Fellendülőben a hazai gumiabroncspiac
Hazánkban első alkalommal konferencián vitatják meg a gumiabroncs kereskedelem trendjeit és kihívásait a piac vezető szereplői Budapesten. A hagyományteremtő jelleggel megvalósuló rendezvény kiemelt figyelmet fordít a magyar gumiabroncs ipar jelenlegi helyzetére, mindemellett a résztvevők az internetes abroncskereskedelem lehetőségeiről és kihívásairól is eszmét cserélnek. A Continental Hungaria által elindított kezdeményezés első rendezvényén iparági döntéshozók, meghatározó piaci szereplők, és az abroncsiparhoz kapcsolódó legfontosabb szolgáltatók képviselői vesznek részt.
2013-ban hazánkban markáns növekedésnek indult a személy- és kisteherautó gumiabroncspiac, miközben Európában enyhe csökkenés volt kimutatható. Tavaly az előző évhez képest 6,1 százalékkal nőtt az új abroncsok értékesítése, melynek eredményeképpen összesen 2,1 millió darabot adtak el. „A teljes végfelhasználói igény ugyanakkor jelentősen meghaladhatja a kétmilliós szintet, ugyanis ez a szám nem tartalmazza a kereskedőknél korábban „bent ragadt”, majd tavasszal értékesített, illetve a direkt és a használt importból származó mennyiséget.” – hívta fel a figyelmet Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója.
A magyar személyautó gumiabroncspiac így 2,5 milliós darabszám körül alakult az elmúlt évben. Az értékesített abroncsok közül a prémium termékek aránya a legnagyobb, de alig maradnak el ezektől a legolcsóbb kategóriába tartozó abroncsok.
Míg a magyar piac fellendülőben van addig Európában ezzel ellentétes folyamatok figyelhetőek meg. Az európai gumiabroncs-piac tavaly 1,4 százalékkal zsugorodott és összesen 198 millió abroncsot vásároltak az autósok. A prémium márkák aránya ugyanakkor 56,9 százalékról 58 százalékra nőtt, a közepes kategóriába tartozó gumiabroncsok eladása pedig hozzávetőlegesen stagnált, míg az alacsonyé csökkent.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)