/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elkészült a legerősebb nyitott tetős Lamborghini

2016. augusztus 20. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A Lamborghini megépítette a Centenario Coupé nyitott tetős változatát, amelyet a Coupé modellhez hasonlóan kifejezetten gyűjtőknek szánt. A Centenario Roadster extrém megjelenésű és teljesítményű sportautó, amely a cégalapító Ferruccio Lamborghini 100. születésnapjára készült. Előre elkelt belőle mind a 20 darab.

A Lamborghini folytatja megemlékezését. Ferruccio Lamborghini 100. születésnapja alkalmából egyedi, kis sorozatú modelleket alkot, most kerékre állította története legkomolyabb roadsterét. Dizájnja a jelenlegi Lamborghini formaterv továbbfejlesztése, és az ígéretek szerint egyes megoldásait a jövőben viszontlátjuk majd széria modelleken.

A Centenario Roadster elvetemülten néz ki, de minden egyes felszerelt karosszériaelemnek funkciója van, minden komponens kiveszi a részét a felhajtóerő csökkentéséből, a tapadás növeléséből illetve a motor hűtéséből. Az első splitter, a küszöbidomok és a hátsó diffúzor nagy sebességnél növelik a tengelyekre ható leszorítóerőt, míg például az első fényszórókban, a küszöbspoilerekben és a kerékjáratokban kialakított légnyílásokon átáramlik a levegő, elősegítve a motortér hűtését. A kerékjáratokban 20/21 hüvelykes kovácsolt alumínium keréktárcsák forognak, amelyek küllői menet közben elterelik a forró levegőt a karbon kerámia tárcsáktól.

A brutális méretű hátsó diffúzor az optimális légáramlásért és a tapadásért felel, munkáját egy hátsó légterelő szárny segítheti. A szárny alaphelyzetben a karosszériába simul, a sebességtől és a kiválasztott menetmódtól függően azonban 15 centiméterre kiemelkedhet, lapja pedig 15 fokban elfordulhat.

Hátulra szerelték be a V12-es szívómotort, amely a Lamborghini legerősebb szívóüzemű erőforrása. 770 lóerőt ad le és egészen 8600-ig képes elforogni. A Centenario Roadster utascellája és karosszériája is szénszálas műanyagból épült, 1570 kilogrammot nyom. Elegendő neki 2,9 másodperc, hogy elérje a százas tempót, csúcssebessége pedig 350 km/óra. Lassulása is igen meggyőző, 100 km/órás sebességről 31 méteren állóra fékez. Hátsókerék-kormányzást is építettek bele, ami alacsony sebességnél mozgékonyabbá teszi az autót, nagy sebességnél pedig a tengelytáv virtuális növelésével javítja az irányíthatóságot. A felfüggesztés mágnesezhető folyadékkal töltött lengéscsillapítókat tartalmaz.

A Lamborghini Centenario Roadster egyedileg kikevert kék selyemfényű árnyalatban pompázik, de az Ad Personam programon keresztül bármilyen színben megrendelhető. Ez vonatkozik az utastérre is, a kedves ügyfél a világosbarna/fehér kombináción túl kérhet mást is az ízlésének megfelelően. Minden autóban alapfelszerelés azonban az új generációs infotainment rendszer, amelyhez 25 centiméteres érintőkijelző tartozik. A szokásos funkciók mellett a rendszerrel lehet internetezni, emaileket olvasni, közösségi médiát használni, webrádiót hallgatni, és az Apple CarPlay protokollal az iPhone integráció is megoldott. De más dolgokat is tud a rendszer, a fejlett telemetria funkcióval a sofőrök például rögzíthetik illetve összehasonlíthatják a sebességre, elért időeredményekre és a nehézségi gyorsulásra vonatkozó adataikat egymással. Opcióként két fedélzeti kamera is beszereltethető a Lamborghinibe, ami rögzíti az eseményeket.

A Coupé verzióhoz hasonlóan a Roadsterből is 20 darabot készítenek, amelyeket már előre értékesítettek. A Roadster ára nettó 2 millió euró, a tulajdonosok jövőre kapják kézhez az autóikat. Az összes eddigi limitált szériás Lamborghini, a Reventón, a Sesto Elemento, az Aventador J és a Veneno ikonikus státuszt ért el, értékük pedig az évek során növekedett. Nem lesz ez másként a Centenario Roadster esetében sem.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/