/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Érkezik a Toyota RAV4 GR Sport kivitele

2023. február 07. 16:10   |   Autoblog
címkék:  

Az immáron évek óta a világ kedvenc SUV-jának számító RAV4 a legújabb Toyota modell, amely a japán autógyártó motorsport sikerei által ihlette GR Sport kivitelt kap. A Toyota Gazoo Racing, a Toyota versenyrészlege áthangolta a RAV4 futóművét, és figyelmet fordított a sportos és kifinomult stílusra és felszereltségre is. Az új Toyota RAV4 GR Sport kétféle erőteljes és hatékony hajtáslánccal érhető el.

Az autó eleje az exkluzív, mélyebb háromdimenziós hatást keltő GR G-mintás hűtőráccsal lett rögtön felismerhető. Ugyanez a mintázat jelenik meg a ködfényszórók megnövekedett kereténél is, amelyek jellegzetes, bumeráng alakot vettek fel, ezzel tovább erősítve az autó magabiztos kiállását. Ezt a hatást erősíti meg az újdonság első lökhárítójának sötétszürke metál fényezése is, amely a többi RAV4 modell esetében látható ezüst színt váltotta fel.  Hátul egy, a lámpák között húzódó fényes fekete betéttel tették még látványosabbá az autót.

A G-mintázatú hűtőrács a hátsó lökhárítón szintén feltűnik, amely légterelő elemeket is kapott, ezzel javítva az aerodinamikát. A lökhárítók alsó részén, az alvázvédő elemen hátul is feltűnik a sötétszürke metálfényezés. A diszkrét GR logók az első hűtőrácson és a csomagtérajtón jelzik, hogy a sportos modellváltozatról van szó. Újak az öt duplaküllős kialakítású 19 colos könnyűfém felnik.

Ennél a sorozatgyártású modellnél a Platinum White Pearl, a Flame Red és az Attitude Black opciók közül választhatnak a vásárlók, de elérhető ezüst és szürke metál és sötétkék gyöngyház fényezés is. Ugyanezek a színek – leszámítva az Attitude Black árnyalatot – elérhetők kéttónusú kivitelben is, amelynek köszönhetően fényes fekete tetőt, első és hátsó oszlopokat és hátsó légterelőt kap az autó.

A kárpitozás színvilágát a fekete árnyalat uralja. Az ülések a válltámasz, a háttámla és a párnás részeken a csúszkálást megakadályozó, velúrszerű anyaggal vannak borítva, míg az oldalsó támaszok szintetikus bőrből készültek. Az üléseken, a kormányon és a váltókaron feltűnő ezüstszürke varrások mutatós kontrasztot biztosítanak. Az első ülések fejtámláira dombornyomott formában, feketében került fel a GR logó. Az utastér kifinomult megjelenését a kormánykeréken, valamint a szellőzőnyílások és a váltókar körüli keret sötétszürke fém díszítőelemei fokozzák. A GR logó a kormányon és a szőnyegeken is megtalálható.

A 12,3” műszeregység teljesen digitális, éles grafikát, valamint a tartalom vezető hangulatához igazodó testreszabását kínálja. Utóbbit négy különböző téma segítségével teheti meg a felhasználó: Casual, Smart, Tough és Sporty lehetőségek állnak rendelkezésre. A beállítások három különböző elrendezést tartalmaznak a fő mérőórák tekintetében, de mindegyik változatban központi helyen jeleni meg a sebességmérő és a váltásjelző. A háttérvilágítás automatikusan változik a kiválasztott vezetési móddal. A kijelző három különálló multiinformációs zónával rendelkezik.

A RAV4 GR Sport a legújabb Toyota Smart Connect multimédiás rendszerrel van felszerelve, amelyet egy 10,5” érintőképernyőn keresztül lehet irányítani. A felhasználók okostelefonjukat vagy táblagépüket is csatlakoztathatják a rendszerhez – akár vezetéken keresztül, akár vezeték nélkül az Apple CarPlay, vagy kábelen keresztül az Android Auto segítségével. A multimédiás csomag hozzáférést biztosít a felhő alapú navigációhoz, amely folyamatosan frissített, valós idejű közlekedési információkat használ a pontos és hatékony útvonaltervezés érdekében.

