Érkeznek az összkerekes új Porschék
Minden harmadik Porsche 911 vevő összkerékhajtású változatot választ. Biztosan örülni fognak az új Carrera 4 és Targa 4 modelleknek, amelyek vadonatúj turbómotorral és továbbfejlesztett összkerékhajtási rendszerrel érkeznek. Januártól vásárolhatók meg.
A friss, összkerékhajtású 911 Carrera modellek nemcsak az új generációs 911 összes új külső módosítását kapták meg, de egyedi megkülönböztető jegyeket is viselnek. A hátsó lámpák közötti fénycsík például esetükben háromdimenziós hatású, a hátsó sárvédők pedig 44 milliméterrel toldják meg a far szélességét, ahogy az előző Carrera 4 generáció esetében. Új dizájnelemek a négypontos nappali fénnyel kiegészített fényszórók, továbbá az átalakított hátsó szellőzőrács és a lámpák, amelyek karakteres, négypontos formában felvillanó féklámpákat kaptak.
A Targa modell is magán viseli az új 911 jellegzetességeket, emellett megtartja az ős Targa modell B-oszlopot helyettesítő fém keretét, a kivehető tetőlemezt, valamint a C-oszlop nélküli körkörös hátsó szélvédőt. A puhatető gombnyomásra nyitható és csukható.
Az átdolgozott erőforrások mögött négy évtizednyi turbómotoros tapasztalat van; az új aggregátok teljesítmény, vezetési élmény és hatékonyság tekintetében is lenyűgöznek. A 911 Carrera 4 és 911 Targa 4 modelleket 3 literes hathengeres, biturbó erőforrás hajtja, 370 lóerővel és 450 Nm nyomatékkal. Az S modellekben ugyanakkor az aggregát már 420 lóerőt és 500 Nm nyomatékot ad le, 20 lóerővel többet, mint az elődmodellben.
Az elektrohidraulikusan vezérelt összkerékhajtás jóvoltából az új 911 Carrera 4 jobban gyorsul, mint a hátul hajtó társai. A feláras PDK duplakuplungos váltóval és a Sport Chrono csomaggal a kupé 4,1 másodperc eléri a százas tempót (-0,4 mp), az S változat pedig 3,8 szekundum alatt zavarja le a feladatot (-0,3 mp). A két kabrió modellnek ennél csupán kéttized másodperccel több időre van szüksége a százas sprinthez – ez csupán egy pislogásnyi idő. A legnagyobb sebesség modellváltozattól függően 287 és 305 km/óra között van. Emellett a fogyasztás Porsche hagyomány szerint mindük esetében alacsonyabb, a 911 Carrera 4 Cabriolet PDK 7,9 (-0,8 l), a 911 Carrera S Cabriolet és 911 Targa 4S PDK 8 literrel (-1,2 l) is beéri vegyes üzemben.
Az új 911 generációban megjelent a 918 Spyder modellből ismert menetmódválasztó körkapcsoló, amit a volánra költöztettek. A Normal, Sport és Sport plus beállítás mellett Individual, azaz egyéni beállítást is választhat a pilóta, ami hatást gyakorol a futóműre, az aktív motorfelfüggesztésekre, a PDK váltókarakterisztikájára és a sportkipufogóra. A négykerék-hajtási rendszer még gyorsabban és érzékenyebben reagál a 911 Turbo modellből átültetett technológiának köszönhetően. Az autó még stabilabban viselkedik, különösen forszírozott tempónál. Bár a sportfutómű 10 mm-t ültet az autón, az új generációs lengéscsillapítók nagyobb komfortot nyújtanak, ugyanakkor javítják az irányíthatóságot is. Extraként aktív hátsókerék-kormányzás is rendelhető.
Az utastérben a PCM infotainment rendszer új generációjával lehet találkozni, ami 7 colos érintőképernyőt kapott. Szériában tartalmazza a navigációt, és az okostelefonok integrálására is lehetőséget ad.
Az új Porsche 911 Carrera 4 és 911 Targa 4 2016. január végén debütál Németországban, 103 983 eurós indulóáron.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)