Elkészült a BMW M2
A BMW nagyteljesítményű kompakt sportautói az elmúlt 40 évben kivétel nélkül elcsavarták a fejeket és felgyorsították a szívverést. Az ikonikus modellsorozat első képviselője a BMW 2002 Turbo volt, amelynek modern kori újraértelmezése a vadonatúj BMW M2. 370 lóerős soros hathengeres benzinmotorjával, hátsókerék-meghajtásával, M sportfutóművével és csábító megjelenésével a BMW M2 Coupé kiemelkedő vezetési élményt nyújt.
A vadonatúj BMW M2 Coupé már első pillantásra egyértelművé teszi hovatartozását, jellegzetes stílusjegyeivel hangsúlyozva a BMW M modellekre jellemző páratlan menetdinamikát. A vadonatúj családtag karosszériaelemeit egy-egy legendás BMW versenyautóról mintázták a tervezők, nem rejtve véka alá a kompakt sportmodell bámulatos teljesítményét. A hatalmas légbeömlőkkel ellátott első lökhárítót és az izmos kerékjárati íveket karakteres BMW M hűtőrács, 19 collos M duplaküllős alumínium keréktárcsák, valamint a sportkipufogó-rendszer ikervégződéseivel ékesített széles hátsó terpesztés egészíti ki.
Az ikonikus BMW M elődmodellek jellemzői az utastérben is visszaköszönnek: az ajtókárpitok és a középkonzol Alcantara borításának kivételes minőségét M logóval és kék dizájncsíkkal díszített szénszálas sportbetétek fokozzák tovább. A sportülések, az M sportkormány és az M váltókar mindeközben garantálja, hogy a BMW M2 volánja mögött mindig, minden szituációban örömteli élmény a vezetés.
A BMW M2 soros hathengeres, 3.0 liter hengerűrtartalmú benzinmotorja a legmodernebb M TwinPower Turbo technológiának köszönhetően 6500 percenkénti főtengely-fordulatnál 370 lóerőt küld a hátsó tengelyre. A percenkénti 1400 és 5560 közötti fordulat-tartományban rendelkezésre álló 465 Nm csúcsnyomaték pillanatnyi túltöltéssel akár 500 Nm-re is növelhető, amely az opcionális extrafelszereltségként elérhető hétsebességes M duplakuplungos automataváltóval (M DCT) és a Launch Control rajtprogrammal mindössze 4,3 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre a BMW M2 Coupét (kézi váltóval 4,5 mp). Az M2 végsebességét 250 km/óránál elektronikusan maximálták. Menetteljesítmények tekintetben az M2 legerősebb ellenfele a Mercedes-AMG A 45 lesz, ami 381 lovas motorjával 4,2 másodperces gyorsulást produkál.
A BMW M3/M4 első és hátsó tengelyének alumínium alkatrészeivel, az elöl 245/35 ZR19, hátul 265/35 ZR19 méretű gumiabroncsokkal szerelt, 19 collos kovácsolt alumínium keréktárcsákkal, a két beállítási lehetőséget is tartogató M Servotronic kormányzással és a kellően hatékony M fékrendszerrel az M2 Coupé minden bizonnyal új mércét állít fel a kompakt sportautók szegmensében. Az elektronikusan vezérelt aktív M differenciálmű, amely egyszerre optimalizálja a tapadást és a jármű stabilitását, ugyancsak kiemelt szerephez jut e téren. A lehengerlő menetteljesítményt a menetstabilizáló rendszer M Dinamikus Módja fokozhatja tovább, amely a kerekek kontrollált, engedélyezett megcsúszásával kelti életre a driftelés élményét.
A BMW M2 Coupéhoz a BMW ConnectedDrive vezetést támogató rendszereinek és mobilitási szolgáltatásainak rendkívül széles tárháza is elérhető. A BMW ConnectedDrive szolgáltatásai tökéletes alapot teremtenek a vezető, a jármű és a környezet közötti interaktív kapcsolat megteremtéséhez, az autó operációs rendszerébe ráadásul megannyi innovatív alkalmazás is feltelepíthető. A GoPro applikációjának köszönhetően például a BMW M2 Coupé sofőrje látványos videókkal teheti emlékké versenypályás élményeit, egy, a műszerfalra erősített apró kamerával, amelyet az iDrive vezérlőjével, a központi kijelzőn nézve irányíthat. A versenypályás eredményeket eközben az M Laptimer alkalmazással azonnal ki is elemezheti a BMW ügyfele, az információkat pedig e-mailben vagy a Facebook-on keresztül azonnal meg is oszthatja barátaival.
Az új M2 Coupé nem csupán a BMW 1-es M Coupé közvetlen leszármazottja, de az eredeti BMW M3 E30 és a BMW 2002 Turbo hivatalos utódja is. Ez utóbbi már több mint negyven esztendővel ezelőtt megtestesítette a BMW M GmbH mindmáig aktuális vezérelvét.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)