Elkészült a Porsche kombija
címkék: genfi autószalon, panamera, porsche, porsche kombi, sport turismo
Új karosszériaváltozattal bővül a Porsche Panamera modellcsalád, érkezik a kombi kivitel. A Panamera Sport Turismo a legpraktikusabb, legjobban használható tagja lesz a sorozatnak, akár öt üléssel, 520 literes csomagtérrel és lehajtható hátsó üléstámlákkal. A Genfi Autószalonon debütál és októberben kerül a márkakereskedésekbe.
Műszaki és dizájn szempontból a Sport Turismo megkapja a tavaly bevezetett új Panamera összes innovációját. Ilyen a digitális műszerpult, az összes fejlett vezetői segédrendszer, a hátsókerék-kormányzás, az elektronikus vezérlésű adaptív felfüggesztés és összkerékhajtás, továbbá az erőteljes hajtásláncok. Az S kivitelekben emellett a háromkamrás adaptív légrugózás is alapáron jár.
Akárcsak a kupés farral bíró szedánt, úgy a Sport Turismo kombit is dinamikus arányok jellemzik. A jármű 5049 mm hosszú, 1428 mm magas és 1937 mm széles, a tengelytávja 2950 mm-es. Túlnyúlásai rövidek, kerekei pedig hatalmasak, 21 hüvelykesek. A B-oszloptól hátrafelé a Sport Turismo egyéni kialakítású, hosszan hátranyúló tetővel, meredeken lejtő farral és a vállrészbe kupés stílusban beleolvadó D-oszloppal.
A tető egy állítható légterelőben végződik; lapja a vezetési szituációtól és a beállított menetprogramtól függően háromféle szögben rögzíthető. Akár 50 kilogramm plusz leszorítóerőt is képes termelni a hátsó tengelyen. 170 km/órás sebességig a szárny -7 fokos szögben áll, a fölötti sebességnél teljesítmény állásba mozdul (+1%), fokozva a stabilitást. Ezt Sport és Sport Plus menetmódban, 90 km/órás sebesség fölött is mindig megteszi.
Az új Sport Turismo az első Panamera, amelyiket három hátsó üléssel is fel lehet szerelni. A két szélső formázott szék, de közöttük egy harmadik utas is helyet foglalhat. Opcióként a kocsi négyüléses kivitelben is megvásárolható lesz, két különálló, elektromosan állítható hátsó fotellel. A magasabb tető miatt a Sport Turismo a limuzinnál nagyobb hátsó fejteret kínál, s a csomagtere is öblösebb. A motorosan nyíló hátsó ajtó ráadásul széles nyílást tár fel, amelyen keresztül könnyű pakolni az autóba.
A csomagtér mérete a hátsó ülések felső pontjáig mérve 520 liter (E-Hybrid: 425 litres), 20 literrel nagyobb a szedánénál, az üléstámlákat 40:20:40 arányban lehajtva pedig 1390 literes sík padlójú raktér alakítható ki. Extraként poggyászrendező rendszer is rendelhető, beépített sínekkel, elválasztó hálóval és rögzítőszemekkel, plusz 230 voltos aljzattal.
A Panamera Sport Turismo máris rendelhető, bár a piaci bevezetésére októberig várni kell. Ötféle motorral választható. A Panamera 4 Sport Turismo (330 LE) alapára 97 557 euró, a Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo (462 LE) 112 075 eurótól kapható, a Panamera 4S Sport Turismo (440 LE) 120 048 eurótól vihető el, a Panamera 4S Diesel Sport Turismo (422 LE) 123 975 eurót kóstál, míg az 550 lovas Panamera Turbo Sport Turismóért 158 604 eurót kell fizetni.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)