Debütált az új Volkswagen Amarok
Elkészült az új Volkswagen Amarok, a négykerekű multifunkciós munkaeszköz, amely alaposan átgondolt, az utasterétől egészen a platójáig. Hajtásáról erőteljes turbófeltöltésű motorok gondoskodnak, kétféle összkerékhajtási rendszeren keresztül. Felszereltségétől függően több mint 25 vezetői segédrendszer, akár 12,3 col képátlójú kijelzőfelületek és képernyők, továbbá igényes anyagválasztás jelent egyértelmű előrelépést a több mint 830 ezer példányban értékesített elődjéhez viszonyítva.
Az akár 1,19 tonna hasznos teherbírásnak, a 3,5 tonna vontatható tömegnek és a még átgondoltabb kialakítású platónak köszönhetően az új Amarok szinte minden elképzelhető feladatot elláthat, munka közben és szabadidőben egyaránt. Új hajtás-, asszisztens- és kezelési rendszereivel, a pickupok jellegzetesen robusztus konstrukciójával, valamint sokrétűen variálható és kihasználható rakterével (pl. Cargobox) az Amarok karizmatikus formavilágú második generációja a szakemberek legkorszerűbb multifunkciós munkaeszközeként mutatkozik be.
Az új Amarok annak jegyében született a Volkswagen Haszonjárművek tervezőasztalán, hogy bármilyen út kihívásának megfelelhessen, ezért Európában és a világ számos más részén puszta hátsókerék-hajtás helyett már alapkivitelében összkerékhajtással jelenik meg. Akár öt különösen gazdaságos négy-, illetve hathengeres turbófeltöltésű motor valamelyike gondoskodhat a munka és a privát használat során szükséges hajtásról. Az új Amarok palettáján emellett öt felszereltségi változat is sorakozik: az Amarok, Life és Style felszereltségi szintek, valamint a PanAmericana (terepjáró karakter) és az Aventura (exkluzív karakter) csúcsváltozatok. Az új Amarok sorozatot eleve négyajtós, duplafülkés (DoubleCab) és – az Európán kívüli piacok számára – kétajtós rövidfülkés (SingleCab) pickupnak tervezték.
Az új Amarok 5350 milliméteres hosszúsága 96 milliméterrel haladja meg az elődmodellét, míg 3270 milliméteres tengelytávja 173 milliméteres növekményt képvisel. Mindez tágasabb belteret jelent a duplafülkében. Mivel tengelytávja nagyobb mértékben nőtt külső hosszúságánál, rövidültek a karosszéria-túlnyúlások, ami feszesebb arányokban, illetve a nagyobb első és hátsó terepszögnek köszönhetően jobb terepjáró képességekben is megmutatkozik.
Az adott piactól függően akár négy turbófeltöltésű dízel (négy- és hathengeres TDI) és egy turbófeltöltésű benzinmotor (négyhengeres TSI) sorakozik az Amarok új generációjának kínálatában. Mind az öt motorizáció közös jellemzője a magasfokú gazdaságosság és a nyomatékgazdag karakterisztika. Az afrikai piacokon például a négyhengeres, 2,0 literes, 150 LE teljesítményű TDI alapmotor kerül forgalomba, míg a következő teljesítménylépcső – a 2,0 literes négyhengeres TDI 170 LE teljesítménnyel – a világ számos piacán, így Európában is megjelenik. Harmadik szintként négyhengeres, 2,0 literes biturbó feltöltésű TDI motort kínál a Volkswagen, amely Európában 205 lóerőt teljesít. Az új csúcs TDI a 3,0 literes V6-os aggregát, amely az Euro 6-os változatában 241 LE teljesítményt produkál. Más országokban, mint Ausztrália, Új-Zéland vagy Dél-Afrika, a két erősebb TDI motor akár 210, illetve 250 LE-s teljesítményt is elérhet. Azon piacokra, ahol a pickupok szegmensében a benzinmotorok meghatározóak, egy négyhengeres, 302 lovas TSI erőforrás is készült.
A 150 lóerős Amarok ötfokozatú manuális sebességváltóval és hátsókerék-hajtással kapható, míg a 170 és 205 lóerős TDI erőforrások Európában és számos más országban alapkivitelben hatfokozatú manuális váltóműhöz csatlakoznak. A 170 lovas TDI motor extrafelszerelésként piactól függően hatfokozatú automata sebességváltóval rendelhető, míg a 205 lóerős TDI ugyancsak feláras opcióként az új, tízfokozatú automata váltóművel is konfigurálható. A 210 lóerős és a V6-os TDI, valamint a turbófeltöltésű benzinmotor már alapkivitelben a tízfokozatú automata sebességváltóval egészül ki.
Európában az Amarok minden automatikus sebességváltóval szerelt változata akár 3,5 tonna össztömegű utánfutót is vontathat, míg Európán kívül a manuális váltóművel készült modellek esetében is 3,5 tonna a maximális vontatható tömeg. Elődjéhez képest az új Amarok szerelvény-össztömege világszerte 6,0 tonnáról 6,5 tonnára nőtt. A duplafülkés modellek maximális hasznos teherbírása 1,19 tonnára bővült.
