/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Feltűnő jelenség az új Nissan Micra

2016. október 01. 13:30   |   Autoblog
címkék:  

A Micra Párizsi Autószalonon bemutatott ötödik generációjával a Nissan az alapoktól kezdve gondolta újra, milyen autó a Micra – a végeredmény pedig legalább olyan szembetűnő, mint amilyen forradalmi.

A kifejezetten Európát, mint a csapotthátú kategória globálisan legnagyobb piacát megcélzó ötödik generációs Micra feltűnő jelenség az autó teljes hosszán végigfutó jellegzetes, erőteljes kontúrvonallal. Elődjénél alacsonyabb, szélesebb és hosszabb is lett, így belső helykínálata is nagyobb lett. A kisebb hengerűrtartalmú, turbós motorokat alkalmazó hajtáslánc és az agilis mozgásra tervezett karosszéria mellett az új modell innovatív biztonsági megoldások teljes választékát kínálja.

A 2015-ös Genfi Autószalonon bemutatott Sway tanulmányautón látottaknak megfelelően az ötödik generációs Micra a Nissan legújabb formanyelvét testesíti meg, jellegzetes dizájnmegoldásokkal és érzelmeket megmozgató karosszériaformákkal. A formatervezési megoldások között megtalálható a jellegzetes, V-alakú hűtőrács és az ebből kiinduló, az autó teljes hosszában végigfutó kontúrvonal, a bumeráng formájú fényszórók, valamint a tágasság érzetet növelő – egyébként szintén a Nissan védjegyének számító –, lebegő hatást keltő tető. Az autó érdekes dizájnmegoldásai között említhetők a C-oszlopba rejtett hátsó ajtókilincsek, vagy a légterelőként is szolgáló, meghosszabbított tető, ami az autó aerodinamikai tulajdonságait és megjelenését egyaránt javítja. Az új Micra légellenállási együtthatója mindössze 0.29 – ez kiemelkedő a csapotthátú autók körében.

Az autó markáns megjelenését tízféle kifinomult és életteli külső szín dobja fel – köztük olyanok, mint az Energy narancsvörös. A Micra a korábbinál sokkal inkább a tulajdonos személyiségéhez is igazítható: az egyéb külső és belső egyedi kiegészítőkkel összesen 125 különböző variáció alakítható ki.

Megnövelt szélességének és tengelytávjának köszönhetően a modell kategóriájában az egyik legtágasabb belteret kínálja. Az új modell tervezése során a vezetési kényelem kiemelt figyelmet kapott, ennek megfelelően az alacsonyabb üléspozíció nemcsak biztosabb vezetési érzetet ad, hanem a magasabb sofőrök számára szükséges extra helyet is biztosítja. Az alakjával kiterjesztett szárnyakat idéző műszerfallal az utastér világos, elegáns és tágas benyomást kelt.

A Micra ötödik generációja a Nissan első olyan modellje a B-szegmensben, amely fejlett biztonsági megoldások ilyen széles választékát nyújtja bármely felszereltségi szinten. Emellett a szegmensben elsőként tesz elérhetővé olyan, eddig jellemzően csak nagyobb kategóriás modellekben megtalálható technológiákat, mint az intelligens 360 fokos parkolókamera vagy a sávelhagyást megakadályozó rendszer. Mindezt kiegészíti még az a gyalogosfelismerésre is képes vészfékezési rendszer, ami a Nissan európai modelljein itt jelenik meg először, valamint a közúti jelzések felismerése és a holttér-figyelés.

Az ötödik generációs Micra egyedi jellegzetessége emellett a Nissannal szoros együttműködésben kifejlesztett, hat hangszórót alkalmazó Bose Personal hangrendszer. A vezetőre optimalizált hangrendszer két Bose UltraNearfield hangszóróval és a vezetőülés fejtámlájába épített Bose PersonalSpace Virtual Audio Technology hangsugárzókkal megdöbbentően életszerű hangzást nyújt. Az autó többi utasa számára is élmény lesz a zenehallgatás az ajtókba épített, a mély tartományban is kiválóan szóló Bose Super65 hangszórókkal, illetve a tisztább hangzás érdekében a két A-oszlopba épített magassugárzókkal.

A Micra 7’’-os, színes központi kijelzőjével az autó hang- és navigációs rendszere, illetve a csatlakoztatott mobiltelefon mellett teljes körűen vezérelhetők a későbbiekben elérhetővé váló Apple CarPlay rendszerében letölthető alkalmazások és használható a Siri hangvezérlés is.

Az ötödik generációs Micrát a nagyobb fokú menetkényelem érdekében aktív menetszabályozással szerelték fel, az alulkormányozottság csökkentéséből és a kezes irányíthatóságból adódó izgalmas, de stabil vezetési élményt pedig aktív nyomvonal-szabályozás segíti elő. Opcióként a modell egy teljesen új fejlesztésű, speciális elektromos kormányszervóval is rendelhető, ami a rövidebb kormányáttételnek köszönhetően gyorsabb irányváltásokat enged közvetlenebb kormányzási érzettel.

A Micrát háromféle motorral vezetik be a piacra: kétféle benzines, egy 73 LE teljesítményű 1,0 literes szívó és egy 90 LE teljesítményű 0,9 literes háromhengeres turbós motor mellett egy szintén 90 lóerős 1,5 literes dízelmotorral is rendelhető lesz.

Az új Nissan Micra a Renault–Nissan szövetség együttműködésében, a Renault flins-i üzemében, Franciaországban készül. Megjelenése az európai márkakereskedésekben 2017 márciusától várható.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/