Elkészült az új Ferrari versenyautó
címkék: 488, 488 challenge, challenge, év motorja, ferrari, monza
A Ferrari 488 Challenge a márka hatodik ügyfél versenyautója. Az 1992-ben kitalált Challenge sorozat már túl van az ezredik versenyen és az ezredik pilótán is. A Ferrari Challenge az évek során ideális rajtkőnek bizonyult azok számára, akik nemzetközi GT és prototípus sorozatokban szerettek volna részt venni. Sokan közülük győzelmet is arattak a Grand-Am, IMSA, FIA World Endurance Championship, sőt a 24 órás Le Mans-i futamokon is.
Az új 488 Challenge a Ferrari első turbófelöltésű motorral szerelt versenyautója, s egyben a legerősebb Challenge autó is. Az utcai modelltől kölcsönzött, 670 lóerős 3,9 literes V8-as aggregát hajtja, amely több kategóriában elhódította az idei Év Motorja díjat. A karosszéria és a felfüggesztés speciális módosításaival együtt új szintre helyezte a kocsi menetteljesítményeit: a 488 Challenge egy másodpercet faragott (1:15.5) az előd 458 Challenge Evo fioranói köridejéből.
A szériaváltozathoz képest a Challenge motorja egyedi, versenykörülményekre hangolt gyújtás és befecskendezés térképpel rendelkezik, továbbá a hozzá kapcsolt váltómű rövidebb áttételekkel bír. Olyannyira, hogy álló helyzetből indulva, 6 másodperc alatt eléri a motor a maximális fordulatszámot negyedik fokozatban.
A versenyautó útra ragasztásáról az egyedi hangolású, a menetdinamikai rendszerbe integrált Slip Slip Control (SSC) szoftver, az ugyancsak egyedi beállítású kipörgésgátló és az elektronikus differenciálzár gondoskodik. A kanyarba bemenetet, a kanyarodást és a kanyarból való kigyorsítást is komolyan javítják. A versenyautóban immár három manettino kapcsolót találunk; az egyikkel a fékerő szabályozható, a másik kettővel pedig a kipörgésgátló és a hátsó differenciálmű. Az okos rendszer valóban fürgébbé teszi az autót, a Monza versenypálya referencia kanyarjából a 488 Challenge 11,6 százalékkal intenzívebben gyorsít ki, mint elődje.
Egy versenyautó esetében a legfontosabb az aerodinamikai hatékonyság, amire ez esetben is nagy hangsúlyt fektettek. Megváltoztatták az első hűtő helyzetét, amivel elérték, hogy versenykörülmények között javuljon a légáramlás és csökkenjen a felhajtóerő. A szellőzős első fedélen keresztül hátrafelé távozhat a meleg levegő, az oldalsó kopoltyúkon keresztül pedig a hátsó fékek is megfelelő hűtést kapnak. Nagyméretű légterelőket is felszereltek az autóra, amelyek az útra tapasztják a kocsit nagy kanyarsebességeket lehetővé téve. Az első lökhárító teljesen új, verseny splitterrel és terelőlapokkal, csakúgy, mint a küszöbök és a hátsó szárny.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)