/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Egy McLaren a Can-Am 50. évfordulójára

2015. október 09. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A McLaren a világ legextrémebb versenysorozatában elért fantasztikus teljesítményével alapozta meg hírnevét a 60-as, 70-es években. A Can-Am szériáról van szó, ahol 1967 és 1971 között egymás után ötször lett bajnok. Az 1966-os első szezon emlékére piacra dob egy 50 darabra limitált, speciális 650S Can-Am modellt, amelyet a motorsport eme aranykorának versenyautói inspiráltak.

A Can-Am széria, azaz a Canadian-American Challenge Cup a teljesítmény és a sebesség csatája volt, s a kor legkiemelkedőbb pilótáit vonzotta. Graham Hill, John Surtees, Jackie Stewart és természetesen Bruce McLaren is a pilóták között volt.  A bajnokság 1966-ban indult, egy évvel azután, hogy az új-zélandi versenyző megalapította a Bruce McLaren Motor Racing istállót és versenyautókat kezdett tervezni. A bajnokság második szezonjában máris megmutatkozott az alakulat tehetsége, sőt, 1967 és 71 között a McLarenek domináltak a futamokon.

A McLaren Can-Am versenyautók azért győztek le mindenkit, mert a legkorszerűbb technológiákkal és anyagokkal szerelték fel őket. Alumíniumot és úgynevezett mallite kompozitot használtak, a szénszálhoz hasonló könnyű és merev anyagot. A 650S Can-Am filozófiája is hasonló, utascellája, számos karosszériaeleme, mint a géptető, az airbrake légterelő, az első splitter, a hátsó lökhárító, az oldalsó pengeelemek és a küszöbspoilerek, valamint az elhúzható kabintető is szénszálból készült. A McLaren Special Operations egyedi ötküllős felniket is kreált az autóhoz, amelyeket ugyancsak a 60-as évek versenygépei ihlettek. A titán csavarokkal rögzített kerekeken Pirelli P Zero Corsa gumik feszülnek. A karbon kerámia fékrendszer feketére festett féknyergekkel alapfelszerelés.

A 650S Can-Am további egyedi jellemzői a sárvédőkbe vágott szellőzők és a négycsöves kipufogórendszer, ami meglehetősen agresszívan szól. Akárcsak a normál 650S Spider modellben, a Can-Am kivitelben is a 3,8 literes biturbó V8-as erőforrást találjuk meg, 650 lóerővel és 678 Nm maximális nyomatékkal. A 650S Can-Am menetteljesítményei lenyűgözőek, 3 másodperc alatt katapultál 100 km/órára és eléri a 329 km/órás végsebességet.

A 650S Can-Am-et három ikonikus színben fogják gyártani. Egyik a Mars piros, amit az első szezonban Bruce McLaren és Chris Amon által indított M1B versenygép inspirált, a másik a Papaya Spark, a híres Can-Am McLaren narancs modern interpretációja, valamint az Onyx fekete, ami hasonlít a későbbiekben  a McLaren ügyfélcsapatok által választott feketére. Mindhárom elérhető a megfelelő, korhű verseny matricázással is.

A McLaren 650S Can-Am már megrendelhető, exkluzivitásának megfelelően magas, 255 850 fontos áron. A kiszállításokat jövő tavasszal kezdik meg, pontosan 50 évvel az első kanadai Can-Am futam után. Az autóból összesen 50 darabot készítenek, 650S Spider alapon.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/