/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Életveszélyesek az indiai autók

2014. február 01. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Az Indiában gyártott vagy forgalmazott kisautókat eddig sem gondoltuk biztonságosnak, ám az első független töréstesztek eredményei megmutatták, hogy a helyzet sokkal rosszabb, ezek a kisautók egyenesen életveszélyesek. A Global NCAP által kiválasztott modellek a 64 km/órával végrehajtott átfedéses frontális ütközésnél egytől-egyig nulla csillagos eredményt értek el.

A vizsgált járművek között ott volt India legnépszerűbb autója, a Suzuki-Maruti Alto 800, valamint a Tata Nano, a Ford Figo, a Hyundai i10 és a Volkswagen Polo. A Global NCAP az öt kisautó alapváltozatát választotta ki a tesztre, így egyikben sem volt légzsák. A Suzuki-Maruti Alto 800, a Tata Nano és a Hyundai i10 utascellája a frontális ütközés következtében gyakorlatilag összeomlott, ami súlyos, életveszélyes sérüléseket okozna a bent ülőknek. A három kisautó karosszéria-szerkezete annyira gyenge, hogy valójában az első légzsákok sem javítanának a helyzeten.

A Ford Figo és a Volkswagen Polo kabinja ezzel szemben az átfedéses ütközés után is stabil maradt, légzsákokkal a fedélzeten pedig az első utasok túlélési esélyei rengeteget javulnak. A Global NCAP teszt eredményeit látva a Volkswagen úgy döntött, kivonja az indiai piacról a légzsák nélküli Polo modellt és kizárólag dupla légzsákos autókat fog árulni. Ezek után sor került egy ilyen példány töréstesztjére is, amely már négycsillagos eredménnyel zárt (felnőttutas-védelem). Ez a lehetőség természetesen a többi gyártó számára is adott és a hatóság bízik benne, hogy azok követni fogják a Volkswagen példáját.

A Global NCAP az öt modellt az Ausztráliában, Kínában, Európai Unióban, Japánban és Malájziában is alkalmazott UN töréstesztnek is alávetette, ahol az autókat 40 százalékos átfedéssel, 56 km/órás sebességgel ütköztetik. Ezt a minimum sztenderdet is csupán egy autó, a Ford Figo volt képes teljesíteni.

A Global NCAP az indiai modellek gyermekvédelmét is vizsgálta. Mivel a gyermekek számára a biztonságos utazás egyedül a gyermekülésben lehetséges, a szervezet azt vizsgálta, mennyire kompatibilis az autó a gyár által javasolt típusokkal, és természetesen felmérte, melyik mekkora biztonságot nyújt. A Suzuki-Maruti Alto 800 a gyár által javasolt gyermeküléssel két csillagot ért el, a Tata Nano eredménye viszont értékelhetetlen volt, mivel nincsen hátul hárompontos biztonsági öv, a gyermekülést pedig nem tudták berakni az autóba. A Hyundai i10 egy, a Ford Figo kettő, a Volkswagen Polo pedig három csillagot kapott gyermekvédelemre.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/