Ez a Ford más, mint a többi
A Ford egy radikális kinézetű kupé-crossoverrel lepte meg a Párizsi Autószalon közönségét. Az Iosis X jelzi, hogy a Ford másfél éven belül belép a a crossoverek piacára.
Még tavaly, a Frankfurti Autószalonon mutatta be a Ford azt a formatervezési nyelvet, amelyet a jövőbeni európai modelljeinél különböző mértékben alkalmazni fog. Az eredeti iosis-en látható “kinetikus design”, azaz a “mozgásban lévő energia” filozófia már az új Galaxy-n és S-MAX-on kifejezésre jutott, s ebben a szellemben épült a 2007-es Mondeo is. Az iosis X még tovább viszi ezt a formai irányzatot, megmutatja, hogy a jövőben mennyivel másabbak lesznek a Ford modellek.
A Ford iosis X egyértelműen egy koncepcióautó és nem képviseli a gyártási modellt. Ehelyett célja az, hogy megvizsgálja azon lehetőségeket, amelyek mentén a Ford kinetikus formatervezési nyelve izgalmas formában alkalmazható réstermékekre. Szériaváltozatát jövőre mutatják be.
Az iosis X egy kupé-crossover, mivel felépítése nem mondható hagyományosnak. Az iosis X elején az európai Ford új arca látható agresszívebb kiadásban, hogy érzékeltesse az autó erejét. Még jobban észrevehetőek a kifordított trapéz alakú elemek, amelyek magukba foglalják az alsó hűtőrácsot. A gyalogosvédelmi előírások is befolyásolták a Ford egyedülálló megközelítését az orrkinyúlás és a fényszórók megtervezésénél. Az első sarkakat erősen tompították, csökkentve a kinyúlás méretét, miközben a fényszórók követik a lekerekítést az elülső oldalak felé.
Az ajtók a B oszlop nélkül egymással szemben nyílnak, könnyű bejutást és zavartalan látképet engedve a belső térbe. A kinetikus design fontos elemei a trapéz, valamint a háromdimenziós formák, illetve a közöttük kialakuló kapcsolat. Miközben az elején a lefordított hűtőrács a legnyilvánvalóbb példa, számos más helyen is látható ez az alakzat, a levegőbeömlő nyílásnál az elején, az első és hátsó szélvédőnél, a kerekek között, vagy a motorháztetőn.
A külsőhöz hasonlóan az utastér is drámai és futurisztikus. Itt az új “átkötő hídnak” kinéző középkonzol struktúra dominál, amelyet a modern helikopterek belseje inspirált. A hatalmas konzol a műszerfalról indulva kettéosztja az első és hátsó üléseket és indul felfelé a hátsó részben, hogy elérje a tetőt. A konzol hátsó részének van gyakorlati szerepe is, mivel megtámasztja az egy darabból készült hátsó ajtót, illetve magába foglalja annak nyitószerkezetét is a hagyományos ajtócsuklók helyett. Egyúttal biztos helyet nyújt a pótkeréknek is.
A központi fej feletti konzolt iker üvegablakok fogják közre, s ezeket egy egészen új dolog egészíti ki: üvegpadló, amelyik az alant elhaladó földfelüleletre nyújt szokatlan rálátást. A keskeny műszerfal egy további fejlesztés az iosis-ból és ennek néhány eleme minden valószínűség szerint látható lesz majd későbbi Ford termékekben. A vezetővel egy radikálisan új kormánykerék néz szembe, amelyet az eredeti iosis-ból fejlesztettek tovább.
Az iosis X-ben lévő műszerek érintőképernyőt és érintésre működő irányító szerveket tartalmaznak. A középkonzolon elektronikus szekvencionális sebességváltót helyeztek el. A fehér, magas fényű festést mindenhol fém elemekkel ötvözték, szembeállítva sötétebb, prémium bőrrel. Az integrált biztonsági övvel rendelkező székek csontváz szerkezetűek és külleműek.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)