Egy új Ferrari Japánnak
címkék: 488 spider, ferrari, ferrari j50, gtc4 lusso, j50, japán
A Ferrari meglepetéssel készült a japán vásárlóknak, 10 darabra limitált egyedi modellt mutatott be a márka szigetországi jelenlétének 50. évfordulója alkalmából. A kétüléses, középmotoros, targatetős J50 a 70-es és 80-as évek kedvelt Ferrari modelljei előtt tiszteleg. A J50-ből összesen 10 darabot készítenek, s mindegyiket a vevő igényeinek megfelelően állítják össze.
A J50 a 488 Spider modellen alapul és az Év Motorja díjat elnyert 3,9 literes biturbó V8-as aggregát hajtja 690 lóerős teljesítménnyel. A menetteljesítményekről nincsenek információk, ám a Spider adataiból kiindulva a nulla-százas gyorsulás 3 másodperc körül van, a végsebesség pedig eléri a 325 km/órát.
Sokkal érdekesebb a karosszéria, ami egy merőben új formatervezési irányvonalat vetít előre a márkánál. Egy radikális, futurisztikus formanyelv, ami jellemezheti majd a közeljövő új Ferrari modelljeit. A kocsi orra lapos és hegyes, a szélvédő döntött, a fekete A-oszlopok pedig az oldalablakokkal együtt bukósisak hatást keltenek. A kocsi egyik legmeghatározóbb stíluseleme, a fekete oldalsó választóvonal a GTO-n, az F40-en és az F50-en is felbukkant dizájnelem újraértelmezése. Megváltoztatja az autó vállvonalát, mivel a szokásosnál alacsonyabban húzódik. Ezzel lényegében barchettát farag a kocsiból.
A Ferrari középmotoros autóira jellemző módon az első fedél közepe mélyebb és két karbon légnyílást is vágtak bele, amitől még pengébben néz ki. A teljesen LED-es fényszórók is különösen dinamikusan festenek. A lökhárító egyedi tervezésű, csakúgy, mint a teljes hátsó szekció. A motor átlátszó polikarbonát fedelet kapott, ami a két bukócső kiterjesztéseként jelenik meg. Fölöttük pedig egyedi légterelő ível át, felidézve a 60-as évek sport prototípusait. A far négy kerek lámpája a GTC4Lusso modellt idézik, középen pedig nagyméretű hátsó szárny nyúlik hátra. A kerekek 20 colosak és szintén egyedi dizájnt képviselnek.
A J50 kabinjában egyedi mintázatú bőr/Alcantara kagylóüléseket találunk, s a huzat a műszerfalra is kiterjed. Az ajtóbelsőkön és a cockpiton szénszálas betéteket alkalmaztak, a kormány pedig karbon váltófüleket kapott. A kétrészes targatető anyaga szintén szénszál, s ha nincs szükség rá, az ülések mögött tárolható.
A Tokióban leleplezett Ferrari J50 speciális háromrétegű vörös fényezésben tündököl, egyébként a leendő vevők majd szabadon választhatják meg az autó külső és belső színét.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)