Dízelmotorral is jön hozzánk a Kia Stinger
A Kia bejelentette, hogy négyajtós gran turismója Európában kétféle benzines és egy dízelmotorral lesz kapható; vélhetően utóbbi adja majd az eladások derékhadát. A lenyűgöző külsejű, tágas belterű Stinger egy 2 literes és egy 3,3 literes turbómotorral, valamint egy 2,2-es turbódízel erőforrással kerül piacra az év negyedik negyedévében.
A Stinger elképesztően dögös, látványos autó. A széles első és hátsó nyomtáv, valamint az ajtók körüli süllyesztett kontúrok fokozzák a forma vizuális erejét, míg az övvonal kiemeli a ferdehátú „fastback” sziluettet. Ezeken kívül a külső formaterv elemei funkcionálisak, javítják az aerodinamikát. Hátul négy ovális kipufogón távoznak a gázok. Természetesen megvan a Kia márkavédjegy tigrisorr hűtőmaszk is, amely komplex egységet alkot a LED-es fényszórókkal. A kabin alacsony, ezért lapos szögben döntött a szélvédő, és ez a lendület megmarad a hátsó részen is, álló helyzetben is dinamikus oldalnézetet kölcsönözve az autónak.
A hosszú tengelytáv miatt bőséges mind az első, mind a hátsó lábtér, sőt az alacsony ülőhelyzetből adódóan a fejtér sem szűkös. Puha Nappa bőrből készült kárpitozás is elérhető, az ülések határozottan formázottak, a vezetőnél levegővel szabályozható párnák vannak a háttámlában. A műszerfalon vízszintes síkban található mindaz, ami a vezetőnek fontos. A középkonzol két részre osztott: az információs és szórakoztató egységek nagyméretű, színes érintőképernyőről vezérelhetők, illetve azokon jeleníthetők meg, míg alatta a légkondicionáló és a szellőzés vezérlőpanelje található. A kormány bőrborítású, a műszerpult analóg és digitális egységek kombinációja.
A hosszú motorháztető alatt három hosszában elhelyezett turbófeltöltős erőforrás dohoghat. A Stingerek zömét Európában valószínűleg a 2,2 literes turbódízel motorral rendelik majd meg, amely 200 lóerőt és 440 Nm nyomatékot mozgósít, utóbbit az 1750-2750-es fordulatszám-tartományban. A gázolajos egység 8,5 másodperces gyorsulást és 225 km/órás sebességet szavatol, tehát abszolút alkalmas a dinamikus autózásra.
Benzinmotorból kétféle kerülhet a Stinger orrába, a 2 literes Theta és a 3,3 literes duplaturbós V6-os Lambda II. A kisebbik turbómotor 255 lóerőt és 353 Nm nyomatékot tud (1400-4000 ford./percnél), míg a hathengeres csúcsmotor 370 lóerőt és 510 Nm nyomatékot (1300-4500 ford./percnél) állít a pilóta szolgálatába. Utóbbi motorral mindössze 5,1 másodpercig tart a nulla-százas sprint, a végsebesség pedig 270 km/óra, mivel a Kia nem csatlakozott az európai gyártók hallgatólagos egyezményéhez, ami 250 km/órában maximálja a kocsik végsebességét. Mindegyik erőforráshoz nyolcsebességes automataváltót kötnek, amely ötféle program szerint hangolható. Kézzel is vezérelhető a kormányra szerelt váltófülek segítségével.
A Kia Stinger a márka első szedánja, amely hátsó- és összkerékhajtással is elérhető lesz. A hátsókerekes verzió felárért mechanikus differenciálzárral is felszerelhető, a négykerék-hajtású kivitel pedig alapvetően hátsókerekes érzetű, de természetesen minden évszakban fokozott biztonságot nyújt. Nyomatékvektor szabályzó rendszert is kapott, tehát száraz vagy nedves körülmények között jelentősen javítja a tapadást és az irányíthatóságot az egyes kerekek célzott hajtásával és fékezésével.
A Nürburgringen tesztelt és beállított Stingert elektronikusan vezérelhető felfüggesztéssel is ellátják, amely a kiválasztott menetmódnak illetve a vezetési körülményeknek megfelelően szabályozza a csillapítást. Az első és a hátsó gátlók feszességét külön képes szabályozni a rendszer, a sofőr pedig öt előre beállított menetprogram közül választhat: Eco, Sport, Sport+, Comfort és Smart. Az elektromos szervokormány áttétele és rásegítése szintén szabályozható.
A Kia Stinger gyártása 2017 második felében indul, a kocsi az év vége felé jut el a márkakereskedésekbe. Az árakról később adnak tájékoztatást.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)