FedEx: kétmillió mérföld hibrid flottával
Pillanatnyilag a FedEx rendelkezik a legnagyobb hibrid teherautó-flottával az Egyesült Államokban és komoly érdemei vannak a piac átformálásában.
A világ vezető csomagszállító cége, a Federal Express (FedEx) újabb 75 darab hibrid hajtásláncú járművet szerzett be, mellyel 172 tagúra bővítette alternatív meghajtású flottáját. A cég közleménye szerint meglévő hibrid-elektromos flottája már több mint kétmillió mérföldet tett meg, mellyel 83 ezer gallon üzemanyagot spórolt meg és 950 tonna üvegházhatású gáztól szabadította meg a légkört. A hibrid teherautók 42%-kal kevesebbet fogyasztanak, 30%-kal alacsonyabb a károsanyag-kibocsátásuk és 96%-kal kevesebb makrorészecskét juttatnak a levegőbe. Pillanatnyilag a FedEx rendelkezik a legnagyobb hibrid teherautó-flottával az Egyesült Államokban és komoly érdemei vannak a piac átformálásában.
A FedEx volt az első, mely hibrid teherautókat állított csatasorba, ma az Eaton Corporation-nel, az Isuzuval és az Iveco-val is együttműködik. A 75 új járműből húsz Azure Dynamics hibrid-elektromos rendszerrel készül, Ford E-450 kasztnival és benzinmotorral. Ezek Los Angelesben és Sacramento-ban fognak szolgálatot teljesíteni. Az új autók között van tíz darab dízel-elektromos Iveco Daily hibrid, melyeket Európában fognak használni, a fennmaradó 45 darab, Eaton dízel hibrid hajtáslánccal szerelt FedEx furgon pedig New York Cityben fog közlekedni. Egyébként Tokyo-ban 2006 óta már négy darab Isuzu hibrid-elektromos rendszerrel működő FedEx teherautó rója a kilométereket.
A FedEx és az Environmental Defense Fund (EDF) együttes erőfeszítésének volt köszönhető az is, hogy 2003-ban, az Eaton Corporation és a Freightliner Custom Chassis Corporation bevonásával Amerikában elkészült az első kereskedelmi célú hibrid áruszállító jármű.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)