Felfrissült a SEAT Ibiza
A SEAT felfrissíti Ibiza modelljét, amely megújult külső formavilággal, forradalmi belső térrel és összekapcsolhatósági illetve vezetéstámogató rendszerek új szintjével várja az érdeklődőket.
A SEAT Ibiza 1984-es bemutatása óta a márka sikerének egyik sarokköve volt és 37 év, öt generáció és közel 6 millió átadott autó után az Ibiza a valaha volt legsikeresebb jármű, amely a SEAT gyártósoráról legördült. A megújult ötödik generáció pedig szegmensének kulcsfontosságú modelljeként ezt a győztes szemléletet kívánja továbbvinni Európában.
A SEAT Ibiza tökéletes arányokon alapuló, ikonikus és fiatalos megjelenése már közismert. A megújult modell színrelépésével a jármű külseje olyan finom kiegészítésekkel gazdagodik, amelyek az összes felszereltségi szint (Reference, Style, Xcellence és FR) esetén tovább hangsúlyozzák a modell karakteres fellépését.
A világítástechnika a járművek esztétikus megjelenésének központi eleme és a SEAT Ibiza most az alapfelszereltség részeként kínálja a teljes egészében LED technológiát alkalmazó világítási megoldásait. A szériafelszereltség részeként elérhető ECO LED illetve az opcionálisan elérhető Full LED megoldás – jobb láthatóság mellett alacsonyabb energiafogyasztást tesz lehetővé.
Oldalnézetből vizsgálva a SEAT Ibiza megtartotta rövid túlnyúlásait, míg a kerekek maradtak a jármű négy sarkában, hangsúlyozva a dinamikát. A vizuális jegyeket még inkább kidomborítja a három új könnyűfém keréktárcsa bevezetése, amelyek közül kettő 17 col, egy pedig 18 col peremátmérővel rendelkezik. Az új SEAT Ibiza abban is különbözik elődjétől, hogy a modell neve kézírásos formában került az autóra.
Végezetül az új SEAT embléma kéttónusú króm-matt kivitelben jelenik meg az autó orr részén, fényes felülettel az oldalakon. Ezek a stílusos változtatások még hangsúlyosabbá válnak a kibővült színválaszték révén. Az új Ibiza esetében kilenc fényezésből lehet választani, amelyek között két új árnyalat, a Zafír kék és az Aszfalt kék is helyet kapott.
A belső térben új anyagok, műszaki megoldások és világítási rendszerek jelentek meg. Az új lebegő hatást keltő központi infotainment rendszer kijelzője az egyik hangsúlyos eleme ennek az újragondolt belső térnek. A kijelző 20 százalékkal lett nagyobb az elődmodellhez képest, így a szériafelszereltség részeként 8,25 col átmérőjű, míg opcionálisan 9,2 col átmérőjű képernyő kerülhet a járműbe. Ezen kívül az utastérben elfoglalt magasabb pozíciójának köszönhetően ergonomiai szempontból is előrelépést jelent. Ehhez hozzáadva a 10,25 colos digitális műszerfalat az új Ibiza belső tere teljesen digitálissá válik.
Az illesztések, a megmunkálás és a minőség is tovább javult, amelynek egyik leglátványosabb eleme a teljesen új, puha műszerfal, amely magában foglalja az új multifunkciós nappabőr kormánykereket is. A belső tér magasabb minőségérzetéhez az új kárpitozás is hozzájárul.
A vezető és utasoldalon helyet kapó újratervezett szellőzőnyílásokat az őket körbevevő LED világítás emeli ki, a választott felszereltségnek megfelelő, különböző színekben világítva. Az FR kivitelnél a Daring vörös, az Xcellence kivitel esetében a Burgundy árnyalat, míg a Style és Reference szintek esetén a Honey árnyalat teszi még egyedibbé a belső teret. A csomagtér összkapacitása továbbra is 355 liter, amely kategóriájának egyik legjobb értéke.
Az életben egyre inkább elsőbbséget élvez a digitális tér és a frissített SEAT Ibiza készen áll, hogy ennek részese legyen. A vezeték nélküli Full Link rendszer alkalmazásával az ügyfelek képesek a használt eszköztől függetlenül – legyen szó az Apple CarPlay vagy az Android Auto megoldásról – hozzáférni digitális életükhöz. Egyszerűbbé teszi a kontaktlisták, a zenék és mapparendszerek átemelésének folyamatát, amelyek mind elérhetők és biztonságos módon hozzáférhetők az infotainment rendszeren keresztül vagy a kormánykerékbe integrált kapcsolók segítségével.
