Elkészült a SEAT Leon plug-in hibrid
A Volkswagen Golf e-Hybrid és a Skoda Octavia iV után színre lép a SEAT Leon e-Hybrid is, ugyanazzal a 204 lóerős hálózatról tölthető hajtáslánccal. A Leon e-Hybrid 13 kWh kapacitású akkumulátorának köszönhetően akár 57 kilométert is képes megtenni elektromos üzemmódban.
A hálózatról tölthető hibrid autók az egyik legnépszerűbb alternatívává váltak a fenntartható mobilitást kereső vásárlók számára. 2020. második negyedévében 134 százalékkal nőtt az értékesítésük Európában az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai alapján. Ennek okai: a nulla emissziós jelzés (amennyiben elektromos üzemmódban elérhető hatótávja meghaladja a 40 kilométert), a vonzó ár és a két rendelkezésre álló erőforrás biztosította sokoldalúság.
A hibridek alaphelyzetben elektromos üzemmódban indulnak és így is folytatják útjukat, ameddig az akkumulátor le nem merül. Ezután – anélkül, hogy a vezetőnek bármilyen átkapcsolásról gondoskodni kellene – a belsőégésű motor veszi át a főszerepet. A váltás abban az esetben is megtörténik, ha az autónak nagyobb teljesítményre van szüksége vagy ha egy adott sebességet átlép. A Leon e-Hybrid esetében akár 130 km/órás sebességig is lehetséges az elektromos üzemmódban történő haladás. Teljesen feltöltött akkumulátorral a kocsi akár 57 kilométert is megtehet emissziómentesen (WLTP).
Amikor több utazás követi egymást és ez az akkumulátor kapacitását meghaladja, a hibrid üzemmód tökéletesen betölti szerepét. Ekkor a villanymotor már nem az alapértelmezett erőforrás. Ebben az esetben a legjobb megoldás, ha az útiterv szerepel a navigációs rendszerben és így a jármű maga végzi el a kalkulációkat. Automata hibrid üzemmódban például az autó a navigációt használja, hogy az akkumulátor energiájának felhasználásáról döntsön. A köztes megállókkal tarkított összetettebb utak esetében az intelligens hibrid funkció dönt arról, melyik rendszert használja a töltés optimalizálásához.
A Leon e-Hybridbe manuális hibrid üzemmódot is építettek, amely három opciót kínál fel: a töltöttség állandó szinten tartása, egy minimális töltöttségi szint megcélzása, amelyet nem léphetünk túl és amely szükség esetén használható, illetve a töltöttségi szint növelése.
A Leon e-Hybridben egy 150 lóerős 1,4 literes TSI turbómotor és egy 85 kW-os (115 LE-s) villanymotor állítja elő a maximális 204 lóerős teljesítményt. A széria 6-fokozatú DSG automata váltóval a kocsi 7,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás sebességre. A villanymotort egy 13 kWh-s lítium-ion telep látja el energiával. A teljes feltöltés 3,6 kW-tal 4 órát vesz igénybe.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)