Elektromos korszakba lép a Volkswagen
címkék: elektromos, id.3, id.4, koronavírus, széndioxid-kibocsátás, volkswagen
A visszaesés jellemezte teljes piacon a Volkswagen 6,3 millió darabos volumennel minden eddiginél több gépkocsit szállított ki tavaly. Fő hajtóerőként a márka modelloffenzívája szolgált, mégpedig elsősorban a SUV-szegmensben. Több mint 700 ezer eladott példányával világszerte ismét a Tiguan bizonyult a márka bestsellerének, amely a Golfhoz hasonlóan a világ tíz legkeresettebb autója közé számított. Idén elektromos offenzívát indítanak.
A Volkswagen a koronavírus-válság eredményezte jelenlegi helyzet ellenére is elindítja TRANSFORM 2025+ stratégiája második szakaszát, amellyel új korszak veszi kezdetét a márka számára. A nagyszabású e-offenzíva immár az utakon is megjelenik, az ID.3 ugyanis a tervek szerint már a nyáron megérkezik az ügyfelekhez, ezt pedig az ID.4, vagyis a márka első tisztán elektromos SUV-modellje követi. A hagyományos termékportfóliók további villamosítása szintén bővíti majd a kínálatot.
A Volkswagen ezzel immár mindenki számára a károsanyag-kibocsátás nélküli mobilitás útjára lép. 2022-re a márka minden jelentős járműszegmensben kínál a moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő elektromos gépkocsikat, 2025-re pedig éves szinten legalább 1,5 millió elektromos gépkocsi értékesítése szerepel a tervekben. A hosszú távú cél a járműpaletta és a vállalat teljes széndioxid-mentesítése 2050-ig, a folyó év során pedig kilométerenként 25 grammal kell csökkenteni a flotta átlagos széndioxid-kibocsátását. A Volkswagen biztos abban, hogy be tudja tartani az Európai Unió 2020-as határértékeit.
Modelljei elektromossá alakítása mellett a márka a digitalizáció folyamatát is erőteljesen elő kívánja mozdítani az elkövetkező évek során, a középpontban két alapvető szakterülettel: a Digitális átalakulás ütemtervének végrehajtása, valamint a Car.Software szervezet kiépítése.
A Jövőre vonatkozó megállapodás („Zukunftspakt”) lezárultát követően a Digitális átalakulás ütemterve (Digital Transformation Roadmap) a csatlakozó program a márka a digitális korszakra zajló felkészítésében. Ennek megfelelően új digitális kompetencia kiépítése szükséges, s minden szakterületen gyorsabbá, karcsúbbá és versenyképesebbé kell tenni a szervezetet. Ily módon 2023-ra akár négyezer munkahely is megszűnhet az adminisztrációban, miközben a tervekben kétezer új digitális álláshely szerepel.
Az új munkahelyek egy része az új Car.Software szervezetben jön létre, amellyel a márka immár konszernszinten felel a járműszoftverek szakterületéért. Ez az új egység fog majd össze minden szoftveres tevékenységet, a járműbeli operációs rendszertől a digitális ökoszisztémákon át, egészen az új mobilitási szolgáltatásokig. Első lépésként már mintegy háromezer digitális szakembert gyűjtött össze, 2025-re pedig várhatóan már több mint tízezer szoftvermérnök dolgozik majd e vállalati egységben.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)