Elkészült a legnagyobb SEAT SUV
A SEAT bemutatta harmadik SUV-modelljét, a nagyméretű Tarracót, amely akár hét üléssel is felszerelhető. A SEAT új formatervezési irányvonalát közvetítő Tarracót Spanyolországban tervezték és fejlesztették ki, de a németországi Wolfsburgban fognak gyártani. 2019. elején kerül piacra.
A szabadidőautók piacának folyamatos bővülésével a Tarraco kulcsszerepet fog játszani a SEAT életében. Az autó erősíti a márkát és további növekedést eredményez majd. Idén január és augusztus között a SEAT globálisan egyébként 383 900 gépkocsit szállított ki ügyfeleinek, ami 21,9 %-os növekedést jelentett a 2017-es év azonos időszakának adatával összehasonlítva.
A SEAT Tarraco a Volkswagen-csoport MQB-A padlólemezére épül és hosszabb közvetlen vetélytársánál, a Škoda Kodiaqnál is. Teljes hossza 4735 mm, így egy picit már túllóg a kompakt SUV kategórián is.
A Tarraco orr-részének kialakítása a SEAT új formatervezési nyelvezetét mutatja. Jellegzetesebb a hűtőrács, a teljesen LED-es, háromszögletű fényszórók pedig mélyebben ülnek. Amúgy az autón immár minden világítótest LED-es, kívül és belül egyaránt. A gépkocsi hátsó részénél, ahol a funkcionalitás rendkívül fontossággal bír, a világítás koncepciója kifejezi a szabadidőautó szélességét és praktikusságát is, amit a LED világítás a dinamikus formájú irányjelzőkkel még jobban kiemel.
Az autó belsejében a műszerfalon végigfutó vízszintes elem a Tarraco szélességét hangsúlyozza és fokozza a térérzetet. A díszítőelem lehet nyílt pórusú fabetét is, a SEAT történetében először. Középen, szépen beágyazva egy 8 colos érintőképrnyő trónol, ami a gesztusvezérlést is támogatja. A fő műszeregység digitális és 26 centiméter átmérőjű. Egyéb részleteket pillanatnyilag nem tudunk a Tarraco utasteréről.
A SEAT Tarracóhoz két benzinmotor lesz elérhető, egy négyhengeres 1,5 literes TSI 150 lóerővel és egy négyhengeres, 2 literes, 190 lovas egység. Az előbbi hatsebességes kézi váltóval és elsőkerék-hajtással, az utóbbi hétsebességes DSG váltóval és négykerék-hajtással párosul. A dízelmotorok 2 literesek és 150, illetve 190 lóerőt tudnak. A 150 lóerős változat elsőkerék-hajtással, hatsebességes kézi váltóval vagy hétsebességes DSG sebességváltóval, és összkerékhajtással érhető el. A nagyobb teljesítményű változat kizárólag összkerék-hajtással, hétsebességes DSG váltóval áll rendelkezésre. A későbbiekben a SEAT Tarracóban megjelenik az alternatív hajtás is. Opcióként dinamikus futómű-szabályozásis elérhető.
A SEAT Tarraco előértékesítése 2018 decemberében kezdődik.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)