Falnak ment a Giulietta, az 5-ös BMW, és a CX-7
címkék: 5-ös, alfa romeo, bmw, cx-7, euro ncap, giulietta, mazda, törésteszt
Az Euro NCAP elvégezte tesztjeit az új Alfa Giuliettán, az 5-ös BMW-n, és a Mazda CX-7 dízelen. Az Alfa és a BMW ötcsillagos eredménnyel zárt, a Mazda szabadidő-autója azonban csak négy csillagot szerzett. A tesztelt hármasból a BMW kiemelkedően teljesített, safety assist kategóriában 100 százalékos lett.
A BMW 5-ös limuzin felnőttutas-védelme 95 százalékos lett, ami nem rossz, ám az igazán kiváló a 78 százalékos gyalogosvédelem és a 100 százalékos safety assist eredmény. A bajor limuzint aktív motorháztetővel szerelték fel, amely gázolás esetén felcsapódik és hatékonyan elnyeli az ütközési energiát. A maximális safety assist pontszámot pedig azért érdemelte ki a BMW, mert nemcsak ESP-je és első illetve hátsó övbecsatolásra emlékeztető rendszere van szériában, hanem sebességkorlátozó berendezése is.
Az Alfa újonca, a szépséges Giulietta is megszerezte az öt csillagot, felnőttutas-védelme egészen kiváló, 97 százalékos lett. 86 százalékos safety assist eredménye alig marad el a BMW-jétől, aktív ülése és fejtámlája nagyon jó védelmet nyújt egy hátsó ütközésnél. A BMW ostorcsapás nyaksérülés elleni rendszere is nagyon hatékony. A Mazda CX-7 teljesítménye ezen a területen már nem győzte meg annyira a bírákat. Felnőttutas-védelme is csak 76 százalékos lett.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)