Van egy beépített navigációs rendszer is, amely akkor használható, ha nincs online kapcsolat a felhővel. Ez további funkciókkal rendelkezik, beleértve a táblák felismerését, a helyi időjárási információkat és a figyelmeztetéseket, ha a jármű a korlátozott, alacsony károsanyag-kibocsátású zónák felé közeledik. A hangutasítások használatát egyszerűbbé tette az új „Szia Toyota!” hangvezérlés. Ez képes reagálni a klíma beállítására, a multimédiás opciók kiválasztására, a telefonhívásra vagy az ablakok kinyitására és bezárására vonatkozó, szóban elhangzott kérésekre. A „Szia Toyota!” úgy lett kialakítva, hogy megértse a társalgási beszédet, így ha azt mondja, hogy „fázom”, akkor az ablakok becsukásával vagy az utastér hőmérsékletének emelésével reagál. Tovább fokozza a kényelmet, hogy a jövőbeli frissítéseket vezeték nélkül, az autó adatkommunikációs modulján keresztül lehet telepíteni.

A RAV4 GR Sport változat túlmutat a látványos stíluson és a bőséges felszereltségen, hiszen jobb vezetési élményt nyújt, köszönhetően az irányíthatóságot szem előtt tartva újrahangolt felfüggesztésnek. Az első és a hátsó tekercsrugók merevebbek lettek, hogy a mozgékonyságra és a reakciókészségre helyezzék a hangsúlyt. A plug-in hibrid modellnél a rugóállandók elöl 30-ról 36 N/mm-re, hátul pedig 49-ről 55 N/mm-re nőttek, míg a hibrid GR Sport esetében a 28-ról 30-ra és 40-ről 46 N/mm-re nőttek az értékek.

Az öntöltő hibrid RAV4 GR Sport a Toyota jól bevált negyedik generációs öntöltő hibrid technológiájával rendelkezik, amelyhez könnyebb és kompaktabb alkatrészeket használtak fel, hogy élesebb teljesítményt és nagyobb hatékonyságot biztosítson. A teljes rendszerteljesítmény 222 lóerő (163 kW), ami 8,1 másodperces 0-100 km/órás gyorsulást tesz lehetővé. Ez a hajtáslánc vezette be a 2,5 literes Hybrid Dynamic Force négyhengeres benzinmotort.

A Toyota az eddigi legerősebb RAV4-et hozta létre a plug-in hibrid rendszer bemutatásával, amelynek maximális teljesítménye 306 lóerő (225 kW). Ez a kiemelkedő erő 6,0 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 km/órás tempóra gyorsítani az autót. A hajtásláncot a vezethetőségre tervezték, 60 km/óránál 50 százalékkal nagyobb teljesítmény áll rendelkezésre. A teljesítmény és a gyorsulás még akkor is egy 2,0 literes benzines modellhez hasonlítható, ha a rendszer tisztán elektromos üzemmódban működik. Teljes feltöltéssel a RAV4 Plug-in Hybrid GR Sport akár 75 kilométert is megtehet (WLTP), és akár 135 km/órás sebességet is elérhet elektromos üzemmódban.

A RAV4 GR SPORT modellek az alapfelszereltség részeként intelligens, elektromos összkerékhajtással vannak felszerelve. Kompaktabb és kisebb a tömege a mechanikus AWD rendszerekkel összehasonlítva, így az üzemanyag-fogyasztás, valamint az utastér és a csomagtér helykínálata sem csorbul. Az AWD-i hatékonyan generál hajtási nyomatékot a jármű hibrid rendszeréből és egy további elektromotorból a hátsó tengelyen. Az első/hátsó hajtás nyomatékmegosztása 100:0 és 20:80 között változhat, a vezetési körülményektől függően. Az arányt automatikusan optimalizálja a rendszer. A vezető különösen a kanyarokban, csúszós körülmények között fogja észrevenni a pontosabb vonalkövetést.

Az összkerékhajtás teljesítményét tovább javítja az AWD Integrated Management (AIM), amely a RAV4 kategóriájában egyedülálló funkciónak számít. Ez automatikusan beállítja a jármű különböző rendszereit – kormányrásegítést, fék- és gázpedált, váltási programot és nyomatékelosztást – a kiválasztott vezetési módnak megfelelően, amelyek a NORMAL, az ECO és a SPORT. SPORT módban az AIM módosítja a kormányrásegítést, a gázpedállal összefüggésben lévő váltóbeállítást és a hajtási nyomatékelosztást a jobb közúti teljesítmény érdekében.

A RAV4 GR Sport modellben is megtalálható az automatikus korlátozottan önzáró differenciálmű vezérlés, azaz a Trail üzemmód. Ez biztosítja a lehető legjobb tapadást és irányíthatóságot csúszós felületeken, és a kihívást jelentő terepviszonyok leküzdésében is értékes segítséget nyújthat. Csökkenti annak a kockázatát, hogy a jármű megakadjon, ha egy hajtott kerék egyenetlen terepen elveszti a kapcsolatot a talajjal. A Trail mód lefékezi a szabadon forgó kereket, hogy a nyomatékot a földdel kapcsolatban álló kerékre irányítsa.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/