Felfrissült a Kia Optima és a Soul
A Kia a Frankfurti Autószalonon mutatta be a felfrissített Optima és Soul modelljeit. A középkategóriás Optima ráncfelvarrt külsővel, emelt szintű minőséggel és új felszerelésekkel, míg a Soul a tavalyi Track’ster tanulmány által inspirált megjelenéssel és új kialakítású beltérrel érkezett.
Optima
2011-es bevezetése óta a középkategóriás Kia Optima alaposan átalakította a márka piaci részesedési arányait több országban is Európában, sok új vevőt csábítva a Kiához. 2013 végére elkészült a modell felfrissített, alaposan továbbfejlesztett változata, új szórakoztató és fedélzeti elektronikai szolgáltatásokkal, kényelmi és biztonsági felszerelésekkel, és ha lehet még inkább a prémiumkategóriába illő minőséggel.
Az Optimán újak a fényszórók, a ködlámpák, a hátsó lámpák és a lökhárítók is, valamint friss a keréktárcsák választéka. Az első LED-es nappali menetfények a lökhárítóról a fényszórók házába költöztek, akárcsak a többi Kia modellen, a ködlámpák körül pedig mostantól a karosszéria színével egyező a felület, a korábbi fekete helyett. Négyszegmensű LED-es első ködlámpák is rendelhetők. A csomagtartó fedelet áttervezték és a hátsó lámpák nem csak nagyobbak az eddigieknél, de LED-es kivitelben is elérhetők. Az új Optima megjelenése vadítható a feláras sportcsonaggal, fekete hálós hűtőmaszkkal, króm díszléccel keretezett alsó légbeömlővel, egyedi 18 colos, duplaküllős alufelnikkel, és matt fekete diffúzorral a hátsó lökhárítóban.
Az Optima 2011-ben megismert vezetőközpontú kialakítása az újban is változatlan, de a beltéri részletek átalakultak, friss a műszerfal, a kormány, a középkonzol, a váltógomb, megújultak a kartámaszok és az ülések is. A belső harmónia lehet kétszínű bézs, és egyszínű fekete is. Az ülések huzata szövet (alapkivitelek) vagy bőr-szövet kombináció (közepes felszereltség), a teljes bőrkárpitozás a csúcsfelszereltséggel elérhető opció. A vásárlók magasfényű fekete, vagy fémszínű beltéri betéteket is választhatnak.
Az új műszerfalban nagyobb a vezető előtti folyadékkristályos kijelző (4.3 col az átmérője a korábbi 3.5 helyett), és a grafikája is látványosabb lett. Az új középkonzol képernyője 8 col átmérőjű, betétei fényes feketék, az ajtók kapcsolói matt fémszínűek, vagy fényes feketék kiviteltől és felszereltségtől függően. Mostantól a belső ajtókilincsek is szaténfényűek a korábbi csillogó króm helyett. Az első ülések lapjainak széle a korábbinál határozottabb tartást ad, az első él pedig emeltebb, így a combtámasztás is hatásosabb, a hosszú távú vezetés kényelmesebb. Szellőztethető első ülések, és a hátsó üléseket is temperáló szabályozható ülésfűtés rendelhető.
Az alapáras és a rendelhető felszerelések széles listája is gazdagodott. Az automataváltós kivitelek újdonsága az erőátvitel „kapcsolási mód“ választója amivel háromféle működési módot választhat a vezető: az alapállás a Normal, az Active ECO a takarékos üzemre figyel, Sportban pedig a lehető legdinamikusabb a gyorsulás és leggyorsabb a gázreakció. A hifi és a navigációs rendszer is megújult. Az új Gen3.0 A és Gen3.0 B nevű audiórendszerekhez iPod is kapcsolható a hagyományos USB csatlakozón keresztül, az AVN 1.5 navigációs rendszer (7 colos kijelzővel) pedig valamennyi modellhez elérhető. Európában az AVN 4.0 nevű rendszer is megrendelhető, 8 colos képernyővel.
Az extralistán holttér-figyelő, sávváltást segítő és keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer is szerepel. Utóbbi a parkolóhelyekről való kihajtást támogatja, automatikusan feléled, ha a sofőr hátramenetbe kapcsol, és az autó mindkét oldalán 90 fokban lát.
Az új Kia Optima Európában kétféle motorral választható, mindkettő ismerős az elődmodellből: a 2,0 literes benzines 165, az 1,7 literes turbódízel pedig 136 lóerős. Az európai országokban hagyományosan az utóbbi adja az értékesítési darabszámok zömét.
