Egy újragondolt Porsche klasszikus
A 904, vagy Carrera GTS minden idők egyik legjobb Porschéja, a 60-as években a márka versenyautó-programjának elindítója. Utcai használatra mindössze 90 darabot gyártottak belőle, ezért ma ritkaságnak számít. Aki mégis szeretne magának egyet, a Gullwing-America (GWA) Boxster alapra megépíti neki.
Az 1963-64 között összesen 120 példányban napvilágot látott 904-est nem véletlenül tartják az egyik legjobb stuttgarti sportkocsinak. 2 literes, kettő dupla Weber karburátorral ellátott léghűtéses boxermotorja 180 lóerőt adott le. A 904-esnek üvegszálas karosszériája volt, így mindössze 650 kilogrammot nyomott a mérlegen. Nulláról 96 km/órára 5,3 másodperc alatt gyorsult fel és 257 km/órás végsebességre volt képes.
A GWA P/904 a középmotoros Carrera GTS modern interpretációjának is felfogható, annyira jól sikerült. A projekt jármű alapja egy 987-es Porsche Boxster (2005-11) volt, 295 lóerős, 3,4 literes vízhűtéses boxermotorral, 6-sebességes kézi váltóval, szervokormánnyal, ABS-sel, és más modern berendezésekkel. A vázra azonban egyedi kompozit anyagú karosszériát konstruáltak, amely fantasztikusan mutat. A GWA saját tervezésű, Fuchs-utánérzésű 18 hüvelykes kerekeire állított gép egyszerűen lélegzetelállító.
Az utastérben ugyancsak megtartották a klasszikus hangulatot, mind a műszerfalat, mind az üléseket illetően. Ám a leendő tulajdonosoknak ettől még nem kell lemondaniuk az olyan kényelmi extrákról, mint a légkondicionáló, az iPod dokkoló vagy a navigációs rendszer. Az audiorendszert azonban valószínűleg feleslegessé teszi a huzatos sportkipufogó-rendszer.
A P/904 konverzió becsült költsége mintegy 70 ezer euró, de sokan lesznek, akik boldogan kifizetik majd.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)