Elkészült az új Porsche Cayman
Néhány héttel a 718 Boxster után debütált a 718 Cayman, a Porsche középmotoros sportkocsijának keménytetős kivitele. A 718 Boxsterhez hasonlóan a 718 Caymant is négyhengeres turbós bokszermotor hajtja, most első ízben ugyanakkora teljesítménnyel. Szeptember végén érkezik.
A 718 Cayman belépőmodellje 300 lóerős, míg az S verzió 350 lóerőt mozgósít. A 2 literes, 300 lovas bokszermotor a turbófeltöltő miatt 380 Nm nyomatékot ad le, amely már 1950-es fordulatszámon megjelenik és 4500-as fordulatig fenn is marad. Az erősebbik, 2,5 literes aggregát feltöltője variálható turbinageometriájú, amivel eddig csak a 911 Turbo modellben találkozhattunk, s wastegate szelepet is csatlakoztattak hozzá. A motor 420 Nm nyomatékot ad le 1900-as és 4500-as fordulatszám között. A 718 Cayman PDK duplakuplungos váltóval és Sport Chrono csomaggal 4,7 másodperc alatt gyorsul százra, míg a 718 Cayman S 4,2 másodperc alatt hajtja végre ugyanezt a mutatványt. Előbbi végsebessége 275 km/óra, utóbbié 285 km/óra.
Menetdinamikai szempontból a 718 Cayman a klasszikus 718 modellek nyomában jár. Kiemelkedő agilitásuknak köszönhetően ezek az autók az 50-es és 60-években számos versenyt nyertek, köztük a Targa Floriót és a Le Mans-i 24 órást. A 718 Cayman speciálisan kalibrált felfüggesztése, pontos, direkt kormányzása és kiváló egyensúlya révén rendkívül stabil és mozgékony, ami tovább fokozható a Sport Chrono csomaggal és a kerekenkénti nyomatékelosztást lehetővé tevő Porsche Torque Vectoring rendszerrel. Opcióként PASM sportfutómű is rendelhető, amely a 718 Cayman esetében 10, a 718 Cayman S-nél 20 mm-t ültet. A fékek teljesítményét is fokozták; a 718 Cayman a korábbi Cayman S rendszerét kapta meg 330 mm-es első és 299 mm-es hátsó tárcsákkal, a 718 Cayman S pedig a 911 Carrera négydugattyús nyergeit használja.
Az új 718 Cayman egyébként külsejét és belsejét tekintve is megegyezik a 718 Boxsterrel. Már rendelhető, európai forgalmazása szeptemberben indul. A bázismodell ára 51 623 euró, a 718 Cayman S pedig 64 118 euróba kerül. Így a típusok történetében először a keménytetős Cayman olcsóbb a Boxsternél.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)