Elkészült a leggyorsabb gyári Jaguar
A Goodwoodi Sebességfesztiválon debütál az F-Type Project 7, amely tanulmányból vált a Jaguar legerősebb és leggyorsabb sorozatgyártású autójává. A Jaguar Land Rover Special Operations teljesítmény részlege által kifejlesztett roadster 575 lóerős és 300 km/órás végsebességre képes. Összesen 250 darabot készítenek belőle.
A Jaguar F-Type Project 7-et először tavaly nyáron láthattuk koncepcióautó formában, ám a fokozott érdeklődés miatt az a döntés született, hogy sorozatgyártásba küldik az autót. A Project 7 a leghíresebb, háromszoros Le Mans-győztes Jaguar D-type előtt tiszteleg, amely idén 60 éves, a 7 pedig a brit márka Le Mans győzelmeinek számát jelképezi.
A Jaguar F-Type Project 7 megtartotta a tavalyi koncepcióautó minimalista dizájnját, azzal a különbséggel, hogy ebben két ülés van, nem pedig egy. Az F-Type roadster jellegzetes stílusjegyeit hordja, a sofőr mögött azonban a D-Type által inspirált kupolaelem van, amely egy merevítő rudat is magában foglal. Az utas mögött nincsen „buborék”, de merevítő rúd igen, amely boruláskor véd. Az F-Type Project 7 számára tetőt is készítettek, amely használaton kívül a csomagtérben helyezhető el. Utóbbi egyébként 196 literes.
A karosszériát számos leszorító erőt növelő elemmel egészítették ki. Felkerült az autóra egy első splitter, egy hátsó diffúzor, egy állítható dőlésszögű hátsó szárny, valamint két széles küszöbidom. Mindegyik szénszálas műanyagból készült és együttesen 177 százalékkal nagyobb leszorító erőt termelnek 300 km/órás sebességnél, mint az F-Type kabrió esetében. A hátsó fedél, a géptető légrostélyai és a külső tükörházak anyaga is karbon. A szélvédő emellett 114 mm-rel rövidebb, így a Project 7 3 centiméterrel alacsonyabb a normál F-Type kabriónál.
A Jaguar F-Type Project 7-ben a márka jól ismert, 5 literes kompresszoros V8-as motorja dolgozik, azonban a teljesítményét feltornászták 575 lóerőre. A nyomaték 680 Nm-re emelkedett. Az 1585 kilogrammjával pehelysúlyúnak éppen nem mondható, de az F-Type V8 S kabrió modellnél még mindig 80 kilogrammal könnyebb alumínium roadster így 3,9 másodperc alatt sprintel százra, a végsebességét pedig csak elektronika korlátozza 300 km/órában. A motorerőt egy nyolcgangos Quickshift automataváltó viszi hátra. A teljesítmény útra juttatását aktív differenciálmű segíti, a kanyarvételi tulajdonságokat pedig a kerekeket egyenként fékezni képes torque vectoring by braking funkció javítja. Az autó megállításáról karbon kerámia fékrendszer gondoskodik, 398 mm-es első és 380 mm-es hátsó tárcsákkal, valamint 6- és 4-dugattyús nyergekkel.
A megerősített, első és hátsó stabilizátorokkal ellátott futómű adaptív lengéscsillapítókat alkalmaz, amelyek elejét veszik a karosszériamozgásoknak és stabilizálják az autót. A csillapítás mértéke manuálisan is változtatható, a Dynamic Mode aktiválásával keményebb lesz a futómű, mellyel párhuzamosan a kormány „nehezebbé” válik, javul a gázreakció és a váltási idők is lerövidülnek.
Az F-Type Project 7-et kézzel szerelik majd össze a Special Operations üzemében, a gyártási mennyiséget pedig globálisan 250 darabban limitálják. A sorozatszámról az ülések között elhelyezett, Ian Callum aláírásával ékesített plakett tájékoztat. A vevők ötféle színben kérhetik majd az autót, kékben, pirosban, brit versenyzöldben, feketében és fehérben. Nem kérdés, hogy az ikonikus zöldben mutat a legjobban, melyhez fehér matricák járnak.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)