Driftelni is lehet az új Ford Focus RS-sel
Minden idők legdinamikusabb RS-modellje az új Ford Focus RS, amely 350 lovas turbómotorjával 4,7 másodperc alatt gyorsul fel százas tempóra, a végsebessége pedig 266 km/óra. Intelligens összkerékhajtásának és elektronikájának köszönhetően bármilyen körülmények között nagyon gyorsan lehet menni vele, de a pilóta akár erőcsúsztatásokat is előadhat.
A Focus RS 2,3 literes motorjának alapfelépítése megegyezik a vadonatúj Mustang alumíniumból készült, négyhengeres blokkjával, ám az új erőforrást a mérnökök jelentősen áttervezték és továbbfejlesztették, így a teljesítmény 10 százalékkal nőtt. A nagyobb teljesítmény érdekében új, kis tehetetlenségű, kettős megfúvású turbótöltőt alkalmaztak nagyobb kompresszorral, a motor levegőellátását pedig tovább javítja a tökéletesített szívórendszer és a nagy átmérőjű és teljesítményű kipufogórendszer.
A 440 Nm-es nyomatékcsúcs 2000-4500 1/perc fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre, sőt egy kemény gyorsítás során – az időleges túltöltés révén – 15 másodpercen át akár 470 Nm-re is növelhető. A maximális teljesítmény 350 lóerő.
Rajtprogram is van, ami bármilyen pályaviszonyok mellett a lehető legnagyobb gyorsulásra optimalizálja az autó futóművét és hajtásláncát. A vezető kiválasztja a menüből a Startvezérlést, első fokozatba kapcsol, teljes gázt ad és felengedi a kuplungot – a rendszer pedig optimális hajtóerőt ad, elosztva a forgatónyomatékot az AWD rendszeren keresztül, maximális forgatónyomatékot tartva fenn a turbó túltöltés-funkciójával, ellenőrizve a kipörgésgátló rendszert és megfelelően beállítva a lengéscsillapítókat. Az optimális váltási pont 5900 1/perc fordulatnál jön el, és egy fény villogni kezd, ha a fordulatszám a 6800 1/perces felső határhoz ért.
A Ford Performance AWD rendszer alapját a hátsó hajtómű mindkét oldalán elhelyezett, elektronikus vezérlésű tengelykapcsolók képezik. Ezek vezérlik az autó első/hátsó nyomatékmegosztását, valamint a hátsó tengely oldalankénti vonóerő-elosztását, ami drámai mértékben növeli az irányíthatóságot és a kanyarstabilitást. Az AWD rendszer másodpercenként százszor kap információkat a jármű szenzorjaitól. Az optimális menetdinamika érdekében a Ford Performance AWD rendszert összehangolták az autó elektronikus menetstabilizálójával, valamint a fékek működésén alapuló nyomatékvektor szabályozással.
A vezető négyféle üzemmód közül választhat, és minden beállítás egyedi módon hangolja át az összkerékhajtás, a lengéscsillapító-vezérlés és a menetstabilizáló beállításait, valamint a kormánymű és gázpedál reakcióit, illetve a kipufogó hangzását, hogy az autó a közúton és a versenypályán egyaránt kiemelkedő teljesítményt nyújtson. A Normal, Sport és Track üzemmódok mellett egy különleges Drift üzemmód is rendelkezésére áll; ez utóbbi engedélyezi, hogy a versenypályán az autó kontrolláltan túlkormányzottá válhasson.
A Ford Performance európai és amerikai mérnökei által tervezett új modell a Focus RS-változatok harmadik generációja; az első ilyen modell 2002-ben, a második pedig 2009-ben mutatkozott be.
Az autó a németországi Saarlouisban készül majd, és a harmincadik lesz az RS emblémát viselő járművek hosszú sorában. Az új Focus RS is része annak az átfogó offenzívának, aminek keretében 2020-ig 12 nagy teljesítményű modell jelenik meg a Ford kínálatában. A Ford tervei szerint az európai vásárlók 2016 elején vehetik át az első izomautókat.
A Ford Focus RS hazai alapára 11 800 000 forint.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)