/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elkészült a Peugeot 308 GTi

2015. június 18. 13:30   |   Autoblog
címkék:  

Végre elkészült a Peugeot 308 GTi, amely 270 vagy 250 lóerős turbómotorral, önzáró differenciálművel és állítható futóművel kínál nem mindennapi vezetési élményt.

A legendás 205 GTi bevezetése óta több mint 800 ezer sport Peugeot talált gazdára és szerzett örömet tulajdonosának: a 309 GTi, a 405 Mi16, a 306 S16, a 208 GTi, az RCZ R, és mostantól az új 308 GTi is csatlakozott a sportos modellek családjához.

A 308 GTi megjelenése dinamikus és exkluzív, ezt a többi változaténál 11 mm-rel alacsonyabb hasmagasság, valamint az első és hátsó rész egyedi formavilága garantálja. A nem mindennapi teljesítményt sugallja a méretes első lökhárító. A felső részen full LED-es fényszórók fogják közre az exkluzív megjelenésű hűtőrácsot, melyen a fényes fekete háttérben vízszintes kockás kialakítás fut körbe. Ez a pepita motívum élénkíti a széles alsó légbeömlő rácsot is. A turbófeltöltő levegőhűtő rendszerének légbeömlőjét dinamikus megjelenésű fénydiódasor övezi, valamint egy piros illetve króm díszbetét, vörös Ultimate színnel. A lökhárító két légterelőben végződik, amelyek hozzájárulnak az autó kiváló aerodinamikai teljesítményéhez. A kifejező oldalvonal után következik az erőt sugárzó hátsó rész, ahol mélyre húzott lökhárítót látunk kettős kipufogóvéggel és feketére lakkozott diffúzorral. Az ezer közül is felismerhető GTi felirat az első sárvédőkön és a csomagtérfedélen kapott helyet.

Hatféle karosszéria árnyalat közül választhatunk: az új, vörös Ultimate, a kék Magnetic, a fekete Perla Nera, a szürke Artense, a fehér Nacré, valamint a szürke Hurricane. A 308 GTi 270 lóerős változata az exkluzív Coupe Franche kivitelben is rendelhető, amelyet a két egymástól élesen elváló szín, a piros Ultimate és a fekete Perla Nera kontrasztja tesz egyedivé. A Coupe Franche kivitel egyediségét hangsúlyozza, hogy az ablakokat króm helyett matt fekete szegélycsík keretezi.

Az utasteret a sportos külsővel tökéletes összhangban alakították ki, ezt jelzi, hogy a belső térben a sötét színárnyalat dominál. Piros szegélyvarrás díszíti a műszerfalat, az üléseket, az ajtóbetéteket, a váltószoknyát és a felsőkategóriás szőnyegeket. A Peugeot Sport és  GTi feliratú küszöbborítás alumíniumból készült, akárcsak a pedálok, a lábpihentető és a váltókar gombja.

A 270 lóerős GTi-ben a Peugeot Sport felirattal ellátott, bőr és alcantara huzattal bevont kagylóülés versenyautókhoz mérhető oldaltartást biztosít, így a vezető szinte eggyé válik az autóval, melynek minden mozdulatát uralhatja. A 351 x 329 mm-es kompakt kormány természetes fogást és pontos kormányzást biztosít. A bőrrel bevont kormánykerék alsó részén visszaköszön a GTi felirat, tetején pedig egy piros vonás mutatja a középállást. Jól látható a magasra helyezett műszercsoport, a műszerek sakktáblaszerű hátlapja, valamint a középen megjelenő, animált GTi nyitóüzenet.

Tökéletesen belesimul a habosított műszerfalborításba a nagyméretű érintőképernyő a Redline dizájnnal, ami szintén az i-Cockpit vezetőhely jellegzetessége. A Sport csomaggal a vezető tovább fokozhatja a versenyhangulatot az utastérben. A középkonzolon található Sport gomb megnyomásával a kijelző színe fehérről pirosra változik, és a középső kijelzőn kiegészítő információk jelennek meg (teljesítmény, nyomaték, turbónyomás, oldalirányú és hosszanti gyorsulások); erőteljesebbé válik a motorhang és sportossá a gázpedál karakterisztikája.

