól származik. Második generációs közös nyomócsöves, közvetlen befecskendező-rendszerrel szerelték fel. Mindössze 5,3 l/100km-es fogyasztása igen versenyképessé teszi a Logan MCV 1,5 dCi-t. Teljesítménye egyébként 70 LE 4000 ford./percnél; és 1700-as fordulatnál éri el 160 Nm-es legnagyobb nyomatékát, melynek 85%-a már 1500 és 3500 ford./perc között rendelkezésre áll. Az alacsony fogyasztásnak és az 50 literes üzemanyagtartálynak köszönhetően a Logan MCV hatótávolsága megközelíti az 1000km-t.
Akár 7 férőhely
A Logan MCV a limuzinhoz képest 27 cm-rel megnövelt tengelytávval bír (2905 mm), teljes hossza 4450 mm, magassága tetőkorlát nélkül pedig 1640 mm, így egészen nagy belső térrel büszkélkedhet. Elöl a váll- és könyöktér megegyezik például a Renault Méganéval. A legjobbat azonban hátul kínálja. A 7 személyes változatban is kapható Logan MCV-ben ugyanis három felnőtt utazhat a második üléssorban és két másik a harmadikban. Állítólag a leghátsó két ülés 190 centiméteres magasságig megfelelő. A lábtér és a belmagasság is tekintélyes. A résre nyitható háromszögablakoknak köszönhetően a harmadik sorban utazók is részesülhetnek a beáramló levegőből. Ők egyébként a hátsó ajtón szállnak be, a háttámla felső részén elhelyezett karral könnyedén előredönthetik a második sori
ülést.
A Logan MCV rakodókapacitása is kivételes: az 5 személyes változat 700 literétől egészen a 2 személyes verzió 2350 literéig. Hét utassal a fedélzetén a Logan MCV csomagterének térfogata még mindig közel 200 liter. Apró tárgyak szállítása esetén azonban felesleges a csomagtartót használni, az utastérben található rakodóhelyek összkapacitása ugyanis eléri az 54 litert. Rakodóhelyek a középkonzol alatt, az első és a hátsó ajtókban, térképzsebek illetve 1,5 literes palack tárolása a harmadik üléssorban. Verziótól függően a hátul ülők a tető alatti tágas rakodópolcot is használhatják. Még a hátsó szárnyasajtó is tartogat egy tárolózsebet.
Variálhatóság
A családi kirándulásokra kiválóan alkalmas Logan MCV-ben, a 7 személyes változatnál a harmadik üléssor előrehajtható, majd egyszerűen ki is emelhető az autóból. A második üléssor emellett összehajtogatható 1/3 – 2/3 arányban, illetve az első üléseknek dönthető a maximális rakodókapacitás érdekében. Mindezeknek a variációknak köszönhetően a Logan MCV igen praktikusnak bizonyul a mindennapokban, lehetővé téve, hogy a személyszállítást néhány másodperc alatt a terjedelmes tárgyak szállítása váltsa fel.
A csomagok rakodását megkönnyítik az akár 180 fokban oldalra nyíló hátsó ajtószárnyak. A Logan MCV teherbírása amúgy 515 kg, és 1300 kg-os fékezett utánfutót vontathat.
A Logan MCV értékesítése Romániában már 2006 októberében megkezdődik, majd 2007 elejétől fokozatosan Európa többi államában, Spanyolországtól Törökországig, illetve egyes afrikai és latin-amerikai piacokon folytatódik. A Logan MCV-ből a tervek szerint napi 360 darab készül majd.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)