Elkészült a BMW M2 MotoGP Safety Car
A 2016-os idénytől új biztonsági autó lép a BMW M4 MotoGP Safety Car helyébe a kétkerekű versenysportok királykategóriájában. A MotoGP március 20-i szezonnyitóján már az új BMW M2 MotoGP Safety Car áll a leggyorsabb pilóták biztonságának szolgálatába.
A MotoGP és a BMW M divízió immáron közel két évtizede virágzó partneri kapcsolatot ápol egymással. A MotoGP a kétkerekű versenysportok királykategóriájaként minden évben a motorkerékpár-gyártók innovációkkal tarkított, nagyteljesítményű verseny-prototípusaira ülteti fel a világ legjobb pilótáit, akik több mint 300 km/órás sebességgel száguldanak a legendás aszfaltcsíkokon. A motorsport-gének a BMW M divíziót is átjárják, aki 1999 óta meghatározó tagként van jelen a MotoGP nemzetközi családjában.
A biztonságiautó-flottát immáron tizennyolcadik esztendeje a BMW biztosítja a MotoGP számára. A biztonságiautó-flotta tagjai kivétel nélkül nagyteljesítményű BMW M modellek, amelyeket versenypályás jelenlétre hangolnak a mérnökök. A legújabb példa a BMW M2 MotoGP Safety Car, amely a 2016-os szezonban debütál a versenypályán. Első számú biztonsági autóként a március 20-i szezonnyitó futamtól kezdve a BMW M2 MotoGP Safety Car gondoskodik a világ leggyorsabb motorkerékpár-pilótáinak fordulónkénti felvezetéséről és a versenysorozat biztonságáról.
A BMW M2 Coupé tíz héten át tartó intenzív edzésen esett át a BMW M divízió müncheni gyárában, amely idő alatt a mérnökök részletekbe menően módosították és optimalizálták a kompakt sportolót a MotoGP-ben betöltött szerephez. A széleskörű finomhangolások és utólagos alakítások mellett a modell a BMW M Performance alkatrészeket is megkapta. A MotoGP-ben való helytálláshoz azonban további módosításokra is szükség volt. A tervezők első körben kiszerelték a modell hátsó üléssorát, és helyére a BMW M4 GTS bukócsövét építették be, a kompakt sportautó méreteihez igazítva. A bukócső alatt egy tűzoltó készülék is helyet kapott, az első üléseket pedig hatpontos biztonsági övekkel szerelt Recaro kagylóülésekre cserélték.
A biztonsági autó tetejére egy rendkívül lapos, LED-technológiás fényhidat szereltek fel, amelyet a modell frontrészén és hátulján is további LED-villogók egészítenek ki. A biztonsági autó körüli légáramlat optimalizálása és a hátsó tengelyre ható felhajtóerő csökkentése érdekében a BMW M4 GTS szénszálas állítható légterelő szárnyát erősítették a csomagtérajtóra, ugyancsak a BMW M2 Coupé méreteihez és jármű-karakterisztikájához igazítva. Az M Performance első lökhárító alatti toldatát némileg módosították, amely a légterelő szárnnyal és a hátsó diffúzorral együttműködve versenypályán is megfelelő vezethetőséget és tapadást garantál.
A fékrendszert a BMW M3/M4 modellpáros karbon-kerámia M fékrendszerére cserélték, amely korrózió-mentes, extrém hőálló és kimagasló terhelésbírású összetevőkből áll, miközben a jármű rugózatlan tömegét is jelentős mértékben csökkenti. A kipufogórendszert is lecsupaszították az optimális MotoGP-szereplés érdekében; a hangtompító dobtól, a katalizátortól és az intelligens szelepvezérléstől megfosztott rendszernek köszönhetően a pilóták még nagy tempónál is észreveszik a biztonsági autó érkezését.
A karakteres BMW M trikolor színek mellett az Alpine White alpesi fehér fényezést viselő biztonsági autó számos eleme arany árnyalatban pompázik, így a bukócső, a keréktárcsák, a féknyergek, a légterelő szárny konzoljai, a sportkormány függőleges küllője és az Alcantara/bőr kettős borítást viselő utastéri elemek kontrasztos varrása is.
Az erőforrás teljesítményén nem emeltek, bár a nyitott kipufogórendszer hoz néhány plusz lóerőt a konyhára. A 3 literes soros hathengeres benzinmotor 370 lóerőt és 465 Nm nyomatékot mozgósít, 4,3 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az autót.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)