Egy régi-új SEAT
Közeledik a Barcelonai Nemzetközi Autószalon, no meg az első spanyol népautó, a SEAT 600 60. születésnapja, így legfrissebb SEAT-ként a kisautó modern interpretációját üdvözölhetjük hamarosan.
Az Ateca FR, az Ibiza és a Leon Cupra mellett a SEAT standon egy tanulmányautó is megjelenik, amellyel a SEAT 600 BMS előtt tiszteleg. Ez jó alkalom arra, hogy megemlékezzenek a SEAT 600-as 60. évfordulójáról. A múlt előtti főhajtásként legyártott 600 BMS a felejthetetlen, lenyitható tetejű SEAT 600D változatot idézi fel.
A SEAT 50-es évek óta gyártott autói közül a legnagyobb sláger a SEAT 600-as volt. Az 1957 és 1973 között piacon lévő kis „hatszázassal” egy kedves, jól használható, színes egyéniségű, és nem utolsó sorban igen kedvező árú népautó született. Végül a SEAT 600-as az olasz változatnál is népszerűbb lett, megközelítőleg 800 000 darab talált gazdára a hetvenes évek elejéig, és még a spanyolok által továbbfejlesztett, magasabb karosszériával épített SEAT 800-asból is piacra került 13 000. Az eredeti kis SEAT 633 köbcentis, 21,5 lóerős motorral készült, és egyik jellegzetessége az elölről kifelé nyíló ajtó volt, amit a köznyelv öngyilkos ajtónak hívott a hátulról érkező járművek takarása miatt.
Az első nemzedékhez tartozó ősökhöz hasonlóan, a 600 BMS-t is hátrafelé nyíló első ajtókkal építették, és megtartották a levehető vászontetőt is. A vonzó stílusú kis SEAT-ot világosszürke metál színű karosszériával, narancsszínű matricákkal és sokkal grafikusabb 600-as logóval alkották meg. A modell megőrizte eredeti keréktárcsáit és fékjeit. A 600 BMS belső tere exkluzív bőrborítást kapott narancsszínű varrással és ugyancsak bőrből készült oldal elemekkel.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)