Felfrissült a Mercedes-Benz S-osztály
Megújult a világ legjobb autójaként számon tartott Mercedes-Benz S-osztály. Külseje cizelláltabb lett, belterében új kényelmi és wellness szolgáltatások jelentek meg, tett egy újabb lépést az automatizált vezetés felé, motorterében pedig három új erőforrást üdvözölhetünk. A friss modellcsalád tagjai, köztük a fényűző Maybach és sportos AMG modellek szeptemberben debütálnak.
A Mercedes S-osztályos modellek ismertetőjegye mostantól a “háromfáklyás” LED-es főfényszóró, valamint az új krómpálcás hűtőrács, ami a hengerek számára is enged következtetni. Az új diódás, opcióként Multibeam LED fényszórók jellegzetessége a tripla fénycsík, ami megkülönbözteti az S-osztályt a többi Mercedestől. A hűtőmaszkot immár három dupla krómléc szeli ketté a hat- és nyolchengeres motorral szerelt modelleken, a nyújtott tengelytávú és 12 hengeres motorral szerelt modelleken pedig a függőleges rudak is krómozottak. Természetesen a Maybach kivitelen látható a legtöbb króm, s újdonságként a hűtőrácson is olvasható Maybach felirat.
Az első és a hátsó lökhárítót is átrajzolták mindegyik modellen, így az S-osztály alapvetően dinamikusabban fest. A három párhuzamos csíkban világító, kristály hatású hátsó lámpák ékszerként ragyognak és karakteres megjelenést adnak az autónak éjjel-nappal. A hátsó lökhárító immár integrált kipufogóvégeket tartalmaz, amelyeket krómkeret fog körbe. Ezen kívül hét új könnyűfém kerék is megjelent a színen, 17-20 hüvelykes méretben.
Az S-osztály utasterének meghatározó eleme a két darab 31 centiméteres nagyfelbontású kijelzőből összetevődő szélesvásznú műszerfal. A teljesen digitális műszerpult konfigurálható, klasszikus, sportos és progresszív séma szerint. A kormánykeréken érintésérzékeny gombokat helyeztek el, amelyekkel az egész infotainment rendszer vezérelhető. A sofőr ezt a középső érintőpadról vagy a kontrollerrel is megteheti, de hangparancsokat is adhat. Utóbbiak immár a járműfunkciókra is kiterjednek, tehát például a légkondicionáló, az ülésfűtés/hűtés, a belső világítás, az illatosítás/ionizáció, az ülésmasszázs és a szélvédő kijelző is szavakkal irányítható. Nyelvtől és felszereltségtől függően 450 különböző hangutasítást ismer fel a rendszer.
Az elképesztően magas színvonalú utastérben új választható színkombinációk jelentek meg, immár a barna szín igen széles skálája érhető el. A LED-es környezetvilágítás 64-féle (!) árnyalatban áll rendelkezésre. Világelső az S-osztály energetizáló koncepciója, ami szisztematikusan használja a klímaberendezést, az ülésfunkciókat, a falfűtést (!), valamint a világítást és az audiorendszert, hogy a fedélzeten tartózkodók hangulatának megfelelő wellness környezetet teremtsen. Hatféle programot tud, amelyek 10 percig futnak.
Az S-osztály automatizált vezetés terén is magasabb szintre lépett. Az alapfelszereltség része az aktív fékasszisztens, az oldalszél asszisztens, a fáradságfigyelő, a táblafelismerő és a PRE-SAFE biztonsági rendszer. Utóbbi vészhelyzet esetén felkészíti az utasokat a karambolra, újdonságként az emberi hallást is kondicionálja a becsapódás zajára. Az aktív távolságszabályzás és kormányzás mostantól még kényelmesebb támogatást ad a sofőrnek. A sebességet az autó immár kanyarok és kereszteződések előtt is automatikusan választja meg. Sőt, térkép- és navigációs adatok alapján a vezetési magatartásra is következtet. Az S-osztály emellett képes magától is sávot váltani, ehhez csak meg kell húzni az indexkart, s a manőver 10 másodperc alatt végbemegy. A tempomat stop & go funkciója is továbbfejlődött, a kocsi immár 30 másodpercnyi egyhelyben állás után is újra elindul. A felfüggesztés “letapogató” funkciója is fejlődött, immár 180 km/órás sebességig működik. Kanyarban pedig kiegyensúlyozza a karosszéria dőlő mozgását.
