/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Driftelni is lehet az új Ford Focus RS-sel

2015. október 15. 17:15   |   Autoblog
címkék:  

Minden idők legdinamikusabb RS-modellje az új Ford Focus RS, amely 350 lovas turbómotorjával 4,7 másodperc alatt gyorsul fel százas tempóra, a végsebessége pedig 266 km/óra. Intelligens összkerékhajtásának és elektronikájának köszönhetően bármilyen körülmények között nagyon gyorsan lehet menni vele, de a pilóta akár erőcsúsztatásokat is előadhat.

A Focus RS 2,3 literes motorjának alapfelépítése megegyezik a vadonatúj Mustang alumíniumból készült, négyhengeres blokkjával, ám az új erőforrást a mérnökök jelentősen áttervezték és továbbfejlesztették, így a teljesítmény 10 százalékkal nőtt. A nagyobb teljesítmény érdekében új, kis tehetetlenségű, kettős megfúvású turbótöltőt alkalmaztak nagyobb kompresszorral, a motor levegőellátását pedig tovább javítja a tökéletesített szívórendszer és a nagy átmérőjű és teljesítményű kipufogórendszer.

A 440 Nm-es nyomatékcsúcs 2000-4500 1/perc fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre, sőt egy kemény gyorsítás során – az időleges túltöltés révén – 15 másodpercen át akár 470 Nm-re is növelhető. A maximális teljesítmény 350 lóerő.

Rajtprogram is van, ami bármilyen pályaviszonyok mellett a lehető legnagyobb gyorsulásra optimalizálja az autó futóművét és hajtásláncát. A vezető kiválasztja a menüből a Startvezérlést, első fokozatba kapcsol, teljes gázt ad és felengedi a kuplungot – a rendszer pedig optimális hajtóerőt ad, elosztva a forgatónyomatékot az AWD rendszeren keresztül, maximális forgatónyomatékot tartva fenn a turbó túltöltés-funkciójával, ellenőrizve a kipörgésgátló rendszert és megfelelően beállítva a lengéscsillapítókat. Az optimális váltási pont 5900 1/perc fordulatnál jön el, és egy fény villogni kezd, ha a fordulatszám a 6800 1/perces felső határhoz ért.

A Ford Performance AWD rendszer alapját a hátsó hajtómű mindkét oldalán elhelyezett, elektronikus vezérlésű tengelykapcsolók képezik. Ezek vezérlik az autó első/hátsó nyomatékmegosztását, valamint a hátsó tengely oldalankénti vonóerő-elosztását, ami drámai mértékben növeli az irányíthatóságot és a kanyarstabilitást. Az AWD rendszer másodpercenként százszor kap információkat a jármű szenzorjaitól. Az optimális menetdinamika érdekében a Ford Performance AWD rendszert összehangolták az autó elektronikus menetstabilizálójával, valamint a fékek működésén alapuló nyomatékvektor szabályozással.

A vezető négyféle üzemmód közül választhat, és minden beállítás egyedi módon hangolja át az összkerékhajtás, a lengéscsillapító-vezérlés és a menetstabilizáló beállításait, valamint a kormánymű és gázpedál reakcióit, illetve a kipufogó hangzását, hogy az autó a közúton és a versenypályán egyaránt kiemelkedő teljesítményt nyújtson. A Normal, Sport és Track üzemmódok mellett egy különleges Drift üzemmód is rendelkezésére áll; ez utóbbi engedélyezi, hogy a versenypályán az autó kontrolláltan túlkormányzottá válhasson.

A Ford Performance európai és amerikai mérnökei által tervezett új modell a Focus RS-változatok harmadik generációja; az első ilyen modell 2002-ben, a második pedig 2009-ben mutatkozott be.

Az autó a németországi Saarlouisban készül majd, és a harmincadik lesz az RS emblémát viselő járművek hosszú sorában. Az új Focus RS is része annak az átfogó offenzívának, aminek keretében 2020-ig 12 nagy teljesítményű modell jelenik meg a Ford kínálatában. A Ford tervei szerint az európai vásárlók 2016 elején vehetik át az első izomautókat.

A Ford Focus RS hazai alapára 11 800 000 forint.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/