A 308 GTi széles nyomtávval, Michelin Super Sport 235/35 R19 méretű gumikkal terpeszkedik az aszfalton. Az abroncsok kitűnő tapadásának köszönhetően erőteljes gyorsulásokat és lassulásokat élhetünk át. A 19 colos Reverse típusú felni darabja 2 kg-mal könnyebb, mint a 18 colos Diamant alumínium keréktárcsa, így a csökkentett rugózatlan tömeg tovább fokozza az élményeket. A kiváló fékhatást elsősorban a 380 mm-es hűtött első tárcsafékeknek köszönhetjük. Az alumínium középrészre illeszkedő tárcsákat négydugattyús, fix féknyergek szorítják (átmérőjük 38, illetve 41 mm), a hátsó tárcsák átmérője pedig 268 mm.

A precízen kiegyensúlyozott sportfutóműnek köszönhetően az autó dinamikusan és biztonsággal irányítható. Elöl a McPherson típusú futómű precízen tartja az úton az autót, az irányváltoztatásokat természetesen követi a deformálódó keresztirányú lengőkarral ellátott hátsó futómű. Kanyarban az autó viselkedése precíz és határozott, ami az abroncsoknak és az első futómű sportos áthangolásának köszönhető. A kerékdőlés szöge -1,67°, szemben a 308 alapmodell -0,6°-os dőlésszögével. A 308 GTi 11 mm-rel alacsonyabban ül, mint a normál 308-as. Egyedi kialakítású felfüggesztést kapott, amelyben keményebb rugók és állítható lengéscsillapítók dolgoznak. A lengőkarok mindenhol merevebbek.

A GTi 270 változat sajátossága a sebességváltóba épített önzáró Torsen differenciálmű, amely fokozza az autó dinamizmusát kanyarban. A nyomatékot a legjobban tapadó kerékhez közvetíti, így lehetővé teszi, hogy a kanyarból kiérkezve a kevésbé terhelt meghajtott kerék ne pörögjön ki. Emellett az elektromos rásegítésű szervokormányt összehangolták a Torsen differenciálművel, így a keréktől érkező precíz visszajelzésnek köszönhetően a vezető minden pillanatban érzékelni tudja a kerekek tapadási határát, az autó pedig hűen követi a sofőr kormánymozdulatait. Az ESP akár ki is kapcsolható.

A 308 GTi motorházfedele egy 270 lóerős 1,6 literes THP S&S motort rejt, amellyel maximálisan kiaknázhatók a futóműben rejlő lehetőségek. A soros négyhengeres motor fajlagos teljesítménye 169 LE/l, ezzel a szegmens legjobbja. A stop-start rendszerrel és más műszaki megoldásokkal mégis mértéktartó a CO2-kibocsátása, mindössze 139 gramm kilométerenként, fogyasztása pedig 6,0 l/100 km, ami rekord a kategóriában. A motor teljesítménye 270 LE, nyomatéka 330 Nm. Az abszolút teljesítményen túl a széles kihasználható fordulatszám-tartomány bűvöl el, amelyet a 200 barra növelt befecskendezési nyomás tesz lehetővé. A motor nyomatékgörbéje közel egyenletes a 6500/percnél bekövetkező automatikus letiltásig. A nyomatékmaximum 1900-tól 5000/percig terjed.

Az Euro 6 normát teljesítő EP6 FDTR motor 9.2 :1 sűrítési arányt és korszerű mozgó alkatrészeket kínál: a versenyautó kivitelhez hasonló, kovácsolt alumínium dugattyúk, megerősített hajtórudak, polimerrel bevont csapágyak, megerősített csavarok. A töltőlevegő égéstérbe juttatásáról egy speciális fejlesztésű töltőlevegő-hűtő gondoskodik, amely a lökhárító alatt kapott helyet. A részletek iránti igényességről tanúskodnak a keményebb szilentek, amelyek előnye azonnal érzékelhető a precíz kanyarvételeknél.

A hatfokozatú mechanikus váltóval a 270 lovas változatnak 6 másodpercre van szüksége a százas tempó eléréséhez, és az 1000 méter állórajtos gyakorlatot 25,3 mp alatt teljesíti. A 250 lóerős változat, amely nem minden országban lesz kapható, 6,25 másodperc alatt gyorsul százra és 25,6 mp alatt teszi meg az 1000 métert állórajttal.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/