Számos újdonsággal találkozunk a motortérben is. A Mercedes az S-osztályban vezeti be új soros hathengeres turbómotorját, amelyben elektromos feltöltő és integrált indítómotor-generátor dolgozik, teljesen megszűntetve a turbólyukat. Egy rövid ideig a szíjmentes indító-generátor 250 Nm plusz nyomatékot és 16 kW (22 LE) plusz teljesítményt képes kifejteni. A V8-as motorral szerelt S 500 elődmodellel összevetve az új 22 százalékkal alacsonyabb széndioxid-kibocsátással üzemel. Az összkerék-hajtással is elérhető S 450 modellben az új hathengeres turbómotor 367 lóerőt és 500 Nm nyomatékot generál, míg az S 500 modellben 435 lóerőt és 520 Nm nyomatékot mozgósít. Remek gyorsulást szavatol, a gyengébbik 5,1 (4MATIC: 4,9 mp), az erősebbik 4,8 másodperc alatt sprintel százra.
Az AMG S 63-at leszámítva a kínálat egyetlen nyolchengeres S modellje mostantól az S 560, amely 469 lóerővel és 700 Nm nyomatékkal büszkélkedhet. A 4 literes biturbó egység a hengerlekapcsolás technológiának és az új Camtronic szelepemelő-állító rendszernek köszönhetően az egyik legtakarékosabb V8-as a világon. Persze nagyot is tol, 4,7 másodperc alatt gyorsít százra (4MATIC: 4,6 mp). A normál S-osztály csúcskivitele a hátsókerék-hajtású S 600, 6 literes biturbó V12-es erőművel, amely 530 lóerőt és 830 Nm nyomatékot állít a pilóta szolgálatába. 4,6 másodperces gyorsulást szavatol.
Az exkluzivitásra vágyó vevők választhatják a Mercedes-Maybach S 650 modellt, amelyben hagyományosan 6 literes V12-es motor dohog, 630 lóerővel és lenyűgöző 1000 Nm nyomatékkal. Ez a motor mozgatja az ugyancsak hátsókerekes Mercedes-AMG S 65 modellt is. Az igazán sportos lelkületűeknek a Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ ajánlott.
A két AMG modellben a Mercedes lecserélte az 5,5 literes biturbó V8-ast a 4 literes biturbó V8-asra, amely hatékonyabb és takarékosabb is. A S 63 4MATIC+ modellben 612 lóerőre (+27 LE) és 900 Nm nyomatékra képes az aggregát. A rajtprogramot aktiválva a luxus sportlimuzin mindössze 3,5 másodperc alatt viharzik fel százra, rövidebb idő alatt, mint bármely más négyajtós a planétán. Végsebessége az AMG Driver’s csomaggal 300 km/órára tolható ki. Kilencfokozatú automataváltó osztja le az erőt a négy keréknek.
Az S 65 modellben hétgangos automataváltó dolgozik, csakis ez a szerkezet képes elviselni a 6 literes V12-es 1000 Nm-es nyomatékát. A hátsókerék-hajtású limuzin 4,3 másodperc alatt lő ki 100 km/órára, csúcssebessége pedig szintén kitolható 250-ről 300 km/órára.
Az új S-osztályban ünnepli premierjét a márka új fejlesztésű, soros hathengeres dízelmotorja is. A Mercedes még sohasem épített ennyire potens dízelmotort, az S 350 d-ben 286, az S 400 d-ben 340 lóerőt ad le. A forgatónyomaték 600, illetve 700 Nm. Az erőnövekedés ellenére a vegyes fogyasztás 7 százalékkal mérséklődött. Az S 350 d 6, az S 400 d 5,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára (5,8 és 5,2 mp 4MATIC-kal).
Az új Mercedes-Benz S-osztály 84 638 eurótól vásárolható meg. Az S 63 4MATIC+-ért 160 ezer eurót kérnek, míg a Maybach S 650 200 ezer euróért vihető haza.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)