Feléledt a De Tomaso
Alapításának 60. évfordulóján visszatért a legendás De Tomaso márka. Új modellje prototípusát, a P72-t a Goodwoodi Sebességfesztiválon tárta a közönség elé. A rendkívül érzéki vonalvezetésű, a 60-as évek versenyautó prototípusait felidéző P72-ben Ferrari V12-es motor dolgozik. A P72 a feltámadt márka első projektje és összesen 72 darabot szándékoznak összeszerelni belőle.
A De Tomaso márkát az argentin autóversenyző és üzletember Alejandro de Tomaso alapította 1959-ben. A márkát a legtöbben a Pantera modellről ismerték, pedig az csak egy apró szelete volt a gazdag történelmének. De Tomaso a világ első középmotoros utcai sportautóinak építésével kezdte karrierjét, majd a Dallarával közösen Formula 1-es versenyautókat konstruált.
Később autóipari konglomerátumot hozott létre, melynek tagja volt a Ghia stúdió, az Innocenti, a Vignale, a Moto Guzzi és a Benelli. De Tomaso megszerezte a Maseratit is, 1975-től 1993-ig, a Fiat megjelenéséig ő volt a szigonyos márka tulajdonosa. De Tomaso 2003-as halálával a sportautó-márka is sírba szállt, ám a szellem nem veszett oda. A márkát 2014-ben megvásárolta a hong kongi központú Ideal Team Ventures, s mostanra elkészültek az első, vintázs dizájnú sportautójukkal, a P72-vel.
Az időzítés nem is lehetett volna jobb, a De Tomaso ugyanis idén ünnepli megalapításának 60. évfordulóját. A P72 pedig egy csodálatos, a korai 60-as évek prototípus versenyautói, elsősorban a De Tomaso által fejlesztett sport 1000, sport 2000 és a P70 modellek által ihletett sportkocsi, amihez foghatót jelenleg nem találni a piacon. A hullámos felületek, a gyönyörű, merész vonalak, az erőteljes sárvédők, a lapos orr és a csepp alakú cockpit tökéletes arányokat rajzolnak ki. Az izmos és érzéki P72 egy ’modern időgép’.
A retro kinézetű lemezek alatt pedig csúcstechnológia rejtőzik. A P72 ugyanis megkapta az ugyancsak az Ideal Team Ventures-höz köthető Apollo IE szupersportkocsi egyedülálló, teljes mértékben szénszálas architektúráját. Nemcsak az utascella, hanem a segédkeretek és a gyűrődő struktúrák is szénszál erősítésű műanyagból készültek, a szerkezet megfelel a FIA LMP biztonsági előírásainak is.
Az utastér nem kevésbé látványos és lenyűgöző, mint a csodaszép piros árnyalatba öltöztetett karosszéria. Mustársárga bőrbe húzott, steppelt sportülések, kézműves kidolgozás körös-körül, mart felületek, csiszolt réz és gravírozott alumínium alkatrészek teremtenek stílusos légkört. A beltér kétségtelen fénypontjai a különálló analóg műszerek, továbbá a nyitott kulisszás manuális váltómű, amelyek a 60-as és 70-es évek ikonikus autóit idézik.
A P72 exkluzív jármű lesz, csupán 72 példány készül belőle. A műszaki paraméreteket még nem hozták nyilvánosságra, a prototípusban mindenesetre a Ferrari Enzo V12-es motorja dolgozik, ahogy az Apollo IE-ben. A káprázatos P72 a tervek szerint 750 ezer euróba kerül majd, előrendeléseket már felvesznek rá.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)