A Kia U2 motorcsaládjába tartozó 1.7 literes gázolajos a márka több modelljében is sikeres. Változó geometriájú turbó tölti, 136 lóerőt teljesít, nyomatéki maximuma 325 Nm (már 2000/perctől). A motoron és segédberendezésein is finomítottak: új a töltésszabályozás, és a feleslegesen töltő generátort lekapcsoló rendszer. Az eredmény különösen alacsony széndioxid kibocsátás, ami a Kia start/stop rendszerével, az ISG-vel kiegészítve 128 g/km-re csökken. A 2,0 literes Nu sorozatú, csupa könnyűfém benzinmotor 165 lóerős, forgatónyomatéki csúcsa 196 Nm (4800/percnél), miközben akár 7 literrel is beérheti 100 km-en. Szívócsöve kétfokozatú, változó hosszúságú, vezérlése pedig mindkét oldalon folyamatosan változó (CVVL). Az európai piacon mindkét motorhoz hatfokozatú kéziváltó jár alapáron, a hatsebességes bolygóműves automata rendelhető extra.
Soul
A vadonatúj Kia Soul a 2013-as Frankfurti Autószalonon látható először, forgalmazása 2014-ben indul Európa szerte. A friss megjelenést a Kia 2012-ben bemutatott Track’ster nevű tanulmánya inspirálta, az új vonalak az eddigieknél érettebbek, kiforrottabbak miközben a Soul korábbi jellegzetes karaktere csorbítatlan maradt.
A külső rokonság a Soul és a Track’ster között első pillantásra egyértelmű. A nagy első, trapéz alakú alsó légbeömlő például egyenesen a tanulmányautóról érkezett, és az első ködfények formája, elhelyezése is hasonló. A Kia jellegzetes hűtőmaszkja az új formákhoz idomult így a Soul orra is tökéletesen illik a mai Kia palettába.
Az új Soul a cee’d átdolgozott padlólemezén áll. Az új karosszéria 66 százalékban tartalmaz nagy szilárdságú acélokat, az eredmény a korábbinál 29 százalékkal jobb torziós merevség. A nagyszilárdságú acélokkal az eddiginél 20 mm-rel keskenyebbek lehetnek az A-oszlopok, ami a forgalom jobb áttekinthetősége miatt, és így végső soron közlekedésbiztonsági szempontokból is fontos.
Az első MacPherson felfüggesztés segédkerete négy szilentblokkon keresztül kapcsolódik a karosszériához (az elődmodellben itt nem voltak szilentek), így a futómű rezgés- és zajszigetelése sokkal hatásosabb az eddiginél. A kormányt a korábbinál előrébb építették be, így közvetlenebbek a kormányreakciók és pontosabb az irányíthatóság. A hátsó lengéscsillapítók hosszabbak, mint voltak, és mostantól teljesen függőlegesek, így nőtt a rugóút és hatásosabb a rezgésszűrés.
A merevebb karosszéria és az új futómű együtt jelentősen javítja a Soul menetdinamikai jellemzőit és kényelmét. A motorpaletta kéttagú, mindkét erőforrás (egy benzines és egy dízel) 1,6 literes és közvetlen befecskendezéses, a hozzájuk kapcsolt alapáras kézi váltó és a rendelhető automata is hatsebességes.
A karosszéria méretei kicsit nőttek, a hossz és a tengelytáv egyaránt 20 mm-rel 4140, illetve 2570 mm-re. A szélesség 15 mm-rel gyarapodott (1800 mm), ugyanakkor a magasság (1610 mm) nem változott. A csomagtér nyílása 60 mm-rel szélesebb, mint volt, így könnyebb megpakolni a korábbinál 4 százalékkal tágasabb, most alapméretében (a padló alatti rekeszek nélkül) 354 literes, a hátsó üléstámlák ledöntésével bővíthető teret.
Az új Soul utastere a korábbinál jelentősen csendesebb, anyagai magasabb minőségűek. A beltér hosszabb is a korábbinál, amitől az első lábtér 20 mm-t, a fejtér 5 mm-t, a válltér pedig 7,5 mm-t nőtt. A hátsó lábhely 5 mm-rel nagyobb a korábbinál, a teljes belmagasság 5 mm-rel csökkent, ugyanakkor az ülések 12 mm-rel alacsonyabbra kerültek. A vevők egy- és kétszínű utasterek közül választhatnak, fekete, barna bőrkárpitokkal vagy szövetekkel. Kék, piros és narancsszínű beltéri betétek szintén elérhetők az új felszereltségi csomagok részeként.
Az új Soul 11-féle színben választható, három különböző tető árnyalattal. A tető színe fekete, fehér és piros is lehet. Könnyűfém keréktárcsából nyolcféle elérhető 16-ostól 18 colos méretig, köztük négy teljesen új formájú is feltűnik, színes betétekkel, akár a karosszéria színében.
Az új Soul gazdag felszereltséggel érkezik az európai kereskedésekbe, kiviteltől függően kulcsnélküli nyitó- és indítórendszerrel, automatikus légkondicionálóval, tempomattal, bőrülésekkel, első ülésszellőzéssel, első-hátsó ülésfűtéssel és panoráma üvegtetővel. Extraként rendelhető fényszóró asszisztens, automata parkolórendszer és sávelhagyásra figyelmeztető elektronika.
Az új Kia Soul európai értékesítése 2014 elején kezdődik, addigra a végleges árak és műszaki adatok is elérhetők lesznek.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)