Érkezik a Porsche 911 GTS
Valójában nem csupán egyetlen GTS modellről van szó, hanem egy egész modellsorozatról. A Porsche öt új modellel bővíti az amúgy is népes 911 palettát. Márciusban csatlakozik a többiekhez a hátsókerék-hajtású 911 Carrera GTS, valamint az összkerékhajtású 911 Carrera 4 GTS, mindkettő kupé és kabrió változatban, valamint a szintén négy kerekét hajtó 911 Targa 4 GTS.
A GTS modellek jellemzője az új fejlesztésű, teljesítményét tekintve köztes állomást képviselő 3 literes turbós boxermotor, amely 450 lóerejével 20 lóval izmosabb, mint az előző, szívómotoros GTS. Az erőforrás nyomatéka tekintélyes 550 newtonméter, amelyet 2150 és 5000-es fordulatszám között rendelkezésre bocsájt. Mindegyik GTS modellt hétfokozatú kézi váltóval vagy opcionálisan hétsebességes duplakuplungos váltóművel szerelik fel.
A GTS modellekben alapfelszerelés a PASM aktív felfüggesztés, a kupék ráadásként 10 mm-rel ültetett sportfutóművet kapnak. A GTS család legfürgébb tagja a 911 Carrera 4 GTS Coupé: duplakuplungos váltóművel 3,6 másodperc alatt viharzik fel százra. Mind az öt GTS modell 300 km/óra fölötti csúcssebességre képes; a kézi váltós és hátsókerekes kupé az élmenő a maga 312 km/órájával.
A GTS modellek mindegyike a széles összkerekes alvázat kapja meg, tehát a hátul hajtó kivitelek csípőszélessége is 1852 mm. Egységes ismertetőjegyük továbbá az új Sport Design első szoknya mélyre nyúló toldattal, valamint a magasabbra kiemelkedő hátsó szárny. A hátsó részen emellett fekete szellőzőrács, sötétített lámpabúrák és középen kivezetett, fekete kipufogócsövek jelzik a GTS kivitelt. A hátsókerék-hajtású modelleken a lámpatestek között fekete csík húzódik, az összkerekes verziókon pedig LED-csík köti össze a fényforrásokat. Ezen kívül a GTS modellek egyedi tervezésű külső tükröket, valamint feketére fényezett, középső rögzítésű 20 colos kerekeket kapnak. A Targa modell teteje és tetőkerete is fekete, most első ízben.
Az utastérben a Sport Chrono csomag stopperórája a műszerfal tetején foglal helyet, a fordulatszámmérő pedig vörös hátterű. Az utasok vörös szegélyvarrású Alcantara sportülésekben foglalhatnak helyet. Más jellemző stílusjegyek a fekete anodizált alumínium betétek a cockpiton, továbbá a kiadós mennyiségű Alcantar szövet a kormánykeréken, a középkonzolon, a könyöklőn és az ajtópaneleken.
A Porsche 911 GTS modellek már megrendelhetők, az árak 124 451 eurótól indulnak.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)