/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új Subaru Outback mindent látó szemmel

2014. november 07. 18:30   |   Autoblog
címkék:  

A jövő évi Genfi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek az új Subaru Outback, amelyben a japán márka EyeSight vezetősegítő technológiája működik. Az európai piacon most először megjelenő rendszer kifejlesztése a Subaru legfontosabb előrelépése a baleset-megelőzés terén, mióta a vállalat bevezette autóiban a szimmetrikus összkerékhajtást.

A Japánban 2008 májusában bemutatott EyeSight technológia sztereo kamerával érzékeli a mozgó útakadályokat, vagyis a járműveket, a gyalogosokat és a kerékpárosokat, illetve a statikus tárgyakat, például a vasúti sorompókat vagy a sávelválasztó elemeket. A berendezés a Subaru mérnökeinek hosszas kutató- és fejlesztőmunkája eredményeként született meg, akik már a nyolcvanas évek végétől számos technológiát (például milliméter hullámhosszú radarokat és lézerradarokat) próbáltak ki és építettek be a japán Subarukba. A vadonatúj Subaru Outback modellben bemutatkozó EyeSight technológia az elmúlt 25 év során kifejlesztett megoldások legmodernebb változata. A korábbi rendszerrel összehasonlítva az európai piacon megjelenő EyeSight- változatban teljesen átdolgozott sztereo kamerák működnek, amelyeknek mintegy 40 százalékkal szélesebb látószöge és nagyobb hatótávolsága révén tovább javul a baleset-megelőzés hatékonysága, és csökken a vezető terhelése.

Az autó előtti forgalmat két, a belső visszapillantó tükör tövébe beépített nagy felbontású CMOS színes kamera figyeli, mintegy kiegészítve a vezető szemeit. Az EyeSight nem helyettesíti az autóst, és nem működik önálló rendszerként; a berendezés folyamatosan figyeli a forgalmat, és jelzi a vezetőnek, ha közelgő veszélyhelyzetet észlel, jelentősen csökkentve ezzel a balesetek bekövetkeztének esélyét.

A motorral, a váltóművel és a fékrendszerrel összehangoltan működő EyeSight akkor lép működésbe, ha az autós nem reagál a vészjelzésre, nem kezd elkerülő manőverbe, nem vészfékez, vagy éppen egyáltalán nem lép a fékpedálra. A rendszer a forgalom ritmusát is figyeli, és ennek megfelelően szabályozza az autó sebességét. Más rendszerekkel ellentétben az EyeSight kifinomult szoftvere nemcsak észleli, hanem azonosítja is ezeket az akadályokat, minden lehetséges szempontból kiértékelve a lehetséges veszélyeket és meghatározva, mi a leginkább célravezető megoldás. A berendezés fény- és hangjelzést ad, és csak akkor avatkozik be, ha a vezető nem a megfelelő módon próbálja elkerülni a veszélyhelyzetet, vagy ha nem reagál időben.

A rendszer funkciói között szerepel az Ütközés Előtti Fékezés figyelmeztető jelzés, az Ütközés Előtti Fékasszisztens, az Ütközés Előtti Gázvezérlés, a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, a Kisodródásra Figyelmeztető Rendszer és az Adaptív Sebességtartó Automatika. A berendezés az alapjáratig képes korlátozni a motor teljesítmény-leadását; figyelmezteti a vezetőt, ha az autó imbolyogni kezd a sávon belül, és/vagy kisodródik a sávból; képes az elöl haladó jármű tempójához igazodva tartani, növelni vagy csökkenteni a jármű sebességét 0-180 km/órás sebességtartományban; szükség esetén kiegészítő fékerőt szolgáltat; növeli a kanyarodás sebességét a kitérő manőverek során, és akár 50 km/órás sebességről is automatikusan állóra fékezi az autót.

A 2015-ös Outback

Hamarosan megkezdődik az EyeSight technológiával felszerelt új Outback európai változatának előzetes értékesítése is. Az idei év elején a New York-i Autókiállításon bemutatott modell jövőre a Genfi Autókiállításon is látható lesz.

A Subaru minden kalandra kész SUV-modellje új külső stílust, jelentősen átformált utasteret és még magasabb szintű kényelmet kínál. Az autó sima és csendes futását új akusztikus szélvédő, folyadéktöltésű motorbakok, vastagabb padlóbetétek, a hátsó kerékjáratok belső szigetelése, valamint széles körben alkalmazott zajelnyelő habtöltetek biztosítják. A mérnökök az autó szórakoztató rendszereinek jó részét is továbbfejlesztették. A műszeregység két kerek műszere között egy 5 colos LCD információs kijelző látható, a nagyméretű központi érintőképernyő pedig ugyanúgy kezelhető, mint az okostelefonok és a táblagépek kijelzője.

A telefon-kihangosítás és a telefonokon tárolt zenék lejátszása egyszerű, mivel a Subaru STARTLINK rendszer segítségével az okostelefonok összeköthetők az autó saját rendszereivel. A magasabb felszereltségű modellváltozatokban 12 hangszórós harman/kardon audiorendszer működik első központi hangszóróval és hátsó mélysugárzóval, s a 7 colos érintőképernyő SMS küldés/fogadás, valamint I Tune címkézés funkciót is kínál.

A benzinmotoros modellek kisebb tömege, tovább tökéletesített aerodinamikája és aktív hűtőrácsa is hozzájárul az autó alacsonyabb CO₂- kibocsátásához. A 2.0D MT, 2.0D Lineartronic és 2.5i Lineartronic modellváltozatok kombinált CO₂- kibocsátási értéke 145, 159, illetve 161 g/km.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/