Elkészült a Mercedes S-osztály kupé AMG változata
Újabb álomautó érkezik a Mercedes-AMG kínálatába. Az S 63 AMG kupé a márka 5,5 literes biturbó V8-asának legerősebb változatát kapta meg, és összkerékhajtással is rendelhető.
Az új S 63 AMG Coupé a lítium-ion akkumulátornak, a kovácsolt könnyűfém keréktárcsáknak, a kompozit fékrendszernek és az alumínium karosszérialemezeknek köszönhetően 65 kilogrammal könnyebb elődjénél. Ez is hozzájárul a bámulatos menetteljesítményeihez: a hátsókerék-hajtású modell 4,3, míg a négykerék-hajtású 4MATIC változat 3,9 másodperc alatt gyorsul fle 100 km/órára. A csúcssebesség a német gyártók egyezményének köszönhetően 250 km/óra elektronikusan limitálva.
Az 5,5 literes V8-as biturbó erőforrás 585 lóerőt (5500 ford./percnél) és bődületes 900 Nm nyomatékot (2250-3750 ford./percnél) állít a pilóta szolgálatába, miközben teljesíti az Euro 6-os norma előírásait. A korábbi CL 63 AMG-t az új modell 41 lóerővel és 100 Nm nyomatékkal múlja felül, miközben takarékosabb, átlagosan 10,1 liter szuperbenzint éget el. Hétfokozatú sportautomata-váltót kötöttek hozzá, amely a normál mellett manuális és sport módban is használható. Utóbbi két üzemmódban a kipufogórendszer automatikusan működő csappantyúi hamarabb nyitnak, így a V8-as kieresztheti a hangját. AMG hagyományok szerint a V8-as erőforrásokat is kézzel szerelik össze az „egy ember, egy motor” mottó szerint. Ennek megfelelően mindegyik erőforrást ellátják a motorn dolgozó szakember aláírásával.
Az S 63 AMG Coupé hátsó- és összkerékhajtással választható, de a nyomaték utóbbi esetben is 33/67 százalék arányban oszlik meg a tengelyek között, így az autó hátsókerék-hajtásúnak érződik. A hátsókerék-hajtású változat sportfutóműve a Magic Body Control rendszeren alapul, amely a világon elsőként kanyarba „bedőlő” funkcióval is rendelkezik. Ez lehetővé teszi, hogy az autó úgy feküdjön be a kanyarba, mint például egy motorkerékpár. A 30-180 km/óra között működő funkció lényege nem a magasabb kanyarsebesség, hanem a nagyobb komfort; az utasok élesebb kanyarban is egyenesebben ülhetnek a helyükön. Kanyargós mellékutakon ez sokkal kényelmesebb utazást tesz lehetővé. Különösképpen az összkerék-hajtású változatban, amelyet szériában adaptív légrugózással szerelnek fel. Ezen kívül a Magic Body Control tartalmazza az útfelület letapogató és az aktív karosszériastabilizáló rendszert (ABC) is. A beépített sztereo kamera pásztázza az autó előtt az utat és ennek megfelelően állítja be a csillapítást.
Az S 63 AMG Coupé külseje is izgalmasabb a normál változatokénál. Az ezüst króm „duplapengés” hűtőrács, a lökhárító „A”-motívuma, az alsó és oldalsó légterelő lapok, a sárvédők „V8 Biturbo” felirata, az egyedi küszöbidomok, a diffúzoros hátsó lökhárító és a négy szögletes kipufogóvég egyértelművé teszi, hogy AMG modellel állunk szemben. A sötét színre fújt felnik alapesetben 19 colosak, de rendelhető 20-as kovácsolt szett is.
A luxuskivitelű kabin ez esetben inkább sportos hangulatú, Alcantara tetőkárpittal és valódi karbon betétekkel. Az egyedi nappabőr sportülések és az első könyöktámasz hímzett AMG emblémát kaptak, a perforált háromküllős sportkormányra pedig alumínium váltóevezők kerültek. A vezető előtti TFT kijelző két animált AMG főműszert kapott, piros/ezüst mutatókkal és 330 km/óráig skálázott sebességmérővel.
Az S 63 AMG Coupé az áprilisi New York-i Nemzetközi Autószalonon ünnepli a világpremierjét. Először a 4MATIC variáns értékesítését kezdik meg, majd júliustól rendelhető a hátsókerék-hajtású modell is. A kiszállítások szeptemberben indulnak.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)