Európában és számos más országban az Amarok már alapkivitelében összkerékhajtással érkezik az ügyfelekhez. Motorváltozattól függően kétféle 4MOTION rendszer szerepel a kínálatban, egy három-, valamint a csúcsváltozatban négy hajtásüzemmóddal használható, kapcsolható összkerékhajtás. A negyedik üzemmódként a csúcsváltozat többlamellás tengelykapcsolón keresztül változó, így automatikus forgatónyomaték-elosztást kínál az első és a hátsó tengely között. Az összkerékhajtás képességeit extrafelszereltségként rendelhető differenciálzár és az intelligens menetüzemmódok tökéletesítik tovább.
Felszereltségtől függően akár 25 asszisztensrendszer gondoskodhat fokozott kényelemről és biztonságról, amelyek közül több mint húsz – például az intelligens sebesség-asszisztens, a be- és kiállást is támogató parkolási asszisztens, a 360 fokos nézetet kínáló környezetmegfigyelő rendszer, a sávváltás-asszisztens és a közlekedési táblák felismerő funkciója – újdonság a második generációs Amarok fedélzetén.
Praktikusan kialakított kezelőelemeivel és digitális képernyőivel kifejezetten funkcionális és kiváló minőségű belteret alkotott a Volkswagen Haszonjárművek tervezőcsapata az Amarok számára. Az anyagválasztás már olyan luxuskategóriájú SUV-modellekét idézi, mint például a Volkswagen Touareg. A műszerfalat letisztult elrendezés jellemzi, emellett jól áttekinthető és ergonómiai kialakítása a vezetőre összpontosít.
A kijelzőelemek spektrumát már az alapváltozattól a 8,0 col képátlójú digitális műszeregység, valamint az infotainment rendszer függőleges állású érintőképernyője alkotja. A Volkswagen Haszonjárművek digitális funkciók, illetve ergonomikusan kialakított gombok, illetve forgatókapcsolók intuitíven használható együttesét alkalmazza Amarok modelljeiben. Az infotainment rendszer hangereje így forgatógombbal állítható, míg az összkerékhajtás beállításai, illetve a parkolás, a légkondicionálás és a vezetői segédrendszerek gombokkal vezérelhetők.
A felszereltség további elemei, mint például a 640 watt teljesítményű Harman Kardon hangrendszer harmonikusan illeszkednek e kiváló minőségű részletmegoldások jellemezte környezetbe. Hasonlóképpen az Amarok PanAmericana és Aventura alapfelszereltségének része az elegáns kontrasztárnyalatú díszvarrással kidolgozott, különösen igényes bőrhatású műszerfalborítás. Új ülései szintén az Amarok prémium pozicionálásához igazodnak: a vezető és az első utas kimondottan ergonomikus ülésekben foglalhat helyet, amelyek a magasabb felszereltségi változatokban akár tíz irányban elektromosan állíthatók. A duplakabin hátul három felnőtt számára is bőséges helyet és színvonalas kényelmet biztosít.
Egyaránt feltűnően tágas a dupla- vagy szimplafülke mögötti rakfelület, amely az elődmodellhez hasonlóan a kerékjáratok között rendelkezésre álló 1227 milliméternyi szabad hellyel egy keresztben vagy hosszában elhelyezett euro-raklap számára is elegendő helyet kínál. A plató hosszúsága zárt ajtóval a duplafülkés kivitelen 1624, míg a szimplafülke mögött 2332 milliméter, így utóbbi esetben akár két Euro-paletta is felrakható. A rakomány a plató és az oldalfalak masszív gyűrűivel rögzíthető. Az oldalfalak magassága akár 529 milliméterre nőtt.
Fontos a világjárók számára, hogy a tető statikus terhelhetősége 350 kilogrammra emelkedett, ami például egy tetősátor számára is elegendő. Gyári extraként vagy a tartozékok választékában olyan felszerelések is rendelkezésre állnak majd, mint az akár 21 col átmérőjű könnyűfém keréktárcsák, a terepes gumiabroncsok és a különböző vonóberendezések. A plató választható extrái között olyan hasznos megoldások szerepelnek, mint a kerékpártartó, a multifunkciós szállítórendszer, a különböző raktérrolók és a plató felett átívelő hátsó bukócsövek legkülönfélébb kiviteleinek kínálata, valamint a kizárólag az Amarok Aventura számára rendelhető sportos bukókeret. Ismét lesz a raktér fölé szerelhető keménytető, amellyel a pickup egy kisteherautó teherbírását kínáló SUV-modellé alakítható.
A 170 lóerős, 6-sebességes Amarok 2.0 TDI 4Motion induló ára Magyarországon nettó 14 544 000 forint, de rendelhetők lesznek a Life, Style, Aventura és PanAmericana felszereltségek is. Az árakkal kapcsolatos bővebb információk a Volkswagen Haszonjárművek konfigurátorában elérhetők.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)