Az infotainment rendszer még gazdagabb élményt kínál a gombnyomásra elérhető online tartalmak révén, legyen szó közlekedési információról, parkolásról, töltőállomás kereséséről vagy internetes rádió hallgatásáról és online médiafelületekről. A természetes hangfelismerés biztonságos és egyszerű hozzáférést biztosít a technológiához. Csupán csak a Hola Hola köszöntésre van szükség és a rendszer aktiválódik, a szórakoztató elektronikai termékek piacán megismert és megszokott asszisztensekhez hasonlóan. A hangfelismerés lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy természetes vezényszavakkal, javításokkal és korábbi parancsokra történő hivatkozással kommunikáljon az infotainment rendszerrel.
Az új SEAT Ibiza rendelkezik a beépített eSim kártyát is tartalmazó SEAT Connect rendszerével. A beépített eSIM további biztonsági funkciót is kínál az eCall vészhívás szolgáltatással. Ezen kívül a beépített eSIM lehetővé teszi a SEAT szervizekkel való kapcsolatfelvételt a “magánhívás” gomb használatával. Az asszisztens révén a vezető saját nyelvén veheti fel a kapcsolatot a SEAT szervizekkel, függetlenül attól, éppen merre autózik. A SEAT Connect egy éven keresztül ingyenesen érhető el. A felhasználók akár távolról is betekinthetnek a jármű adataiba, elérhetővé válnak a vezetési információk, a parkolási helyzet és a jármű állapota.
Az új Ibiza új vezetéstámogató rendszerek egész sorát kínálja, amelyek minden eddiginél biztonságosabb autóvá avatják a modellt. A Travel Assist a teljes sebességtartományban kínálja a félautomata vezetés lehetőségét, biztosítva, hogy a jármű a forgalom haladásának megfelelően tartja sebességét. Ehhez társul a sávtartó asszisztens, amely segít a forgalmi sávban tartani a járművet illetve a közlekedési tábla felismerő rendszer. Új a sávváltást segítő rendszer. Radarok vizsgálják a jármű holtterét akár 70 méter hosszan és figyelmeztetik a vezetőt a közelben lévő járműre, amennyiben a sofőr sávváltásra készül.
A motorháztető alatt az új SEAT Ibiza hat különböző hajtást kínál. Az ügyfelek öt benzines erőforrás közül választhatnak 80 lóerő és 150 lóeró teljesítmény-tartományban, a benzines kínálatot pedig egy 90 lóerős sűrített földgázzal (CNG) üzemelő változat teszi teljessé, amelyekhez lehetőség van manuális vagy kettős tengelykapcsolós DSG váltót választani.
A belépőmodellben egy háromhengeres 1,0 MPI benzinmotor és egy ötsebességes manuális váltó dolgozik. A 80 LE teljesítményű és 93 Nm nyomatékú aggregát eleget nyújt ahhoz, hogy napjaink közlekedési igényeit kielégítse. A közvetlen befecskendezés technológiáját használja a motorkínálat többi tagja, így a három változatban elérhető 1.0 EcoTSI és a nagyobb 1.5 EcoTSI erőforrás is. A 95 lóerős és 175 Nm nyomatékú 1.0 TSI egységhez egy ötsebességes manuális váltó kapcsolódik. A háromhengeres erőforrások utolsó darabja 110 lóerőt és 200 Nm nyomatékot kínál, váltók tekintetében pedig egy hatsebességes manuális vagy egy hétfokozatú DSG között választhatunk. A motorkínálat legnagyobb tagja a négyhengeres 1.5 EcoTSI. 150 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal erőteljes, ugyanakkor hatékony teljesítményre képes.
Az új SEAT Ibiza választékában sűrített földgázzal (CNG) üzemelő változat is helyet kapott. A 90 lóerős 1.0 TGI egységhez egy hatsebességes manuális váltó csatlakozik, maximális nyomatéka pedig eléri a 160 Nm-t. A sűrített földgázzal üzemelő járművek széndioxid-kibocsátása közel 25 százalékkal alacsonyabb, mint a benzinmotorosoké. A TGI technológia kiemelkedően alacsony egy kilométerre vetített költséget kínál, amely hasonló benzines modellhez képest akár 50 százalékkal, a dízel változatnál pedig 30 százalékkal kevesebb lehet.
A SEAT központjában, Martorellben tervezett, fejlesztett és gyártott új SEAT Ibiza az idei év harmadik negyedévében kerül gyártásba a Barcelona melleti üzemben.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)